Heel mooi, cream dials van Seiko zijn altijd knallers. Zo’n alpinist met een cream dial is ook echt mooi. Ik zie zelf sowieso graag witte dials (liever dan zwarte) maar cream voegt echt iets subtiels toe.
O, dan klopt het
Wel als het over Ali Bouali gaat!
Ik weet het niet. Er zit mogelijk meer craftmanship in deze modellen dan in de vorige. Feit is wel dat Seiko een huge ass grey market probleem had. Ook moet je je realiseren dat dit een retail prijs is. In deze prijsklasse is het niet heel vreemd om pre-owned te kopen dus de kans dat jij dat betaalt is al aardig. KS ligt wel aardig in de buurt van Grand Seiko. Sommige KS modellen doen zeker niet onder voor Grand Seiko. Veel Seiko klanten denken nog dat die grijze marktprijzen er nog bij horen maar niets is minder waar.
Ik snap het niet helemaal. Het is toch in principe een non-discussie?
Dat kan jij “zien”, maar aangezien jij ze niet ontwerpt, assembleert en verkoopt heb je hier geen stem in. De fabrikant ziet dat anders en dat is zijn goed recht. En aangezien er hele volksstammen zijn die luxe artikelen kopen, zoals GS, KS, S, auto’s voor een fors bedrag en woningen die mogelijk financieel niet verantwoord zijn en zeker niet noodzakelijk, is eigenlijk bijna alles te duur. Zeker op dit forum, want eigenlijk hebben we de luxe, én meerdere horloges, niet eens nodig.
Dus, dat je het er niet voor over hebt, is iets anders, maar dat zegt toch niets over of iets “te duur” is. Dat is volkomen subjectief.
Dat dus.
En vervolgens, met alle respect, schuurt GS tegen Rolex prijzen aan waarbij zelfs Rolex moet toegeven dat die suffe GS Seikootjes toch wel heul veul bang for the buck zijn voor een prijs, waar de grote merken (hogere segmenten ) zich bij achter de oren krabben.
Maar dat terzijde.
Mijn 2 centen en weer on topic, want ik vindt ze op zich wel leuk.
Rolex kijkt niet naar anderen.
En rolex is geeft niet om versiering. Het is geen high end. Het is vooral robuust gebouwd, getest en gewoon goed.
Polijstwerk, decoratie etc moet je geen rolex voor kopen. Leggen t wat afwerken betreft 100% af tegen gs.
Mwah, de Celini’s en zo… Toch wel mooi en versierd.
Verder helemaal eens, maar het ging om het prijssegment.
Ik citeerde overigens een gepensioneerde accountmanager van R, die tijdens een GS-event ons dat influisterde.
Daar hebben ze de afgelopen 20 jaar aan releases geen blijk van gegeven.
Leuke nieuwe modellen zie ik langskomen! Wel duur geworden hoor. Zeker voor een Seiko. Of überhaupt een Japans horloge trouwens. Daar kocht ik vroeger een gros SKX’en voor.
Lummel.
Ja,
er was eventjes zicht.
Bij Kaufhof Galeria.
Maar dat vond Seiko Corp. toch enigszins…
Prematuur.
Dus nog even wachten.
Tjonge, een Poguetimer! Geinig.
Die dingen zijn gewoon veel te duur klaar.
Fate is al aardig gemasseerd door de corporate greed en voelt het niet eens meer dat hij misbruikt wordt.
Sinds wanneer mag Seiko mijn budget-merk niet meer zijn?
Ze zijn/waren super sterk in dat segment.
Ff terug naar de King Seiko discussie:
€900 of 39% duurder dan een Longines Conquest. Gelijkaardig qua specs, de 6L35 is iets minder accuraat. OK, ze zijn mooier. Dat is ook wat waard.
Dan TH Carrera: ook iets accurater, voor €3100. De KS is mooier, maar TH staat nu niet bepaald bekend om list aan te houden.
Lijkt me toch geen evident prijspunt voor die KS.
Wat dan wel doen met met €3000?
Ik suggereer niets, alles wat ik zeg is dat Seiko a) in alle prijsklassen actief is en b) dat ze, naar mijn mening nu (soms) overvragen en c) dat ze niet het enige merk zijn die dit doet.
Sorry kerel maar veel duidelijker dan dit kan ik het niet formuleren.
Er is niemand ter wereld die jou verplicht om dit soort artikelen te lezen. Da’s een. Twee, stel eens de vraag waarom mensen daarop hameren.

zeiken dat je voor dat geld op Ali een saffiertje krijgt.
En daar hebben ze natuurlijk volkomen gelijk in. Mineraal zou verboden moeten worden. In elk zichzelf respecterend horlogemerk. Punt.
Een Seiko is gewoon veel te duur! Voor 4 tientjes en een oliebol heb ik een Gshock!
Stelletje nozems.

Voor 4 tientjes en een oliebol heb ik een Gshock!
Je bent zelf een oliebol.

Fate is al aardig gemasseerd door de corporate greed
Nee joh, die man stemt GroenLinks en heeft oog voor de minder bedeelde medemens. Oh en hij scheidt zijn afval.
Ontzettende appelflap!
Kan iemand die foute topic titel aanpassen?
Dank!