Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

( Grand- ) Seiko kleuren zijn altijd moeilijk op een foto.

Afwachten op real live pics.

4 likes

Deze is er al

En deze komt er aan…

SSK033

Specs en prijzen volgen.

PS.: Wat vinden we van de lume kleur van de wijzers?

8 likes

Het lijkt een slechte mod zo. Wijzers van een ander model met andere kleur lume dan de dots op de dial.

Idee: 10
Uitvoering: 2

1 like

Deze Seiko SRPL07J1 in april hier voorbij zien komen met SRPL09J1, deze laatste ook als NA. Dit model afgelopen dinsdag gekocht. Een van de mooiste Seiko’s, vind ik, niet alleen van dit jaar. Perfecte afmetingen en fantastische details. De wp is heel donkerblauw en lijkt soms zelfs zwart. Het glas had best saffier mogen zijn, de band had best schroefpinnen mogen hebben, maar ach, er is altijd wel iets te wensen over, nietwaar?

20 likes

Komt er aan…

SSK035

" Green Latern "

WOW!

Specs en prijzen volgen.

11 likes

Green Latern moet zijn

Green Lantern.

Oef…deze wordt lastig te weerstaan :green_heart:.

1 like

Seiko ‘Green Latrine’, vandaar de gele wijzer.

3 likes

Laten we eerst foto’s afwachten in plaats van renders. Ik vind ze in potentie heel erg mooi en clean.

Jammer van het vergrootglas op de datum. Kan er niet aan wennen, bij geen enkel horloge.

Is er zo af te wippen.
:no_mouth:

3 likes

"
How to remove cyclops/magnifier/vergrootglas/loup/loep…
"

( Kan ook met de haarföhn van je partner )

Let niet op het horloge, kan ook met een Seiko.

2 likes

Dat gaat makkelijk!

Zo werkt het niet hoor.
Ik heb het een paar x zo gedaan.
Maar je moet langere tijd de cyclop warm stoken.

1 like

Dit zag er inderdaad veel te makkelijk uit. Bij mij is ‘t één keer gelukt, maar één keer ook niet.

1 like

WOW!

The SBGA511 “Tanada” celebrates the establishment of Grand Seiko China.

This model has a light blue dial inspired by the Japanese terraced rice fields “Tanada”, with a golden colored power reserve background, GS logo, and seconds hand.

Prijsje:
https://www.carousell.sg/p/seiko-sbga511-limited-edition-100-pieces-1321301294/

The stainless steel case measures 40 x 12.5 x 46.2mm and houses a 9R65 Spring Drive calibre.

10 likes

Beter?

:wink:

Nee. Kolderiek druk. Het is dan ook een soort van klap in het gezicht van de Chinezen, uiteraard.

Dit is heel erg geen zen tuin. We hebben blauw met golfjes, we hebben zilveren real-estate op de wijzerplaat, we hebben strakke geometrische vormen van een 44GS kast, een 5 link bracelet met gepolijste delen, we hebben goudkleurige power reserve met weer een ander set patroontjes, en een goudkleurige wijzer… Het is te veel.

Dan liever gewoon dit:

Gewoon blauw zonder gelul.

Ik heb het idee dat ze bij GS eens wat rustiger aan moeten gaan doen, want sommige wijzerplaten zijn gewoon vergezocht.

8 likes

Daar ben ik het wel mee eens :smile:

Mix van gouden en zilveren wijzers, indexen is het gewoon niet.

1 like