Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Nieuwe release:

Seiko SBPY177, Solar chrono.
V175
42,2x12,2x48,3 mm
LE 800

Leuk.

5 likes

Groen met visgraatjes. ‘t Is eens iets anders.

1 like

Ja, ziet er goed uit. Maar ruim 42mm vind ik wel groot. Deze zou niet groter moeten zijn dan 40mm, wat mij betreft.

1 like

Da’s een mooie maat…

Ik vind ‘m wel cool! Ik blijf het jammer vinden dat Seiko diverse modellen uit deze lijn levert met Hardlex; voor deze prijs moet een saffierglaasje toch wel kunnen?

Ook de diameter zou m.i. beter af zijn rond de 39 mm!

1 like

Please, don’t shoot the messenger!

7 Seiko modellen:

https://www.instagram.com/p/C2O7TkTxrRI/?img_index=1

Bedankt voor het kijken.

2 likes

Jammer dat dit slechts ontwerpconcepten zijn, de ‘Patterner’ vind ik erg geslaagd en elegant.

1 like

Ja die wil ik ook wel…

1 like

Ze hebben twee maten voor heren. Sommige zijn 38mm, sommige 40.

En zo niet: Maak het horloge 40 - 50 ballen duurder en breng ze met saffier uit. Ik moet wel zeggen dat Sinn, bijvoorbeeld, 500 Euro rekent voor een bol saffiertje:

Als je dingen zonder vertekening geslepen wilt hebben bij zo’n bol glas zou het maar zo kunnen zijn dat het meer dan 50 ballen kost. Of Sinn zijn een stel schavuiten.

Erg geslaagd deze combi!

12 likes

Na mijn bovenstaande grap van 7 Seiko modellen…

Nu serieus!

Nieuwe release:

NEW Seiko Alpinist Prospex SPB435 Laurel Save the Forest Bamboo Grove Thailand Limited Edition

Het is nog onduidelijk hoe groen de groene wijzerplaat is.

Wachtend op méér foto’s van de wijzerplaat.

17 likes

Ziet er mooi uit hoor. Ik moet zeggen dat mijn deep lake Alpinist een van mijn fijn dragende horloges is. Ja, de clasp mag wel iets strakker zitten. Nu steekt die wat uit.

2 likes

Nice :+1:

1 like

Mensen, ik ben er uit. @Jurgen heeft de oorspronkelijke correspondentie van Seiko gevonden. Ik ga de mail niet verbatim herhalen, maar wil hier wel wat relevante dingen uit lichten.

1. Seiko heeft er niets op tegen dat we een render van Seiko plaatsen. Integendeel:
    In general we appreciate your effort to promote Seiko

2. Er zijn gevallen waar ze het niet op prijs stellen:
    Nevertheless we have to request you to remove immediately a post showing X new Seiko XX models

3. Ze hebben daar een solide reden voor:
    The products have not been launched yet and therefore it is an unauthorized publication and a copyright infringement

Kortom:

• Als je Seiko renders van forums, insta accounts haalt dien je je er van te vergewissen dat de horloges door Seiko aangekondigd zijn
  • Post géén leaks voordat er een release is geweest, tenminste met een persbericht of publicatie ergens
  • Ben je onzeker? Post het niet. Bij twijfel gewoon niet doen.

Ik begrijp en waardeer de positite van Seiko hierin. Ik zat me het hoofd te breken over de redenen dat ze iets tegen promotie zouden hebben, maar dit is gewoon bona fide productmanagement. Ik kan weer onbezoldigd Seiko fan zijn. :+1:

Enfin, hou je aan het bovenstaande, en er zou geen probleem moeten ontstaan.

29 likes

Ik begrijp het. Toch zijn juist de rumours (blijft een heel goede plaat, trouwens ; ) ook altijd wel erg leuk. Dat is een deel van de fun van met horlogenerds op een horlogeforum zitten. Nou ja, o.k. dan. We zullen 't ermee moeten doen. :person_shrugging:

1 like

En toch is het in principe niet toegestaan om afbeeldingen te plaatsen waar je niet het intellectuele eigendom van bezit.
Daar doen we niets mee (wel zo handig) maar houden het achter de hand om direct te kunnen acteren als wij dat voor wat voor deden dan ook nodig achten.:hugs:
Blij dat de originele mail door Jurgen weer is gevonden. Maakt eea inderdaad wel iets duidelijker!

9 likes

Bijvoorbeeld:

‘’’

Seiko Japan has announced a new pair of models

“”

Dit is een echte aankondiging, nietwaar?

Dus posten op HF is toegestaan!

1 like

Op deze afbeeldingen wel heul errug groen, het kan ook teveel zijn. Heb wel bedacht dat ik deze kast gewoon niet zo tof vind. Op zich een fraai horloge, maar door de vrij klein ogende lugs wordt de kast te rond. Op zich weinig mis mee, maar ik vind het niet zo mooi :grimacing:

1 like

Yup.

Ik verwijs graag naar de woorden van @Jur:

Zo lang er geen haan kraait is er niets aan de hand, maar het beleid is officieel wel zo dat je niet verbaasd moet zijn als het topic verdwijnt zodra er gedonder ontstaat. :slight_smile:

Yup. Ik ook, dank dat jullie die even stuurden, heren. Ik weet dat dat soort dingen soms even zoekwerk is.

1 like

Eens.

Zoals gezegd twijfel ik aan de groene kleur.

Hier een andere foto, lichter groen wat ik niet mooi vind:

We moeten betere foto’s afwachten.

Eens.

Ook ik kreeg door de foto’s
een " waterhoofd " idee.

Betere foto’s welkom…

2 likes