Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Beter?

3 likes

Dus… zijn er nog nieuwe releases of hoe zit het hier.

1 like

Mooie horloge’s voor een nette prijs vind ik :slightly_smiling_face:

1 like

Ik vind KS toch ook wel meer waard dan 2k persoonlijk. Als je kijkt naar de afwerking krijg je volgens mij toch wel waar voor je geld.
Mijn astron was 2.3k en minder qua afwerking dan een ks, natuurlijk heb je wel alle functies die erbij komen maar ik vind astrons ook dik hun geld waard :yum:

1 like

Klopt, als je ziet hoe ze gemaakt worden zijn ze echt hun geld wel waard, ik heb ook geen probleem om ‘zoveel’ geld voor een seiko neer te tellen.
Ik vind ze hun geld waard, juist zoals de astron’s.
De nieuwe LE is volgens mij ook 4k en als ik hem zie zou ik het er voor over hebben :slightly_smiling_face:.
Persoonlijk uiteraard :wink:

1 like

Een astron kopen :innocent::muscle:

1 like

Kan ik je in vinden.
En inderdaad elk horloge merk overprijst wel eens maar de bedrijven moeten wel winst maken vind ik ol te kunnen blijven bestaan.
Ik stel me bij veel horloge prijzen vragen, neem een arnold en son van 50k.
Ik vind het prachtig en moest ik de loterij winnen koop ik mezelf 1tje maar of hij 50k waard is vraag ik me toch wel af.
Productie kost en werk uren etc. komen in mijn ogen toch maar tot op een bepaald punt, al de rest is gewoon puren winst en ik denk dat je soms niet wil weten hoeveel.
Stel je koopt een lamborghini van een 500k, ik vind ze het waard maar ik denk dat je niet wil weten hoeveel winst ze erop nemen.
Dat is uiterard met alles zo, het belangrijkste is : wat wil je er voor betalen en hoeveel is het voor jou waard.
Mij stoort het ook dat je horloge’s van 3of400 euro tegen komt met mineraal glas maar ik zou echt wel 4k voor een seiko astron neertellen en ik vind de 3k voor een KS zeker niet over the top.
Persoonlijk :slightly_smiling_face:

Je was het niet eens met de keuze van de topic starter? :no_mouth:

Nee, hier word je vrolijk van😬

Ik vond èn vind de oorspronkelijke topic titel het meest adequaat.

Wat betreft de " Seiko prijzen discussie ", zie ik die discussie bij voorkeur gevoerd in een afzonderlijk topic.

5 likes

Al voorbij gekomen maar zag op de Thaise Seiko insta een mooi filmpje. Ik zou er toch wel eentje willen

8 likes

Jullie wisselen sneller van Topic naam, dan van je onderbroek…:thinking:

6 likes

Zien er gaaf uit, ook met die band. Misschien een tikje te groot naar mijn smaak. Binnenkort hopelijk eens in het handje te bestuderen!

1 like

Vooral voor de onwetende & pessimistische:

:hugs:

3 likes

Deze namiddag eens langsgeweest bij de AD. Wou de nieuwe Marinemaster SJE101 wel eens in het echt zien.
Is een Seiko Watch Salon dus die heeft wel het één en andere in voorraad van Seiko en King Seiko.

Mijn ogen de kost gegeven. Ook een prachtige joekel gezien met een Spring Drive ; geen Grand Seiko maar een Seiko LX, de SNR029, volledig in Titanium. Prachtig, was er meteen weg van.
Maar, 44,5 mm, lug to lug van net boven de 50… Kan mijn pols niet aan, en dan is er nog de kwestie van 6100 eurootjes.
Eens wat gegoogled : die SNR029 ligt qua prijs dicht bij de SBGA231, een diver van Grand Seiko, nog een duizend eurootjes meer.

Mag je dan niet veronderstellen dat de kwaliteit en afwerking van een high-end Seiko zich perfect kan meten met een low-end Grand Seiko ?
En als je zo’n budget hebt, zou je dan sowieso de Grand Seiko kiezen, zelfs al vind je de Seiko mooier maar je wil toch liever een gerust geweten hebben door die 6000 - 7000 euro te verantwoorden met een Grand Seiko naam op de wijzerplaat ?
Persoonlijk moet ik eerlijk zeggen dat ik er moeite zou mee hebben, maar het zou achteraf toch knagen dat ik niet voor de Seiko ben gegaan omdat ik die uiteindelijk mooier vond.
Is een eeuwig gevecht tussen het hoofd en het hart, denk ik.

Terug naar die Marinemaster SJE101 : ik was ergens teleurgesteld, of beter, mijn verwachtingen werden niet ingelost. Daarnaast lag de nieuwe SPB453, één van de nieuwe 1965 Heritage Divers, zwarte wijzerplaat.
Mijn ogen gingen al snel die kant op. Nochtans, 3400 euro voor de Marinemaster, 1400 voor de 1965 Heritage. Prachtig horloge. Ik had mijn Tudor Black Bay Pro om. Ik vond op dat moment die Seiko een heel stuk mooier. Voor een fractie van een seconde stelde ik mezelf de vraag waarom ik 4000 euro had uitgegeven voor een Tudor terwijl die Seiko SPB daar in de winkel op dat moment meteen een glimlach op mijn gezicht toverde ?

Heel deze discussie over wat je zou geven voor dit of dat merk is gewoon oeverloos. Koop en draag gewoon wat je wilt en mooi vindt, wat tot je hart spreekt, of dit nu 100, 1000 of 10000 euro kost.

Mijn 2 eurocentjes : yep, Seiko is het geld waard :yum:

15 likes

Dit is een geweldig horloge. Ik heb hem gehad en zou hem zo weer nemen als ik mijn collectie weer uit zou breiden. In mijn ervaring zijn Grand Seiko’s altijd een niveau hoger afgewerkt dan dure Seiko’s. En ik vind de styling, de afwerking en het titanium van de SBGA231 prachtig.

1 like

Ik vind deze ook heel mooi gelukt, alleen ergens jammer dat het geen handopwinder is die net een paar mm dunner is. Ik vind de meeste Presage’s over het algemeen te dik (vooral door de onderzijde).

Jammer dat dit topic zo gaat…
Ik ben er klaar mee.

4 likes

Mee eens, was een leuk topic.

3 likes

Hoe heette het topic ook alweer? Nieuwe Seiko’s? Ik kan het aanpassen, maar ik weet de juiste titel niet meer.