Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Alleen al om de marketingfoto’s zouden ze dit soort samenwerkingen vaker moeten doen. Dit is andere koek dan de vage renders die we meestal zien. Verfrissend :raised_hands:.

3 likes

Door de gebolde vorm en de korte lugs vind ik het echt geen groot horloge om de pols, zeker het proberen waard als je normaal de voorkeur hebt voor een klassiekere maat. Onder de meeste manchetten valt hij prima weg.

1 like

Ik heb er 1 gehad. Mooi ding maar te veel dial op mijn pols.

4 likes

Hebben wij gezien dat er snelsluiting zit op het lederen bandje?

Handig!

5 likes

Da’s geen sluiting :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Welcome to 2024…

Sommigen noemen zo’n snelle sluiting/opener
een quickrelease of een quick release.

Echter die term komt uit de sanitaire hoek:

https://www.sanitairwinkel.nl/begrippenlijst/quickrelease/#:~:text=Quickrelease%20is%20een%20term%20die,eenvoudiger%20en%20vollediger%20worden%20gereinigd.

Vandaar dat ik liever " snelsluiting " gebruik.

1 like

En dekt de lading wel veel beter.

Release laat zich overigens eerder vertalen met ontgrendeling.

1 like

Van oorsprong rond 1900 uit de stoomwereld. Quick release was een mechanisme om snel druk van een ketel te halen, versus de natural release.

Sindsdien is het verbasterd naar elk mechanisme wat je in staat stelt om wat dan ook snel van een object te verwijderen.

Ik vrees met grote vreze dat dat niet van oorsprong uit de sanitair wereld komt.

image

Zou “snelkoppeling” wat zijn? Je gebruikt hem tenslotte ook om de band te monteren. :blush:

4 likes

Wako has announced a store exclusive Grand Seiko model, the SBGH357 “Summer Sunset”. This model has a salmon colored dial inspired by Seiko House bathed in the end of summer twilight. It has a stainless steel case measuring 40 x 12.9 x 47mm and utilizes the 9S85 Hi-Beat calibre. This is a limited edition of 85 units and is supplied with both a bracelet and strap.

SBGH357

Als je van zalm ( kleur ) houdt.

17 likes

Seiko USA has announced a Special Edition solar Speedtimer, the SSC945.

image

Ziet er " bekend " uit.

11 likes

Sterker nog,
Vind haar nog mooier ook dan…
:+1:

Prachtig :+1:

Op wat slaagt dat nu weer :unamused:

Ik vraag me altijd af of ze er lol in hebben om dit type onzin te verzinnen, of dat het stilaan een opdracht voor ze begint te worden. :grin:

Mooie plaat wel, maar de secondenwijzer had een ander kleurtje mogen hebben.

2 likes

Afgrijselijk.

Lol, ook niet mijn smaak.

Shipping will be after October 2024.

MOOMIN Seiko Snufkin Official Licensed Watch Limited 5000

• Limited 5000
  • Made in Japan
  • Driving system: Quartz
  • Case: Stainless steel
  • Band material: Leather(Calf)
  • Glass: Curved Hardlex
  • Accuracy: ±15 seconds per month
  • Water Resist W.R.
  • Size: H42.8mm x W35mm x D6.9mm

440.82 EUR

Only 2 left!

8 likes

Poh, dit doet mij denken aan de woonkamer van mijn ouderlijk huis in de jaren 90. Hartstikke gezellig maar… afschuwelijk! Heb nog steeds pijn aan mijn netvlies van de zalmroze bankstellen :joy:.

P.S: Smaken verschillen (gelukkig)

1 like

Was die woonkamer dan zalm kleur?

Mooie herinnering!

1 like