Geselecteerd in prijs van laag naar hoog èn op automatisch uurwerk ( als de selectie werkt tenminste…)
Voor € 440 heb je prachtige Presage toppers, da’s toch héél andere koek dan zo’n basismodel snxs. Het oude model is overigens nog steeds leverbaar, gelukkig.
Edit.
Zoals verwacht werken de ingestelde filters niet, helaas. Moet je zelf even scrollen.
Ik denk dat plexi bij de grote massa niet goed wordt ontvangen. Alhoewel, Timex ramt ook aardig wat plexi in de horloges en die gaan vrij hard over de toonbank volgens mij.
Ik ben het vaak met je eens en hey, iedere Euro extra is er weer een. Maar ik vind een adviesprijs van 400 Euro best redelijk, voor deze Seiko 5. Vind ze er echt leuk uitzien, de maat ook heel goed en, hoewel ik de Cocktail altijd best een mooi horloge heb gevonden, is deze voor mij echt te dressy/gala en te groot en dus zou ik voor deze nieuwe sportievere 5 gaan, als ik zou moeten kiezen. Nou ja, zo zie je maar, zoveel mensen, zoveel smaken/opinies.
Dat is zeker zo maar het rationaliseren van emotionele aankopen is gewoon raar.
Bij wijze van spreken komt hier iemand zeiken over het ontbreken van saffier voor die prijs en loopt die in een ander draadje te verkondingen hoe geweldig een speedy met hesaliet is.
Hobby is emotie en de prijzen van horloges hebben vaak sowieso al niets met de kwaliteit te maken.
Zo, ik kruip weer terug in mijn horlogepensioenhol.
Hardlex kristal, 100m waterdicht, 4R uurwerkje er in?
Nee. Dat is niet heel andere koek dan zo’n basismodel SNXS. Voor wie me niet gelooft, kijk naar de specificaties van beiden.
Als ik een jaren 70 sporthorloge zoek, de Seiko 5, als ik een jaren 60 dress watch zoek, de Presage.
Zo makkelijk is dat. En nogmaals, qua specificaties zijn ze 100% gelijk aan elkaar. De Presage serie loopt veel verder uiteen dan de Seiko 5 serie.
Ik snap niet waarom ze, naast de exquise handwerk-wijzerplaten en de saffieren presages, nog een hardlex presage van onder de 500 in het assortiment hebben.
Als het aan mij lag kostte een Cocktail Time gewoon 600 Euro omdat ze er een AR coated boxed saffier bovenop knikkerden.
Dat maakt inderdaad geen reet uit.
Ik denk dat je de automatiseringsgraad hier onderschat. Bovendien leeft Japan al jaren lang met lichte de-flatie.
Waar je inmiddels zo’n 20 van die Seikootjes voor koopt, want Seiko is bij lange na niet de raarste prijsverhoger. Meestal, als Seiko prijzen verhoogt, is er ook een sprong in kwaliteit te zien.
Op zich kan saffier wel. Bij Siebel heb je hem met bonnen voor 220, lukt vast wel om hem met een aftermarket saffier onder 450 te houden.
Helaas geen AR coating. En het formaat doe je weinig aan, maar ik vind het meevallen hoe groot hij draagt door de korte lugs. Hij is erg plat en de band is niet zwaar. Draagt imo niet groter dan de meeste 38/39 mm zonder brede bezel.
Je doet nu net alsof presage beter is dan de vijfjes. Als je de cocktail time neemt, zit er ook gewoon een crappy lederen band aan met hardlex glas. Uurwerken komen uit dezelfde 4R serie. Wat is er precies beter?