Nice
Nee dat vind ik niet. Seiko uurwerken zijn nu eenmaal niet gecertificeerd op de Grand Seiko standaard. En de benadering van de ontwerpen is anders. Grand Seiko heeft in mijn beleving altijd een vleugje ingetogen extravagantie. Iets dat niet hoefde, maar dat ze toch gedaan hebben en mooi hebben uitgevoerd. Ik houd daarvan.
Je moet kiezen wat je mooi vindt. Maar ik vind Grand Seiko in het algemeen interessanter dan Seiko. Met wat ingetogen extravagantie.
Totaaloverzicht van alle SEIKO Samurai/Sammies,
inclusief de allernieuwste ( en… kleinste) modellen:
Celebrating their annual Watch Collectors Week, Isetan Shinjuku has announced an exclusive Grand Seiko model, the SBGY037. This model has a champagne colored Kirazuri dial that is inspired by the external walls of the Isetan Shinjuku building.
It has a stainless steel case measuring 38.5 x 10.2 x 43.7mm and utilizes the 9R31 Spring Drive calibre. This model is a limited edition of 30 units.
O, ja…
De prijs:
Grand Seiko Elegance Collection SBGY037 Isetan Shinjuku Store 2024 Limited Model"
1.210.000 yen (inclusief belasting),
Inclusief belasting betekent jap belasting.
Thanks!
Eigenlijk best een koopje voor een zeer speciale limited…
Kirazuri is printing with mica, a glowing stone powder used to add shimmering effects to a print. The fine flakes of mica powder can be printed or stenciled onto the print using glue to capture and hold it in place. It has a long history in Japanese woodblock printmaking and was the technique used to create the shiny dark backgrounds of Sharaku’s kabuki actor prints.
The incorporation of mica is done at the end. It is the final step after everything else has been finished. There are several methods used to add the stone.
Ik vind dat dat wel permanent zou mogen. Mooi model. Goeie prijs.
Zeker. Gaaf ding…mooi formaat. Maar die datum…waarom toch.
Omdat het, omdat het gewoon fantastisch is, om Wiebes te parafraseren.
Beste idee wat Seiko in de laatste jaren heeft gehad.
Ik zou een subtiele mod voorstellen voor het rode model: Witte datumschijf. Zwart geen goed idee. Ook zou ik een clasp op de band regelen die geen duikers-extensie heeft, want ik weet uit ervaring dat de sluiting die hier getoond wordt een ellendig lomp pokkeding is wat bij de extensie in de pols prikt.
Can’t wait…
Mensen die dingen Agnelli-style dragen hebben nooit problemen, Henk. Da witte gij ook.
Zeker!
Inderdaad, dramatisch
word gelijk een Mod.
Ligt eraan, bij sommige modellen vind ik het kunnen bij andere niet. (zoals deze)
p.s
recentelijk nog een Seiko gekocht
die heeft de verplaatsing ook terwijl het origineel haar op de 3 heeft,
vind dit bij haar duidelijke verbetering.