Hear, hear!
Of bedoel je
" under the 1400 Euro mark " ?
Ik word ook wel 'ns moe van dat altijd en eeuwige gezeur over dat Seiko’s zo duur zijn en je ooit voor 150 Euro een SKX kon kopen. Ja, dat was ooit zo, via het grijze circuit. Maar dat waren gewoon belachelijk lage prijzen. Ik zou zeggen: prijs jezelf gelukkig dat je er toen een hebt kunnen scoren. Ik vind de meeste huidige modellen nog steeds niet heel erg duur. Gewoon heel reëel en eigenlijk vaak nog steeds best scherp geprijsd.
Ja, was ik net even aan het opzoeken, idd.
Vroegah… anyways… kapot veel geld
Hoho, did I hit a nerve there? Helemaal met je eens juist. Emaille dial is prachtig en het geld meer dan waard. Wat mijn probleem wel is, en hier spreekt de snob in mij, dat ik 1400+ Eur neerleg voor een horloge uit dezelfde lijn (lijn he, niet merk) wat voor 250 Euries met cadeaubonnen bij de Siebel verkrijgbaar is. Ik weet het, het klinkt niet mooi maar het is wel wat het is.
En daarom hier mee eens. Of gooi het in een andere lijn oid. Die urushi, porselein en emaille platen verdienen meer dan dat, net zoals die nieuwe SPB463J/467J.
Behalve bij die 3,2K King Seiko, die is gewoon te duur, heeft verder niets met Seiko an sich te maken.
M’n eerste 1K horloge was een, gebruikte, Seiko.
Bedoel je die kompaswijzers?
Kan je vertellen dat die IRL heel heel lekker zijn, maar goed, smaakzaak.
Dat de secondenwijzer in de centrale as begint is trouwens ook heel lekker.
Vergelijkbaar met de Sinn 104-wijzers, ook al zo lekker…
Dat wat generieke kastontwerp is onzin trouwens.
Ik vermoed dat Hollandse zuinigheid de boventoon voert waar het gaat om grote bedragen uitgeven aan ‘een Seiko’.
Dit soort luiden zijn gewend aan de goedkope Seikootjes en begrijpen inderdaad het vakmanschap niet waarmee de duurdere exemplaren gemaakt zijn. Die zien Seiko en concluderen dat de centjes beter besteed zijn bij machinale massaproductie van een echt Zwitsers kwaliteitsmerk met status.
Maar goed, wij weten wel beter.
Inderdaad, een bijzonder horloge zeg! Wel een penis wijzerplaat, daar ben ik niet zo dol op.
Jij niet specifiek, het is alleen schering en inslag bij Seiko reviews, forum-discussies en zelfs in de pers:
Ik word bloed en bloed sacherijnig van dit soort artikelen. Als je de Marinemaster naast een Cartier Santos van 7500 ballen of een JLC Reverso van 12000 ballen legt komt hij qua bouwkwaliteit en in technisch opzicht gewoon mee. Dat is met name omdat de JLC en Santos qua specs en technologie niet veel soeps zijn. En de journalist maar roepen dat het pakket niet verdedigd kan worden. Ik zou de MM boven een BB54 verkiezen, plat gezegd.
Shit, zelfs de wijzerplaat en wijzers van de Santos zijn skere simpele dingen. De bracelet heeft ook geen fijnafstelling, de links zijn niet bijster klein, en hij articuleert niet eens genoeg om makkelijk meegenomen te kunnen worden op reis.
Geen hond die wat negatiefs zegt over het uiterst middelmatige pakket van de Santos, want Cartier. Maar op één of andere manier moeten er wel altijd hele volksstammen over Seiko heen vallen vanwege die prijzen. En dan vergelijken ze het deels ook nog met een Seiko van 250 ballen in 2016, vaak niet eens met wat anderen leveren in de markt.
