Maare, als je langs de doorsnee winkelstraat juwelier loopt liggen ook daar gewoon leuke Seiko’s voor 200-nog-wat euro’s. Die zijn makkelijk om te vergeten met alle fancy releases, maar dat is niet aan Seiko te wijten.
Dat gaat maar door inderdaad.
Komen die mensen nooit buiten ofzo?
Releasedatum] Vrijdag 27 september 2024
Wordt uitgeleverd oktober/november
SZSB032
Seiko X TiCTAC 40th Anniversary Limited Edition Mechanical Automatic SZSB032
SZSB032 Specifications:
Movement
Caliber: 4R35
Movement Type: Automatic with manual winding capacity
Duration: Approx. 41 hours
Accuracy: +45 to -35 Seconds Per Day
Jewel: 23
Exterior
Case Material: Stainless steel
Case Size: Diameter 40mm x Length 48mm x Thickness 11mm
Crystal: Curved Hardlex
Band Material: Stainless Steel
Other Details
Water Resistance 10bar
Date display
Sencond Hand stop function
See through caseback
LIMITED EDITION engraved on case cover
Made in JAPAN
Regular price$659.00 USD
TiCTAC opende zijn eerste winkel in 1984 en viert in 2024 zijn 40-jarig jubileum. In navolging van het overweldigend populaire 35-jarig jubileummodel (SBSZ006), dat nu een van de meest representatieve modellen van Tic Tac is geworden, zullen we opnieuw een herdenkingssamenwerkingshorloge uitbrengen. Een nieuwe klassieke stijl met een vintage gevoel en moderne smaak, gebaseerd op een ontwerp dat de traditionele vorm van Seiko Mechanical volgt. Het 40-jarig jubileummodel gebruikt “mat ivoor” op de wijzerplaat, wat het een nostalgische sfeer geeft. Een mechanisch, zelfopwindend horloge waarmee u kunt genieten van de vreugde en het plezier van het bezitten van een polshorloge is voltooid.
Gelukkig maar. Iets met zout.
Mooi verhaal, aardig wat geld voor een 4R.
Okay, inflation corrections are bitches, Instand corrected.
Correction, non-inflational: Instand = I stand
Weer een samenwerking met het Australische whisky merk Lark. Vind deze mooier dan de vorige die ik had! Goede kleur goud icm dat zwart
Seiko Australia has announced a new limited edition produced in collaboration with. Australian whiskey brand Lark. The SRPL20 has a rose gold tones case and dial inspired by a bespoke cocktail “lchigo lchie” created by LARK Distillery. “lchigo lchie” refers to the Japanese concept of being fully present and cherishing each moment. The Lark cocktail takes inspiration from the Japanese tea ceremony and combines their Classic Case single malt with Japanese shochu, sencha and hibiscus teas, harmonizing the concept of “Ichigo lchie” with the art of tea and mixology. The watch has a stainless steel case measuring 40.5 x 11.8 x 47.5mm and utilizes the 4R35 automatic calibre. This model is a limited edition of 1000 units.
Prachtig! Is deze al ergens te reserveren?
Nou, die drankboer past prima bij Seiko als ik dat zo lees, zou zo van de pen van de Seiko marketeer kunnen komen…
Zo om te zien vind ik het een prachtig horloge. Kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat er al een soortgelijke uitvoering is?
En een ander ding, benieuwd of dat aan mij ligt: dit horloge heeft een zodanige uitstraling dat het lijkt alsof het véél meer is dan het eigenlijk is. Dat vind ik op zich al snel met goudgetinte horloges. Dus je krijgt de looks van 25k voor, wat is het, €4/500? Als ik dat heel extreem maak, neigt dat weer naar de replica Rolex van €80 vs een originele… Ik ben er zelf niet over uit of dat nou een dealbreaker voor mij is of niet. Ben ik de enige met dit issue??
Mooie kleur!
De Seiko Cocktail Time is al jaren een onvervalste Seiko met een onmiskenbaar Seiko smoel en wijzerplaat. Dat ze er een PVD coating op doen om hem goudkleurig te maken heeft hem absoluut geen replica vibes.
Ik houd ook niet van goud gekleurde horloges omdat het iets pretendeert te zijn wat het niet is, en omdat die laag wel eens kon gaan slijten. Daarom houd ik ook niet van PVD zwart of DLC horloges.
Maar replica vibes? Dat is veel te kort door de bocht.
Vast niet, ergens nep je de boel wel iets met wat eruit ziet als goud. Rosé goud is dan weer wel een apparte aangezien er het e.e.a. aan goud wordt toegevoegd waardoor het meer de kleur van (schoon) koper krijgt wat dan weer goedkoper is dan goud. Zelf heb ik er minder moeite mee, zeker in deze samenstelling.
Exact dat, goed verwoord.
En replica is inderdaad uit verband getrokken, maar daarvoor geldt bovenstaande natuurlijk ook.
Daarom, het is echt een prachtig ding om te zien
Als Seiko het LICHT ziet en dit in 38mm uitbrengt sta ik in de rij.
Werkt niet! Of is nog niet mogelijk
Visueel heel mooi, mooier dan die vorige. Maar voordat je deze hier hebt zit je aan de 800 euro en dat is toch wel veel voor het schrale 4R uurwerk en hardlex glas.
Mocht ie voor een kleine meerprijs tov normale Cocktail Times te krijgen zijn wordt het een ander verhaal.