Dit is een mooie, maar hierdoor beginnen de “klassieke” KS-modellen steeds meer op Presage-modellen te lijken, met die drukke wijzerplaten. Dit zijn meer KS Vanac modellen
Niks mis mee, imo. Er zijn al genoeg saaie horloges.
Dear,
weet niet waar je op doelt maar een King Seiko heeft in mijn beleving weinig met een duikert te maken?
Kunnen ze het hele spectrum wel voorbij laten komen.
Kan deze kast al een jaar of 4 met meerdere kleurtjes en mozaïek frutsels, ben er klaar mee.
p.s:
Beter als de SJE083 & SJE087
Worden ze toch niet meer.
Je moest eens weten…
Ik vind de nieuwe Marinemaster werkelijk prachtig, het 8L35 uurwerk rechtvaardigt de prijs. De King Seiko‘s zijn ook prachtig, maar ik persoonlijk vind het te duur voor het uurwerk wat erin zit.
Ja, toch? Hoe meer opties hoe beter. Loopt niet iedereen met hetzelfde horloge om.
En als ze blijven proberen komt er misschien nog eens een versie die jij weer leuk vindt
Die zijn wel heel mooi, maar een beetje kleur mag toch?
Ik ben niet zo voor rood, maar die paars/rode vind ik echt geslaagd.
Is dit nou dezelfde kast als de eerdere 39mm varianten? Die met de 6R uurwerken??
En me valt op dat deze KS’en (“kaasen”???) weer wél een aansluitende bracelet hebben, wat ook weer kan wijzen op de oudere kast… Ik raak zo de draad een beetje kwijt
Begrijpelijk.
FTFY
Keuze genoeg in King Seiko!
Mooi hoor👌🏻
Er is er nog één met een met iets andere kleur groene wijzerplaat (olijf groen) de SPB391.
Maar die heeft ook net een iets andere kast en bandaanzet.
Vind die van jou het mooiste.
Jup, die was volgens mij net uit toen ik mijn KS ging kopen. Was bang dat ze die toen niet meer hadden, of konden krijgen, maar hij was gelukkig nog beschikbaar. Vind die olijfkleur en bandaanzet echt minder. Wijzers met lume ook mwoah.
Maar het is mij nu wel duidelijker, want die nieuwe uitvoeringen zijn immers SJE’s, geen SPB’s De eerdere modellen daarvan waren ook <39mm met aansluitende band.
Ik heb liever een 6l dan een 8l. Die zijn dunner. Prima uurwerken, in de praktijk. Ik heb nu drie horloges met zo’n ding, zijn echt goed.
Laat ik nu zo een limited hebben, en ik zou hem graag inruilen op de rode of de blauwe.
Voor zover ik kan zien is het dezelfde ksk kast als op mijn 38,5mm limited uit 2020. Ze hebben alleen een deel van de lug gebrushed.
Totaal niet…
Echt heel mooi! Met spijt heb ik mijn King Seiko verkocht, ik kreeg de bracelet gewoon niet comfortabel genoeg. Of hij zat te strak (en heel soms goed) of hij zat zo los dat ik het horloge elke keer omhoog op mn pols moest doen. Sommigen vinden dat heel fijn, ik kon er niet aan wennen
Ik draag het horloge nooit anders.