We hebben het over het in elkaar zetten van horloges. Niet over het ontwerpen. Of dacht jij, omdat IPhones in China zijn gemaakt, ze van mindere kwaliteit zijn?
Jep, een stuk mooier. Maar kwalitatief zal het beide prima zijn idd.
Helemaal mee eens!
Grand Seiko has introduced a new hand wound high beat calibre with a pair of new models.
The SLGW002 has a pink gold case and a SD dial indicating the solid gold markers
the SLGW003 has a Brilliant Hard Titanium case. Both models have white dials with a new white birch inspired texture
The new hand wound 9SA4 36,000 bph calibre has a power reserve of 80 hours that requires 15% less crown rotations to achieve full wind when compared to the automatic 9SA5.
The cases on these models measure 38.6 x 9.95 x 45.4mm. The SLGW002 is a limited edition of 80 pieces, while the SLGW003 is a standard addition to the line up.
Grand Seiko has announced the SBGE307 GMT model. The watch has a champagne lion’s mane textured dial and a titanium case measuring 44.5 x 14.9 x 50mm. The watch utilizes a 9R66 automatic Spring Drive calibre. This model is not limited and joins the regular line up.
Let op de doorlopende structuur van de wijzerplaat, dat ik erg kan waarderen.
Grand Seiko introduces the SBGJ277 “Snow Valley”. This model has a silver textured dial contrasted against a green GMT hand, and green and white bezel insert and chapter ring. The stainless steel case measures 44.2 x 14.4 x 50.6mm and it utilizes the 9S86 high beat automatic calibre. This model is not limited and is a standard addition to the line up.
Echt wie verzint het om de PR textueel op een plaat te zetten interesseert me echt totaal niet dat hij 80h blijft lopen. Prima dat hij het doet maar zet het niet op de plaat
Is W&W alleen voor Grand Seiko een ‘release’ tijd? Doet ‘Gewone’ Seiko niet mee aan W&W?
Het is een gloednieuw uurwerk waar Grand Seiko waarschijnlijk mee wil
PRonken…!
Grand Seiko has announced the SBGC275.
The watch has a titanium case measuring 44.5 x 16.8 x 50mm and utilizes the 9R96 automatic chronograph Spring Drive calibre with GMT. This is a limited edition of 700 units.
Dikkertje!
Bij een hi-beat uurwerk is dat geen sinecure.
Bedenk bijvoorbeeld dat de enige reden dat een powermatic 80 80 uur loopt is omdat ze een ETA 2824-2 gestript hebben, modulair hebben gemaakt en vervolgens het tikgetal van 28800 naar 21600 hebben verlaagd om die 80 uur er uit te persen.
Zo maar even 36000 bph doen, en dan en passant ook nog 80 uur lopen, da’s best een grote broek.
Ik snap dat ze dat op de plaat zetten. Het is gewoon technische flex.
Begrijp ik allemaal vanuit technisch oogpunt prima, maar niet vanuit design oogpunt. Ik zeg niet dat ze het niet ergens op het horloge zouden mogen zetten prima om iets met de caseback te doen bijvoorbeeld, de plaat is alleen zo opzichtig en wordt het geheel erg druk van.
Dit is even van de YT van GS EU gepakt, als screenshotje. Dit is in mijn optiek niet opzichtig, noch is het druk.
Sterker nog, aangezien ze de uurwijzer en indices veel ranker hebben gemaakt dan bij de sportmodellen is dit de eerste Evolution 9 die ik te pruimen vind. Meer dan te pruimen… Briljant horloge.
sehr schön
diameter van 38 mm, . De dikte van 10,4 mmen de lug-to-lug-lengte van 45,7 mm
Erg mooi!
Een dopje had het nog beter gemaakt
Is er een bestaande stalen GS band die op dit kastformaat past? Dan kun je switchen tussen sport en dresshorloge met een simpele bandenswap.