Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Ik vraag me altijd af of de mensen die Seiko nu zo duur vinden eigenlijk wel eens zo’n “duur” model in de handen hebben gehad.

Natuurlijk zijn de prijzen niet hetzelfde als jaren terug, maar dat zijn de horloges ook niet. Als je er wel eens eentje hebt vast gehouden zou je dat toch meteen moeten merken lijkt me. Ook de prijzigere Seikos doen zeker niet onder voor de concurrentie, eerder het tegenovergestelde.

3 likes

€460.

2 likes

Da’s het mooiste 5 logo!
Veel mooier dan die nieuwe, scheefliggende S.

3 likes

Wat een diepte heeft die wijzerplaat!

En erg fraaie dag/datum omlijsting.

5 likes

Dat viel mij ook al op. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe deze het in het echt doen. Vind het wel een gaaf ding!

2 likes

Maar zal niet goedkoop zijn…

460 euro

De charme van een Seiko is juist dat de afwerking van wijzers en plaat op een 5 al beter is dan veel ander horloges die vele malen duurder zijn.

Mag je perfecte wijzers verwachten op een duikhorloge in deze prijscategorie? Niet per se, maar wel van Seiko imo.

Ziet er leuk uit, maar ze moesten eens kappen met al die limited editions. Limited tot 19998 stuks? Is toch geen echte limited edition meer, hooguit gelimiteerd tot het aantal dat ze denken te kunnen slijten.

Die zonnewijzer met kompas van Seiko, dat zou een leuke limited edition zijn. Maar dit is gewoon reguliere productie die ze voor een relatief korte tijd in het assortiment hebben.

Veel gelijkenissen met de srpk17

4 likes

Review:

3 likes

O ja,

Voor diegenen die niet weten wat

“Kamen Rider”

is, dat is een Japanse tv serie:

3 likes

Japanese retailer Nano Universe has announced a new exclusive Five Sports model. The model has a silver dial with green lumed markers and hands. It has a mid-sized stainless steel case measuring 38 x 12.1 x 44.2mm and it utilizes the 4R36 automatic calibre

8 likes

Overigens…

Er zijn heel veel Seiko Nano Universe modellen.
Lelijke, maar ook veel prachtige horloges.

Google is your friend!

1 like

Het oude 5 merk, is zoveel mooier dan die zwier van nu.

3 likes

Voorbeeldje van een Nano Limited
:+1:

9 likes

Ben je gedegradeerd ?

Yep.

Foutje gemaakt in het auto topic.

2 likes

Ai. Jammer.

1 like

Volgens mij zit je zo vast in je mantra dat je begrijpend leesvermogen wat achteruit gaat.

Met spirit bedoelde ik dat het JUIST de signature is van Seiko om een brede range te hebben, qua prijs, qua modellen,qua kwaliteit.

Vind ik dat ze in het hogere, hoogste(?) segment zichzelf (soms) overvragen? Ja, maar ook daar is het merk Seiko niet uniek in. En geef ze eens ongelijk, er zijn hele volksstammen die daar wel in meegaan.

En hoe jij Seikosha ook vertaald, feit is en blijft dat het merk Seiko ook fucking budget bangers in huis heeft. En vermoedelijk ook altijd zal hebben, Dat heeft handel en daar zijn Japanners ook heel, heel goed in.

Je microfoon mag je weer oppakken Chris :grin:

2 likes