Yep!
Ben wel benieuwd naar de band en sluiting.
Ik vind het een erg mooi horloge
All models have stainless steel cases measuring 42.5 x 13.6 x 46mm and utilize the 4R34 automatic calibre.
3300 dollars …
Ik zeg dezelfde vraag op Reddit voorbij komen en ik heb hetzelfde idee :
Kan iemand mij vertellen waarom je dan niet gewoon een gebruikte GS duiker zou kopen ?
Die zijn lelijk.
Weet niet of je een mooi gebruikte GS duiker voor dat bedrag kunt kopen…
Maar de GS duikers zijn echt groot en vooral erg dik, 15 mm is daar normaal.
Met net 16cm damesploeg is de diameter en de lug to lug een groter probleem.
Daar heb je gelijk in het zijn wel joekels.
Vind alleen jammer dat Seiko zelf steeds meer de prijzen opdrukt van de normale lijnen. Het zijn super horloges maar 3300 neerleggen voor een uurwer wat -10/+15 sec rated is.
Als je nu naar die prijzen kijkt hoeveel daarvan is dan afwerking/techniek / R&D en marge ? En hoeveel is “merk premium” ?
Ik krijg het idee dat Seiko gewoon denkt “ja er zijn fanaten van de MM, laten we gewoon een dikke premium erop klappen. Das jammer. Maar goed zijn vast mensen die het willen betalen.
Die prospex gmt was ik helemaal wild van toen hij uitkwam maar als je hem vast hebt voelt hij niet als een 1700 euro horloge. Ik ben benieuwd naar deze !
Er zijn zoveel betere horloges voor dat geld te vinden IMHO.
Voor mij is het meer de lug to lug die wat groot is. Verder echt .
Vind ik wel hoor. En ook wel met korting te krijgen. Ze zakken wel als bakstenen.
Een sla is onvergelijkbaar met een prospex wbt feel.
Wbt accuratesse heb je een punt. Ik vind ook dat dat wel wat ambitieuzer mag.
Leuk om ze naast elkaar te zien. Grootte verschil zie je wel duidelijk.
Je moet hem ook niet voor 1700 kopen als je hem gewoon voor 1300 kan halen bij vele online dealers.
En ik heb ook Longines Hydroconquest om de pols gehad bij de AD (2k euri) en ik kon niet zeggen dat ik daar een veel betere duiker aan had qua afwerking, dial, armband of sluiting (net zo slecht als seiko)
Longines zal zeker het uurwerk fatsoenlijk afstellen. That’s it.
Vergeet niet dat de rest van de industrie ook gewoon 20-40% op de prijzen gegooid heeft de afgelopen tijd.
Ik kon die via mijn schoonvaders bedrijf kopen voor ongeveer 1k euro. En dan nog vond ik het niet waard.
Die is wat groter lug to lug dan de MM200 GMT en die vind op sommige dagen ook wat groot op mijn 16,5cm polsje. Scheelt veel centen
Mja we blijven Nederlanders he , willen een Ferrari voor de prijs van een panda.
Ik wil wel vriendjes worden met je schoonvader, zit ie ook in Frederique Constant?
Haha nee volgens mij citizen en Seiko en nog wat andere kleine merken. In zijn winkels hebben ze een boutique wat horloges verkoopt. Ik zal eens kijken maar denk niet dat FC daar ligt .
Hij kan dan horloges krijgen voor inkoop. Maar ik kan helaas geen online handel voor HF beginnen want het gaat echt om een vriendendienst.