Ik mis alleen de kikker in het datumvenster.
Dank @Fate_Amenable_To_Change en @Jur voor de duidelijkheid. Iedereen (met name @Aamon) kan weer vol vooruit met de mooie dials, met een paar beperkingen.
Mja, wel alleen maar leuk als je er 3 hebt, anders is het net een funky pot voor koffiepads
Da’s handig, toch? Gratis erbij
Nou, ik denk dat Seiko in 2024 nog wel eens met een paar ( 2 ) Alpinist verrassingen zal komen. Waarom zou je anders voor 1 horloge 3 bamboo verpakkingen gebruiken?
Voor het plaatje
Een model met palmbladeren, dát lijkt me wel komisch
Neen.
Zeg nou eerlijk, dat oogt toch gewoon nergens naar die 3 scheve ( lees : niet uitgelijnde ) bamboo dozen boven op elkaar.
In die onderste 2 dozen zit de verrassing voor 2024.
Dit is gewoon een Seiko teaser!
Even een duidelijker plaatje erbij:
Toelichting:
Based on the theme of “Raise the Future”, the SBPY177 solar chronograph features a forest green dial with a striped pattern patterned after the shape of a leaf.
Dus dat. Mij een soort van teveel moeite om bij een mooie release eerst te moeten checken of hij ook al aangekondigd is door Seiko. Zo is het spontane er voor mij een soort vanaf. Wil gewoon genieten van (nieuwe) horloges en dit delen op het forum zonder te hoeven vrezen voor de vlag des doods
Eigenlijk is het hartstikke droevig, die afbeeldingen zijn echt slecht Die afbeelding van horloge in die box oogt ook raar, dat horloge is er volgens mij gewoon in geplakt :S
Als ze nou een dial met díe afwerking in die Alpinist stoppen, dan ben je er toch gewoon??
Op deze foto vind ik het best een knapperd!
Een zichzelf respecterend mens denkt nooit aan koffiepads. Voor mij bestaan die dingen gewoon niet. Maar eerlijk is eerlijk, dozen en papieren eindigen toch op zolder. Ik zou ze het liefste gewoon weg flikkeren, maar iedereen in deze hobby wil ze steeds houden.
Ik vind die Alpinist cool. Dat wel.
Het schoot me te binnen en ik vroeg me meteen af of die dingen nog gebruikt worden??
Bij de vleet, zo blijkt.
https://www.ah.nl/producten/frisdrank-sappen-koffie-thee/koffie/koffiepads
Oh well.
Ik voel een Seiko x Senseo collab aankomen
Een soort Cocktail lijn voor ouwe lullen eigenlijk?
Kweet niet of je oud wordt als je Senseo drinkt.
Overigens suggereert de naam Senseo iets heel exclusiefs. Tja, ‘t is maar wat je exclusief vindt. Okay het is snel klaar, maar dat het bij mij associaties van een exclusief kopje koffie oproept, neuh. Echt. Niet.
Sorry, heel off topic.
Grappig genoeg is dat in mijn beleving de perfecte beschrijving voor elke vorm van espresso.
In 1855 demonstreerde een Fransman voor het eerst een café express machine op de wereldtentoonstelling van Parijs, met het expliciete doel om 2000 bakken per uur te kunnen zetten.
De kwantiteit wint het dus al sinds 1855 van de kwaliteit.
Een soort van Cocktail time met een washi papieren kussentje op de wijzerplaat. Ik ben benieuwd.
En de specs en officiële aankondiging:
"’
Seiko Thailand has officially announced a local limited edition model, the SPB435 Bamboo Alpinist. This model has a green patterned dial and golden colored seconds hand. It has a stainless steel case measuring 38 x 12.9 x 46.2mm and utilizes the 6R35 automatic calibre. The watch comes in a special bamboo shaped watch case and is a limited edition of 1000 units.
“”
Ondanks dat de leaks erg lekker zijn, kan ik dit wel goed begrijpen.
Het is in iedergeval wel mooi om te lezen dat Seiko niet gewoon lullig loopt te doen om intellectueel eigendom van slechte renders. Dat ze willen dat officiële aankondigingen aankondigingen zijn en dus ipv mosterd na de maaltijd snap ik wel