Al foto’s van de “folding clasp” gezien?
Zou dit weer zo’n armtierig gestanst stukje metaal zijn, zoals hieronder?
Al foto’s van de “folding clasp” gezien?
Zou dit weer zo’n armtierig gestanst stukje metaal zijn, zoals hieronder?
Ik vind die witte toch wel 'n snoepje!
Klopt,
Schitterende kleuren combinatie
Was jij toevallig bij een Seiko AD op het juiste moment?
Ik begrijp waarom de mijne duurder is.
We wachten op je uitgebreide explicatie!
De 300m tunas hebben al een jaar of 40 een schroefdeksel achterop en dat zijn toch ook echte “Marinemasters” en doen dat probleemloos.
De MM300 was trouwens ook een schroefdeksel, maar dan een met een bandaanzet en een gat voor de kroon. De bovenbouw is dubbel ingeschroefd, voor “echte” monoblock moet je de 1000m tuna serie hebbben.
Daar hebben ze bij Seiko ook heel lang over getwijfeld, want deze is er toch al even:
Maar goed, de pret is er niet minder om😉
Het was een geintje, hè? Ik ben geen “een Marinemaster moet zus of zo zijn” purist.
Dat idee had ik ook al.
En om mensen te plagen kunnen we ook wel stellen dat de achterklep van de SKX van de tuna af komt. Seiko is soms goedkoop met ontwikkelen en “van de plank” onderdelen.
@CADirk, Dirk … en rijk worden ze ook, met heruitgaven van 2 à 3 keer over-de-kop prijzen.
Seiko is just één van de beste jongetjes in de klas als je MRSP met MRSP vergelijkt met wat inflatie correctie. Niemand die het er over heeft dat een Hamilton Khaki Field 30% duurder is dan twee jaar geleden, zonder enige productontwikkeling.
Seiko brengt zaken nieuw uit met hogere waterdichtheid, betere uurwerken, en mooiere afwerking voor een MRSP die gevaarlijk dicht tegen de MRSP van vroeger zit. Dat geldt zowel voor de huidige GS SBGX26x, maar ook voor een Seiko 5 fliegertje.
Neem nu de Marinemasters. De nieuwe 300m is 2950. Die was in 2017 ook 2450 euro. Daar kan ik mee leven.
Fratello live on Instagram:
SLA077/79
Hou er rekening mee dat Seiko ook kijkt naar de markt en andere spelers.
Citizen bijvoorbeeld levert voor hele leuke prijzen mooie modellen die in het “lagere tot midden” segment van de markt zitten, maar net wel en net niet dezelfde doelgroep hebben.
De Seiko cocktail time en de Citizen NB1060 serie is wel concurrentie, net als de turtle/samurai vs de challenge diver, de SKX en de NY0040 etc.
Ik zou eerder zeggen dat merken als Casio, Citizen en Seiko minder hard stijgen met hun prijzen omdat Japan al jaren heel erg lage inflatie, en soms ook zelfs milde deflatie heeft gekend, in plaats van toenemende inflatie zoals wij die hier zien. De hoogste inflatie in Japan van de afgelopen jaren was eens een keer 3,27%, en daar zouden wij alleen maar van kunnen dromen.
Dientengevolge kunnen partijen in de Japanse markt, ook toeleveranciers van Seiko/Casio/Citizen, niet zomaar de prijzen met 40% omhoog knikkeren zoals JLC, met als excuus dat “alles duurder is geworden” om zo kunstmatig de EBITDA op te krikken over de rug van de consument.
Wat mij betreft houden de Zwitsers en de Consultancy firma’s de Japanners dan ook expres buiten al die “Watch market overview” lijstjes. Deels om de notie te promoten dat horloges Zwitsers zijn, en deels om de prijsontwikkelingen van appels niet te ontsieren met die paar peertjes die dat netter doen.
Dat een behoorlijk aantal Seiko fans het economische inzicht van een stuk gesmolten kaas lijken te hebben zorgt er voor dat “men” steeds maar blijft zeiken over de prijzen, terwijl er nog wel zat andere dingen aan de hand zijn in horlogeland.
Ik wil niet zeggen dat Seiko niet naar de concurrentie kijkt, maar ik denk niet dat de Citizen prijsstelling Seiko’s koers bepaalt. Zeker niet ten volle.
Soms moet ik wel om jou lachen
Prachtig