Ik had een JDM Citizen die inderdaad alleen het Japanse signaal oppikte. Zo’n radiofunctie is in mijn ogen geen voordeel als je dan met zo’n app moet gaan zitten kutten. In het geval van die Citizen was het handmatig instellen van de tijd ook geen doen omdat je met de kroon en een verborgen pusher een menu bediende ipv de wijzers zelf, waardoor ik elke keer de handleiding erbij moest pakken. Draak van een horloge was het daardoor eigenlijk, blij dat ik er vanaf ben.
Tldr; goed om daar alert op te zijn, tenzij het expliciet aangegeven staat dat hij hier op signaal werkt kan je daar niet van uitgaan.
Ik vind 'm best leuk, maar voor mijn gevoel heeft een gouden bezel toch een gouden kroon nodig. En als we dan toch bezig zijn, gouden center links. Óf helemaal geen goud. Voor het idee:
Deze wijzerplaat in het paars, of de paarse met deze textuur had ik willen zien! Denk dat het opgelegde logo in goud ook beter tot zijn recht komt op paars, dat lijkt hier niet zo lekker uit te vallen maar dat kan ook aan de render liggen.
Oh geen idee, jij zit veel dieper in die materie dan ik dus ik denk niet dat ik jou snel iets kan vertellen dat jij nog niet weet haha.
Ik vind het wel een geslaagd ontwerp; de kastvorm heeft wat weg van een SPB317 met de kroon op 3 zoals een mini turtle, dressier natuurlijk maar met hetzelfde retrosausjeals de SPB. Een duidelijk familiegezicht zonder derivatief over te komen en als ze er ‘King Seiko’ op zetten zal de afwerking wel om door een ringetje te halen zijn.