Slechts 48.000 euro, het is het koopje uit de reeks! Wel mooi met het logo op 12uur, maar minder minimalistisch.
Ik vind dit altijd weer lachen, gewoon de Eichi II op de site van de Seiko boutique zetten, waarom ook niet:
Slechts 48.000 euro, het is het koopje uit de reeks! Wel mooi met het logo op 12uur, maar minder minimalistisch.
Ik vind dit altijd weer lachen, gewoon de Eichi II op de site van de Seiko boutique zetten, waarom ook niet:
Ik vind dit wel een leuk model. Inderdaad jammer dat er geen saffier op zit. Maar dat zal iemand wel oplossen.
Geplande release in september 2024.
Als vroege reserveringsbonus hebben we een B2-tapijt voorbereid met een nieuwe illustratie van Ito Noiji!
*Alleen degenen die vóór 30 april (dinsdag) een reservering hebben gemaakt, komen in aanmerking.
https://store.kadokawa.co.jp/shop/g/g302401001826/
Kopen voor 30 april levert een bonus op!
Ik vind dit toch extreem knap, een mechanisch uurwerk dat op 1 seconde per dag loopt.
|Movement|
|Accuracy:-1/+1 seconds per day
Calibre:7R14
Movement Type:Spring Drive, Mechanical Manual Winding
Power Reserve:60 hours|
Fotos van de nieuwe 143 opvolgers van Bowlofsalmon op instagram
Ze zien er hier heeeeel strak uit. Wat is jullie favoriet?
Daar zitten een paar leuke modellen tussen, ik ga eens kijken wat er op mn verlanglijstje komt als ik mijn andere horloges heb verkocht.
Ik heb al een tijdje geen Seiko meer gehad, wellicht toch maar even de boutique bezoeken in Amsterdam
Het ding heeft, met het maantje op de secondenwijzer, wel iets weg van die blauwe Tsukimi Presage…
@Fate_Amenable_To_Change heeft m.
Yup, en ook van de Urushi variant op die Presage. Er zijn er een aantal die zo een half maantje hebben.
Moet wel zeggen dat de Presage niet van edelmetaal is, gewoon met pad printing is bedrukt, en dat het 6r15 uurwerkje een spartaans werkpaard is wat natuurlijk geen door Philippe Dufour getrainde Japanse meisjeshandjes met houten stokjes en polijstpasta heeft gezien. Oh, en hij is bijna 13mm dik.
Vind deze hele lijn met day 60’s design dus echt heel tof.
Zo jammer dat ze maar 50 meter wr zijn.
Anders echt een een goeie all-rounder.
Versta me niet verkeerd. Ik vind ze ook erg cool. En 50m WR is prima voor alledag, in mijn beleving.
Het is alleen dat ik mezelf ken… Onbeschermd bol Hardlex ga ik moeten vervangen. Periodiek.
Daarom zou ik ook nooit een
met plexi kopen. Ik zou altijd de huidige sapphire-sandwich pakken.
Voor alledag natuurlijk meer dan prima.
Zelfde geldt voor een push down crown.
De nerveuze watch nerd in mij voelt zich gewoon beter met 100 m wr en een screw down crown.
Toch grappig hoe de stoere mannen van vroeger met hun plexiglas horloges eigenlijk gewoon alles deden, zijn we tegenwoordig toch erg verwend met saffier glas, screw down crown en horloges van 300 + wr.
Foto van vandaag. Je ziet op deze plaat geen onvolkomenheden die je bijvoorbeeld met een loep op de Eichi II ziet. Ik denk dat Monochrome dat gewoon fout heeft, ze bedoelen 12 keer bedrukt, wellicht. Al moet ik er ook bij zeggen dat ik het reliëf niet zozeer ontwaar, onder macro. Ik betwijfel het.
Seiko zelf noemt ook nergens het met de hand beschilderen van de plaat.
Hier wordt ook nergens “met de hand beschilderen” genoemd als feature. Dat kan ook helemaal niet voor een horloge van, wat was het destijds? 1150 Euro. Juist.
Tja, als mislukte engineer ben ik nooit blij met nodeloze schroefkronen. Ben eerder als de dood dat je schroefdraad verneukt wordt, en je met een kapotte kroon of kast blijft zitten.
Ik heb liever druk-kronen. De pakking doet het werk. Uiteraard, als je bang bent dat je ergens achter blijft haken met je kroon moet je 'm beschermen, maar ik denk dat crown guards relevanter zijn.
Dat kan nog altijd hoor. En niet al mijn horloges hebben saffier. Maar laten we eerlijk zijn, wij kopen horloges meer omdat we ze leuk vinden om naar te kijken. En niet omdat het onze enige manier is om de tijd te lezen.
Daardoor heb ik zelf gewoon liever saffier ipv om de paar weken krassen te moeten verwijderen van glaasjes.
Yep, heb zelf een horloge waar ik nog maar net 1 omwenteling van de schroefdraad heb. Ik weet dat deze ooit gaat sterven. Dan liever een pakking die je kan vervangen.
Toch ga ik de SRPL09 in de gaten houden. Ik vind hem leuk.
SNXS refueled, vind ze wat hebben als EDC ( everyday carry ) gada watch
De markers en wijzers zijn lekker chunky met die railroad track er omheen
Oh ja, topping is sapphire dit keer
Effe een polletje doen.
Ik vind ze ook wel wat hebben. Helaas hebben ze het horloge een millimeter of twee vergroot door de minute track op een rehaut te printen. Dat vind ik jammer. Ik zal altijd liever een minute track tussen de indices zien, in een wat kleinere kast, al is het maar omdat de wijzers nu gewoon te kort lijken. Da’s een soort van jaren 70 styling (te korte wijzers) die ik echt afgrijselijk vind.
Het zijn dus prima horloges, maar in werkelijkheid zou ik er nooit eentje kopen.
Erg leuk. Vooral de champagne versie.
Maar…The Horror…37mm. Never get out of the boat!
Ah. Dan neem ik m’n woorden over de kleinere kast terug (dacht 39 gezien te hebben). Ze hadden gewoon de wijzers langer moeten maken dan ze nu lijken te zijn. Ik haat korte wijzers.
Maar het hoort wel bij deze look. Als ik door mijn collectie blader zijn er zijn zoveel horloges die dit hebben, en in bijna alle gevallen gaat het om “stick hands”