Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Appels met peren? Ja, een Turtle is qua specs beter maar het mist toch die wow. Zelfde wat de Sarbjes hadden/ hebben.

Vals sentiment? Kan me niks schelen.

Voor het “betere” duik ik wel met m’n Squale de plomp in.

Neuh, nog steeds een hardlex duikertje met 4R uurwerk, die turtles. Nu had ik het over de Mini Turtle en niet de Turtle. Da’s fundamenteel andere koek, veel kleiner, veel dichter op de SKX qua draaggevoel.

Daarom zeg ik net nog zo: Voor mij, met mijn ervaring met Tuna’s, Baby Tuna’s, Mini Turtles, Stargates, SKXen, Willards, 62MAS SPB’s, en m’n huidige SPB is de Mini Turtle ondergewaardeerd. Voor het grote publiek is het een non-model.

Ik denk gewoon dat het een proefballon was die nooit populair werd. Hij is in Azie nog steeds te krijgen met een rode wijzer, als ik het wel heb.

Ook in het handje.

Omdat t een van de minder mooie Seikos is.

Heeft nooit kunnen tippen aan de skx of normale turtle.

1 like

En dat is het ook.

De specs zijn misschien ok, de maat goed maar dat ding heeft geen enkele, maar dan ook geen enkele uitstraling. Nog minder sex appeal dan een eikenhouten deur.

Sorry maar voor mij wint de SKX het nog steeds hands down. Ook van modellen hoger in de boom.

1 like

In de ogen van de mensen die er nooit eentje vast of om hebben gehad zeker, ja. Het is inderdaad mijn drie jaar ervaring met het horloge wat me positief doet zijn. :slight_smile:

Tja, ik zou me de SPB er niet op inruilen al kreeg ik 300 Euro bij. :slight_smile:

Die paarse grand Seiko zou ik zeker wel dragen. Grand Seiko kan kleuren zo apart maken dat ze op foto’s zelden echt weergeven hoe ze in het echt eruit zien. Ik twijfel er niet aan dat ook deze dat ook zou hebben.

Stel je toch eens voor om met zo’n bijzondere combi door Action te lopen.

1 like

Ik heb een mini turtle gehad en geflipperd.

Reguliere turtle en skx spreken mij gewoon veel meer aan. Niet wbt specs. Wel wbt looks.

2 likes

Dat weet ik. :slight_smile: Jij was één van de drie man en de paardekop in Europa. :slight_smile:

Overigens vind ik de normale Turtle afgrijselijk, en kan die weer niet tippen aan de Willard/Uemura.

Ik waarschijnlijk ook niet, appels en peren weet u nog?

Hoe je het ook wendt of keert, die gekke SKX blijft ongeëvenaard en daarmee zijn aantrekkingskracht op vele liefhebbers houden. Ondanks de vele betere alternatieven.

2 likes

Een zwart Seiko duikertje met een zwart Seiko duikertje vergelijken? Hoe is dat appels en peren, in hemelsnnaam, joh?

De aantrekkingskracht van de SKX was niet dat hij mooi was, maar dat je voor 200 piek een tank kon scoren.

1 like

En blauw :stuck_out_tongue_winking_eye:

Beauty is in the eye of the beholder

Amen

1 like

Ach,

De grote kracht van de SKX, net als bij de
mini-turtle, is dat je er prachtige, persoonlijke horloges van kunt maken!

Mod-SRPC35-005~2

Bron met méér informatie:

Eerder een grijze muis in dit geval :grin:

1 like

Modden is not done voor mij

1 like

Ik haat mods. Als je een eigen horloge wilt maken, koop dan generieke onderdelen en assembleer wat, maar zet geen merk op de wijzerplaat en verneuk er alsjeblieft geen Seiko voor.

Wat heeft het merk je ooit misdaan?

Glaasje vervangen door saffier is voor mij het maximaal acceptabele.

1 like

Ik heb ook iets minder moeite met uurwerk upgrades. Een Seiko 4R36 vs een 7s26 oid. Maar verder niet.

Ok, aftermarket strap vind ik prima.

Niet 't uiterlijk van een seiko (of ander horloge) vernachelen.

1 like

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. :ok_hand: Het paste gewoon niet (meer) in de strategie.

Ik moest even terugzoeken maar ik heb het model in 2020 gehad. Nu ik zo weer de foto’s zie heb ik wel spijt dat ik hem weg heb gedaan. De kastvorm is gewoon best leuk! Mooie kleur blauw ook. :ok_hand: Kan je nagaan… verkocht voor 200 euro, na meerdere upjes.

706b1b48209af9a299fd1f129e16c3cd3e2f6f6d_1_666x500

891e5c5ecd986fc2d2f13ba6e9969ecc835e6c84_1_666x500

3 likes

Zou zeker tof zijn. En ik wacht ook nog wel op een SJE/SLA versie van de Turtle. Dat hadden ze toch allang een keer moeten doen? Voor zo’n legendarisch model. (Ja ik weet al dat jij hem ‘afgrijselijk’ vind).

1 like

Genoeg. Seiko brengt met regelmaat tenenkrommende horloges op de markt. Scroll maar even door dit topic.

Dan kan zoiets er ook nog wel bij :grin:

4 likes

Walgelijke SKX. Hoe durven ze!

2 likes