Geef mij die US-only modellen met de groene kirazuri-wijzerplaat maar. Sterker nog, misschien moet ik eens op jacht naar zo’n ding. Zeker de donkergroene is de moddervokking bom.
Ik vind het alleen wat gedrongen overkomen op de wijzerplaat. Alsof ze de indexes van de grotere variant op een kleinere plaat hebben geplakt. De wijzers lijken ook wat fors voor de ruimte.
Komt misschien ook omdat de grotere variant wat meer loze ruimte heeft en daarmee wat sierlijker is.
En deze armband sluit niet mooi aan op de case. Dat zal een bewuste keuze zijn, maar ik vind het een puinhoop .
De discussie over het 6R uurwerk laat ik achterwegen.
Eigenlijk vind ik het vooral toffe kleuren en is de afwerking erg goed.
Nee. Ik vind de blauwe erg geslaagd qua kleur. Enige minpuntje voor mij is de “Automatic 3 Days” marketing op de wijzerplaat. Past totaal niet bij het horloge, vind ik. Desalniettemin, zou ik 'm best graag willen hebben.
Ik vind de aqua of “groene” erg mooi, ook al krijg ik geen goeie fat op de kleur. Had liever witte lume gezien, maar hij is heel erg tof. Eigenlijk zou je het trio in de hand en daglicht moeten zien, denk ik, de rode kon wel eens een slapertje zijn.
36x11,6mm dik, met plak saffier wat daar minstens anderhalve millimeter van is. Ik keur het goed. Da’s al veel beter dan de dik-over-de-12mm van de 37mm modellen.
Helemaal niet. Het zijn straight links. Er zijn geen end links. Dat is een bewuste design keuze die ik toevallig erg cool vind. Het past bij de kast en lugs, en bij de 60s vibe.
Het is een verademing om dit te zien tussen al die geïntegreerde narigheid. Hulde!
Deze zijn gaaf zeg, maar…
Lume had niet gehoeven.
En ik wil ze eens in het echt zien.
Bij deze KS modellen lijkt de bezelring zo dik.
Maar dat komt volgens mij door het glas.
Daardoor lijkt het of er een te kleine wijzerplaat in een te “dikke” kast zit.
Idem. Liever geen lume. En ook de ‘automatic 3 days’ mocht eraf. Toch blijf ik deze wel heel leuk vinden. Het komt inderdaad een beetje gedrongen over, maar ik vind het net goed. Kijk dan toch…
Ik zie nu pas goed dat de lugs ook recht met elkaar zijn verbonden. Dat vind ik dan wel weer gaaf. Dacht eerst dat er ruimte tussen de end links en de kast zat.
Deze kast doet heel erg aan de eerste iteraties van de 44GS case. Ik kan me uit de 7000, 7111 en 8000 kasten niet herinneren ooit iets met deze verbonden lugs gezien te hebben (ik laat me graag corrigeren), maar kijk toch eens:
Deze King Seiko is natuurlijk anders, want we hebben het over lugs die over lopen in een vrij brede gebrushte bezel, maar het is wat mij betreft een veel betere kastvorm dan de recent gelanceerde C-shape. Deze nieuwe 36mm is een soort liefdeskind van een paar GS en KS concepten, tenzij ik iets gemist heb, historisch gezien. Ik laat me graag corrigeren.
Hoe dan ook is deze bracelet er bij de enige juiste keuze geweest, anders hadden ze lugs moeten maken die het niet doen met leren banden.
Klopt. KS heeft volgens mij nooit een kast uitgebracht met de lugs op die manier doorgetrokken.
GS natuurlijk wel. Niet alleen in de 44 OG, maar onder andere ook in de 8000 kasten van de 45 en 61.