Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Schitterende GS’en!

1 like

Voor de HF dames…

STGK029

Grand Seiko 2024 Nieuwe Elegance-collectie Speciale selectie 2024 Beperkt model Ref

Een limited edition-model met een indrukwekkend ontwerp met blauwe saffieren in een gradatiepatroon. Het luchtpatroon dat in een oogwenk verandert, wordt uitgedrukt in zorgvuldig geselecteerde blauwe saffierkleuren in gradaties. Dit is een bijzonder model met blauwe saffieren niet alleen op de kast maar ook op de wijzerplaat.

“Grand Seiko Elegance Collection Special Selection 2024 Limited Model STGK029” is uitgerust met een mechanisch automatisch opwindbaar (met handmatig opwinden) kaliber 9S27 in een roestvrijstalen kast van 30,6 mm en 12,7 mm dik. De adviesprijs bedraagt ​​1.595.000 yen (inclusief belasting).

3 likes

Duidelijk…dit wordt mijn volgende NA!

1 like

Volgend jaar wil ik graag een uitnodiging ontvangen. :fire:

1 like

Kijk,

Zo heurt het:

“”

“”

We wachten…

:heavy_check_mark:

1 like

Het wordt al snel juni:

We wachten…

1 like

Ik ben heel benieuwd! :grin:

Ik mis de Tuna lijn, dus ik verwacht eigenlijk wel dat ze daar weer mee terug komen. Zou gek zijn als dat niet zo is.

1 like

Ik heb me ingeschreven bij een lokale Seiko AD voor een lanceringsevent van de nieuwe Cocktail Presage, met een goody bag en cocktails als extra lokkertje.

5 likes

Het kan zijn dat ze de tuna lijn op pauze gezet hebben om volgend jaar een 50th anniversary grandfather tuna/6159-7010 re-issue op de markt te zetten.

Dan is het handig om even geen interne concurrentie te hebben op dat vlak.

1 like

Ja dat zou kunnen hoor, dat ze het anniversary afwachten. Maar dan wordt het sowieso een druk jaar, want de 62MAS viert ook zijn 60 jarig bestaan. Dat laten ze ook niet zomaar voorbij gaan.

2 likes

Zoals de oude SNZH modellen zijn teruggekeerd in nieuwe SRPK modellen (soort SKX kast), zou het mij niet verbazen als de oerduikers SKX007/009 ook terugkomen in nieuwe SRP(X) modellen.
Echter, aan speculaties doen we hier
niet. :wink:

We wachten…

1 like

Maar we mogen er wel over meieren. :grimacing:

Toch zou ik een revival van de SKX wel tof vinden. Maar waarom niet meteen top-notch, met het nieuwe 6L37 movement en Zaratzu polishing voor de kast. De kastvorm leent zich er wel voor. :ok_hand: Misschien moeten ze hem wel iets platter maken, dat zou leuk zijn.

2 likes

Lekker.

Heel lekker.

Hhmm.

SKX007/9 is als oerduiker altijd budget model geweest. Mijns inziens heeft Seiko al dure duikers genoeg. Maar géén budget duiker, voor het grote publiek. Gewoon een 4R uurwerk erin. Hardlex er op. Beetje brush and polish. Max € 500.
Natuurlijk een dikke X erop, dat heurt zo, bij 200 meter. Zwart, blauw, oranje èn een mooie groene.
Toppertje, denk je niet?

2 likes

Wauw ik vind hem prachtig :ok_hand:

1 like

Ik vrees dat ik het met @Aamon eens ben. Een SKX moet goedkoop blijven, en op z’n hoogst 4R aangedreven worden. Als je zegt dat je er eentje uitbrengt met oorpronkelijke kastvorm, iets leukere gestanste indices (zoals de SKX171 had) en bijvoorbeeld een saffiertje voor 500 ballen, dat zou voor mij de sweet spot zijn.

Op het moment dat een SKX duur wordt is het fundamenteel geen SKX.

Helemaal prima. Het mag van mij overigens ook de revival van de Mini Turtle zijn. Dat vond ik ook een zwaar onderschat model.

3 likes

Ja misschien wel… maar enig idee waarom die zó kort in productie is geweest? Echt heel duur waren ze niet. Volgens mij kocht je ze voor rond de 250 euro. Maar ze waren ook zo verdwenen.

Is dat niet nog steeds een beetje de Turtle? Ik heb dat altijd wel een beetje als de opvolger van de SKX gezien. Op alle vlakken nét iets beter.

1 like

Ik vond dat vergrootglaasje voor de datum een afknapper. Die je nu hebt (nog?) met de datum rechtop op half vijf vind ik mooi.

Wat mij betreft geen enkele competitie voor de SKX. Mochten ze ooit een SKX re-release doen dan eentje met saffier, een betere band en hacking uurwerk. Rond 500 ballen en dat ding gaat over de toonbank als een malle.

Wedden?

6 likes

Van mij mag hier een SJE/SLA versie van komen. Maar inderdaad, dit is de bom.

In de wijde wereld zeker niet, maar in mijn ervaring met hele ritsen Seiko duikhorloges zeker wel.

3 likes

Ik heb van die mini turtle de vorm van de indexen altijd lelijk gevonden. De grote kroon op 3 heb ik ambivalente gevoelens over: ik vind dat vaak een leuke ‘eigenwijze’ feature van een horloge, maar het is ook een beetje on-seiko-duiker. [Edit: in dat segment - er zijn er natuurlijk zat met de kroon op 3 maar een zogenaamde skx vervanger kan daar niet mee aankomen imo]

Die vind ik inderdaad veel geslaagder qua ontwerp, maar is ook een stúk duurder (en van een hoger afwerkingsniveau, gebaseerd op plaatjes kijken).

Wat voor mij waarschijnlijk ook meteen deze vraag

beantwoordt: de mini turtle was te goedkoop in de markt gezet op een moment dat Seiko juist duurder wilde gaan.

1 like