Daarom zijn we het een soort van eens dat Seiko gewoon achteruit moet stappen van alles wat value heet en die hele club mensen die een duiker zoeken van 300 euro gewoon los moeten laten in de wildernis. Dan kunnen ze zich zonder constraints concentreren op wat ze kunnen. En dat is heel, heel erg veel.
Gaan ze niet doen, verdienen ze ook een boterham mee, begrijp ik wel, maar het zou een move zijn.
Mwoah. Kijk, het is allemaal smaakzaak. Maar je hebt mij nooit horen roepen dat een AnOrdain een “moeilijk verdedigbaar pakket” is. We zijn het eens hoor, ik vind ze geweldig ondanks sommige designkeuzes.
Eigenlijk bedoel ik onder de 3000 ballen mark.
Hee, op zich vind ik het ook mooi dat ze van democratiserende modellen tot de Kodo aan toe opereren, die mensen.
Het wordt voor mij ook alleen maar ergerlijk wanneer pannenkoeken de mooiere delen van het assortiment over de “bang for buck”-as gaan saboteren.
Dat heet iets op waarde schatten.
Uiteraard zie ik ook liever standaard saffier, minimaal 100 meter waterdichtheid en geblauwde wijzers.
Neemt niet weg dat ook ik, of moet ik zeggen ook gij Brutus? vind dat Seiko de laatste tijd de weg naar boven wel duidelijk heeft gevonden en dat dat niet altijd in de pas loopt met de spirit van het merk en ten opzichte van hetgeen wat geboden wordt. Ik denk dat dat ook iets is wat veel mensen hier bedoelen.
Wat het ook zij, ik lig er niet wakker van. Er is nog meer dan genoeg leuks te scoren, vintage, pre owned, andere merken
Dat zijn nou exact de ergerlijke uitspraken. In 1969 was de oorspronkelijke Astron zo’n 15 maal duurder dan een Rolex, maar ook Grand- en King Seiko zijn al heel, heel erg lang exclusievere lijnen binnen het bedrijf. De notie dat Seiko’s “spirit” aan de budgetkant hangt vind ik ergerniswekkend.
Ik zie zo één of andere bobo voor de Constant Force Tourbillon staan om droogjes op te merken dat Seiko van het padje af is omdat ie meer dan 1000 ball’n kost.
“Seikosha” betekent vrij vertaald echter “house of exquisite craftsmanship”, en geen “house of fucking budget bangers”.
Hear hear.
De grote range van seiko zorgt echter al jaren voor verwarring.
Vroegah hadden bijkans alle merken instappers. Nu is de onderkant bij de (grote) zwitserse merken er onderuit geklapt en verkopen ze steeds meer bullshit voor steeds meer geld. Dit lijkt de standaard in “merkbeleving”.
Heb zelf iig nooit last gehad van het imago van seiko.
Seiko has announced a pair of Five Sports models inspired by historical watches. The SRPLO3 (SBSA269 JDM) has a silver dial and the SRPLO5 (SBSA271 JDM) has a black dial. Both models have stainless steel cases measuring 38.5 x 12.4 x 44.8mm and utilize the 4R36 calibre. In addition to the bracelet they are also provided with a rally style leather strap. They are both limited editions of 9999 units with 999 allocated to the Japanese market.
Die silver dial is erg interessant…
Ik vind het ook gaaf dat achterop een Credor Eichi II gewoon Seiko Corporation staat. Het is allemaal in huis ontwikkeld en gefabriceerd. Van budget tot bevoorrecht.
Heel gaaf! Ik hou van dit soort retro modellen!
Prijzen al bekend?
Heel vet! Verbaasd me dat het oude 5 logo erop staat!
Als ik bij een juwelier in de etalage kijk kom ik toch vaak modellen van Seiko tegen die ik hier niet zie - edit: voor de spreekwoordelijke appel & ei. PE:
Ik vind de vraag “wat voegt €xxx dan nog extra” toe relevanter in algemene zin dan enkel op Seiko betrokken. En puntje bij paaltje zijn die schier oneindige reeks met 5-jes goedkoper in de markt te zetten dan de vrij beperkte range aan KS’en