Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

:point_down:

image

Als je dat bedoelde formuleerde je het wel heel erg krom. Ik vrees dat dat echt niet aan mijn begrijpend lezen lag.

Die blijft nog even gedropt. Sorry man. :slight_smile:

1 like

De weg naar boven qua prijs en dat dat niet (altijd) in de pas loopt met de signature van het merk.

Ik snap niet wat hier onduidelijk aan is. Als hier Rolex had gestaan had iedereen het gelijk begrepen. Maar goed, excuus voor mijn onduidelijkheid :man_shrugging:t3:

Dat vind ik zo leuk aan Seiko!

Voor elk wat wils, dat tref je nauwelijks aan bij een ander horloge merk.

Van een eenvoudige Seiko 5 7S ( wordt nog steeds gemaakt!) tot een extreem dure CREDOR met de fijnste diamanten, iedereen vindt wel zijn horloge binnen het Seiko concern.

Da’s toch fantastisch!!

7 likes

Helemaal mee eens, als ik voor 1 merk zou moeten kiezen dan zou het Seiko zijn.

Ok, op een gedeelde eerste plek met Leijona, mijn nummer 1 vintage merk :wink:

2 likes

Je suggereert, ook als je spirit door signature vervangt, dat “de weg naar boven” niet zou passen bij jouw perceptie van het merk.

Als je had bedoeld dat “het leuk is dat Seiko in alle prijscategorieën actief is” is het gewoon niet de manier om dat te communiceren.

Ik ben het roerend eens met iedereen die dat laatste beaamt, en blijf het een ergernis vinden dat god jan en iedereen op dat eerste blijft hameren.

Gisteren ook weer bij het launch artikel op Fratello… Leuk horloge gelanceerd voor een scheet en een knikker, met nieuwe kast en de hele rambam, komt er weer zo’n figuur zeiken dat je voor dat geld op Ali een saffiertje krijgt.

Vooralsnog blijf ik ze prachtig vinden, deze twee nieuwe vijfjes, ook met het oude logo, en met een cool typisch Seiko ontwerp. Dat past beter bij deze kastvorm dan wat ze met de nieuwe King Seiko deden, in mijn optiek.

Moeilijk.
De zwarte is beter afleesbaar en zwarte datumring staat beter maar de zilveren is mooier en visueel groter…

6 likes

Knaller!

En meer over het origineel:

2 likes

Benieuwd of deze niet ook de kant van de SRPK17 opgaat: lyrisch onthaal, maar daarna eigenlijk weinig meer (of ligt dat aan mijn bubbel?).

6 likes

Seiko has announced two sets of pair watches for the 2024 Eternal Blue collection.

Méér info volgt…

3 likes

The SBTM355 has a titanium case measuring 39.5 x 9.5 x 46.1mm and utilizes the 7B72 radio sync calibre.

The SBPX151 has a stainless steel case measuring 38.7 x 9.6 x 44.4mm and utilizes the V157 solar calibre

All models are limited editions of 600 units

4 likes

Speciale " Eternal Blue" website van Seiko:
(Zet vertalen aan)

1 like

Ik vind het juist andersom :yum:

Ik vind ze mooi :slightly_smiling_face:

2 likes

Zit er een verhaal achter die verschillende “steentjes” bij 4, 8 en 11?

Nou, dat mineraalglas/hardlex moet wel een keer afgelopen zijn hoor.

1 like

Zie speciale Blue Eternal website:

De delicate glitterwijzerplaat weerspiegelt de fonkelende sterren die het geluk van de drager vieren .
De indexen op 4 uur, 8 uur en 11 uur die helder schijnen, worden vergeleken met respectievelijk Altair (Aquila, Hikoboshi) , Deneb (sterrenbeeld Cygnus) en Vega (sterrenbeeld Lyra, ster Orihime) . heeft een fantastisch design waarbij er een driehoek op de wijzerplaat verschijnt.
Het draagt ​​de boodschap uit: ‘Moge de band met uw dierbaren eeuwig duren.’

2 likes

Ik vind ze cool :+1:

1 like

Zo lelijk, die Romeinse cijfers :face_vomiting:
Koop dan een oude klok :smiley:

1 like

Oh, nu wil ik hem wel na deze uitleg :joy:

1 like