Ik vind het ook jammer dat GS geen kleinere/dunnere/subtielere duikers maakt of heeft gemaakt.
Beetje meer dit idee zoals de GMT:
Komt misschien nog.
Ik vind het ook jammer dat GS geen kleinere/dunnere/subtielere duikers maakt of heeft gemaakt.
Beetje meer dit idee zoals de GMT:
Komt misschien nog.
" luchtige "
nieuwe Presage modellen:
ZEN Garden.
both have Roman numerals, a vertical pattern, and semi-skeleton dials.
They have stainless steel cases measuring 41.8 x 12 x 48.3mm and utilize the 4R71 automatic calibre.
Die cocktail strainers weer
Afschuwelijk
Rondom een paar millimeter gekrompen dus.
Dat valt mij 100% mee. Ik vind het nog steeds een paar tanden te groot. Maar touch mooi gedaan.
Ik zou het zeker heroverwegen als ik een 16mm dikke had.
Omdat die lelijk zijn. Lomp, groot, blingy en met Sinterklaas wijzer voor de uren. En tweedehands nog duurder dan deze nieuwe MM200 en MM300 modellen.
Begrijp me niet verkeerd, het is allemaal überstrak, en heel heel erg goed gemaakt, maar ik vind het niet eens bij Grand Seiko passen.
Al eerder gemeld hiero:
Seiko heeft de roots m.b.t Duikers.
Grand Seiko moet lekker wegblijven in dit segment.
Was Niks, Is Niks, Zal never iets worden.
Lekker bij de Dressers blijven en deze blijven upgraden.
Daar zijn ze onverslaanbaar.
Seiko heeft geen garantie nodig.
Veel. Dit zit echt heel, heel erg goed in elkaar. Heel erg goed.
Hoe voelen die dan?
Is ook wel zo, ik had liever gezien dat ze gegarandeerd afregelen op 0 - 15 sec in de plus. Geen min. Ik heb een hekel aan min.
Maar de 6L en 8L zijn prima uitwerken.
Inderdaad zeg. Wat @seikosportura zegt. Afgrijselijk.
Seiko zou er goed aan doen de reguliere CT in 38 mm of iets degelijks uit te brengen. Vond het best een mooi horloge maar echt te veel schotel voor mijn 16.5 cm pols.
Nice nice, voor mij de witte
Dit is ook een puntje,
ook hier is dit een bewuste keuze van Seiko en Grand Seiko.
Er moet een Gap blijven bestaan tussen deze 2 merken.
Al deze uurwerken zullen nooit door Seiko worden gereguleerd.
p.s:
Als je een High end Seiko koopt bij een goede A.D
vraag erom.
Mijn prospex speedtimer voelt hetzelfde aan als de gmt. Heeft zelfs volgens mij ook dezelfde band.
Is die speedtimer dan goedkoop voor wat je krijgt ? Of is de gmt de prijs niet waard? Of ben ik gewoon raar? Ik denk dat het in mijn geval persoonlijke smaak is. En ik heb natuurlijk niet alle merken vast gehad.
Even nog een paar plaatjes van de nieuwe
SSK033/035/036
M.i. interesante modellen!
Die groene is toch lekker?!
Op leren bandje
Hele nette GMT’s, vind ik.
Tja.
Los van het feit dat ik vind dat ze de 6r64 flyer hadden moeten gebruiken in plaats van de 6r54 caller is het appels met peren. Een mechanische GMT en duiker van minder dan 13mm dik met keramische bezel versus een simpel quartz chronograafje… Niks tegen de speedtimer, maar ik begrijp het verschil.
Ik heb het helemaal niet over het uurwerk. Ik heb het over de afwerking van de kast , de details en de band. Voor mij voelen ze allebei het zelfde.
Zo’n uurwerk kost voor Seiko misschien 30 euro om te maken. En dan is die gmt 1k meer waard ? Ik zag niet in waarom.
Oh en een keramische bezel insert kost 0,50 euro om te maken dus waar zit dat gigantische prijsverschil dan ?
Ik herhaal graag….
Als je denkt dat verkoopprijs altijd iets met productiekosten te maken heeft moet je effe misschien wellicht een andere hobby kiezen. Een nutteloos product als (bijvoorbeeld) een duur horloge heeft echt vrij weinig van doen met een dergelijke koppeling.
Ze maken vooral gebruik van het feit dat jij (en ik) behoorlijk koekoek zijn.
Geef je 1 tip:
Stel deze vragen niet hier, ga ze stellen in het Rolex topic,
die zullen je heel duidelijk en zeer kort
alle info geven.
Suc6
p.s
Wij zijn liefhebbers geen haters.
Denk dat je je heil ergens anders moet zoeken maar niet hier.
Ja, hoeveel zouden het doek en de verf kosten als je een duur schilderij koopt?
, Oeps, nog iets dunner dus.