Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Ik kan het ook aanpassen maar weet het ook niet meer. Iets met Nu zijn we link etcetc

1 like

Zoiets?

4 likes

Het is een begin, het was een hele lange zin met oa link en nieuwe modellen en nog meer.

3 likes

Afgezien van een dwaalspoor naar de LX en GS heb ik het toch over de SPB453 en SJE101 gehad.
Beiden nieuw (relatief nieuw in het geval van de Marinemaster, gereleased januari 2024) :blush:

3 likes

De SJE101 pakte me niet.

De SJE097 daarentegen helemaal. :smiley:

23 likes

Nice…

Die special edition had ik niet overwogen…

Wat mij opviel is dat de SPB453 er een heel stuk ‘stoerder’ uitzag dan de SJE101.

Ik bedoel maar, ik heb het niet zo met elegante dress watches en die SJE101 met zwarte wijzerplaat en dito bezel had voor mij meer weg van een King Seiko met duikerbezel dan een Prospex diver… (kan het niet anders omschrijven).

No offence…

3 likes

Exact waarom ik de MarineMaster mooier vind. Stoer doet het niet zo goed voor me. En hij is nog kleiner ook.

2 likes

Fijn dat dit topic zo vern**kt is…

1 like

Ze zijn inderdaad mooi :ok_hand:

1 like

Als je dat op voorhand al weet dan weet je ook wat de juiste keuze is denk ik, ik zou voor het gevoel kiezen en niet persee voor de beste naam :wink:

1 like

Het wordt none of the above, vrees ik. Die SNR029 is een juweeltje maar de omvang en vooral de prijs steken stokken in de wielen :smirk:

2 likes

Goed over nadenken als je het mij vraagt :wink:
Dan kan je nooit spijt hebben achteraf :slightly_smiling_face:

1 like

Published: jun 14, 2024 7:30 p.m. CEST

0

Aniplex will [re-run]
the Fate/Grand Order Seiko watches for a limited time. Each watch costs between 45,000 to 48,000 JPY ($286.10 to $305.20).

All of the watches will re-run for a limited time. When Seiko and Aniplex released them at first, they came out at different times.

The Fate/Grand Order watches that are available are:

• Abigail Williams
  • Artoria (Caster)
  • Artoria (Saber)
  • Ereshkigal
  • Gilgamesh (Archer)
  • Jeanne d’Arc Alter (Avenger)
  • Katsushika Hokusai (Foreigner)
  • Mash Kyrielight
  • Miyamoto Musashi (Saber)
  • Ozymandias
  • Scathach (Lancer)
  • Sengo Muramasa

Pre-orders are open from June 14 to June 30, 2024. They’ll come out some time after late August 2024.

Onderstaand het totaal overzicht van de 12 stuks

FATE/Grand Order x SEIKO horloges, met specs en prijzen:

2 likes

De Mash Kyrielight ziet er erg leuk uit.

1 like

Volgens mij zijn dit soort horloges heel goed voor de horlogèrie maar niets voor mij… :wink:

1 like

Ja, dat vind ik ook

Best een aardig model:

6 likes

Die kwaliteit en afwerking zijn er ruimschoots op de duurdere Seiko modellen. Ze zijn alleen “anders” omdat ze niet hoeven voldoen aan Tanaka’s design-principes.

Wat mij betreft maakt Grand Seiko geen duikhorloges. Die bestaan in mijn wereld niet. Als het een duiker is, moet er voor mij Seiko op de wijzerplaat staan. Daar moet ik dan weer bij zeggen dat een duikhorloge van meer dan 3000 ballen onzin is, want het is een tool, en die moeten geen luxe object worden.

Ik snap 4000 Euro voor een Tudor wel, als het bijvoorbeeld een bi-color sporthorloge is, maar ik snap 4000 Euro voor een duikhorloge niet. Daar zit 'm voor mij het probleem.

Exact dat. Anderen voelen dat anders.

Het had me weinig geïnteresseerd als ze die ook onder Seiko naam verkochten, eerlijk gezegd. Ik heb met een gerust hart meer dan 3000 Euro uit gegeven aan een ordinaire quartz waar gewoon Citizen op de plaat staat.

Het gaat om het object, niet om de handtekening.

2 likes

Nee, niet mijn ding en snap niet dat @Fate_Amenable_To_Change z’n naam hieraan verbonden heeft.

3 likes

Ze hebben het me niet gevraagd. :slight_smile:

2 likes

Omdat het buiten ( wéér ) regent…

Lekker Seiko lezen:

4 likes