Zo, dit is wel echt iets anders dan ik van Credor heb gezien.
Mooi verhaal ook. Dank! Ik blijf de Kuon toffer vinden omdat ik niet van Genta’s ontwerpen houd, maar de achtergrond is tof om te lezen.
Echt mooi. Idd leuk verhaal ook om te lezen. Maar ik had geschat dat dit een horloge van ca. 2k was. Wat zat ik ernaast.
Komt binnenkort de King Seiko
met de jaren 70 kast (Turtle lijnen)
Cushion case.verschillende dail colors
Waarvan de limited in Coral Blue.
Niet bekend met het oorspronkelijke model, maar het oogt een beetje alsof kast- en band ontwerpers op hun eigen houtje iets hebben bedacht en vervolgens aan elkaar hebben geknoopt. Wel vette dial, doet mij denken aan de Chopard Alpine Eagle.
Ha! Dat is precies wat ik dacht. Die band die gewoon niet aansluit is niet echt mijn ding. Voor de rest erg mooi!
Ha! Heel vet
Welk technisch onderdeel doel je op? Ik heb de zwarte SPB453 incoming, hopelijk wordt ie nog dit weekend bezorgd
Seiko 5 Locomotive…
Op een duikhorloge zie ik graag een crown guard.
Nee.
Skin-divers gaarne zonder crown guards. Ik vind crown guards überhaupt lelijk, en als ik ooit onderwater-lasser wordt of op jacht ga naar witte haaien pak ik wel een Suunto of Gshock mee.
Gegeven het feit dat we er toch niet mee gaan rollebollen op de bodem van de zee lijkt een crownguard me dan ook geen technisch detail, maar eerder een cosmetische affectatie die aangeeft dat de drager de pretentie heeft een man van actie te zijn, terwijl hij op z’n hoogst krasjes maakt door achter z’n bureau te zitten, of wanneer hij z’n doosje aardbeien onverhoopt te enthousiast neer klapt aan de band bij de Aldi-kassa.
In dat opzicht had ik dus ook liever gezien dat ze de waterdichtheid op 200 of zelfs 100 hadden gehouden, en de kast verder hadden afgeslankt naar zo’n 12mm. Dit is dus al een verbetering, maar zo mooi als de nieuwe Marinemaster is het nog niet:
Die ontwerpers hebben de ballen gehad om de waterdichtheid gewoon te droppen, het monocoque gelul overboord te zetten, en er gewoon een prachtig afgewerkt en draagbaar cocktail-duikertje van te maken, voor de patriciër in z’n vrije tijd. Iets met kasjmier truitjes over de schouders van de hagelwitte polo.
Hulde.
Waarom moet ik aan @Blufkakel denken terwijl ik dit zo schrijf? @Blufkakel , kassa 2 alstublieft, laat eens zien hoe een heer van stand een Seiko duikertje draagt, vooraleer hij op een Aziatisch krantje belandt.
Dat is echt gesproken
Volg ik je helemaal in, ik snap ook niet waar het goed voor is.
Het enige water dat in de buurt komt van je Seiko duikhorloge is die kop kamille thee die je in je met Vaseline Intensive Care ingesmeerde handje hebt. Je voor poolexpedities bedoelde Canada Goose jas komt niet verder dan het milde decemberbriesje in de binnenstad van Waddinxveen. De meest weerbarstige begroeiing die de voor de Oostvaardersplassen gemaakte Dubarry laarzen van je vrouw te zien krijgen, is de droogloopmat van de Douglas. De enige modder waar je Range Rover Sport mee te maken krijgt zit onder de schoenen van je voetballende kinderen.
Geen echte nieuwe modellen, maar ze zijn wel te bekjiken in Londen
Seiko’s Power Design Project 2024 stelt daar een 7-tal conceptuele horloges tentoon
Er is zelfs een topic aan gewijd…
Link plaatsen is toegestaan…
Het is rood!
Wat vinden we er van?
Ik hou hier wel van.
Prijs ?
Nog niet bekend.
Ik houd het in de gaten.
Verwachting is dat in de loop van juni veel nieuwe Seiko modellen worden uitgebracht…