Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

Ah joh, in Australië is het al morgen :wink:

3 likes

Ik ga niet zeggen dat ik die Prospex divers nu al gezien heb. Maar stel dat ik hem gezien heb… moet ik zeggen dat het wel aardig is, maar ik ga niet los. Die zal niet in box plaatsnemen.

Wel bijzonder dat ze niet op 1 moment wereldwijd die embargo eraf halen.

2 likes

Klopt, maar ook daar is het nog geen 3:00 UTC :grin:

Dat doen ze wel hoor. Het embargo verloopt op 6 maart 3:00 UTC; dat is overal ter wereld gelijk.

1 like

Shit, gemist. Stuur eens een pb :rofl:.

Die vanacs zijn trouwens heel vet. Maar 41? Heftig. Dat is veel te groot voor de vanac serie imo.

Ze zouden langzamerhand een nieuw caliber moeten uitbrengen voor de herintroductie van horloges van weleer, zodat ze betere maten kunnen hanteren.

Ik zie net dat Seiko zelf het embargo gebroken heeft. Op de officiële (Zweedse) website staat het Vanac en Prospex nieuws al aangekondigd. Dat had je dus toch goed gezien @Martynnn :smile:

Vanac: https://www.seikowatches.com/se-en/news/2025/pr/20250306

Prospex: https://www.seikowatches.com/se-en/news/2025/pr/20250306_psx60th

Die nieuwe Marinemaster Professional vind ik toch wel heel vet!

18 likes

Niet van stal gehaald, de 8L45 is een vrijwel geheel nieuw uurwerk.

1 like

Eind goed al goed!

Hebben we in elk geval weer genoeg stof ter discussie :clap:t3:

Ben zelf ook wel gecharmeerd van deze:

Maar recent nog de SPB453 verkocht omdat ik hem toch nèt te fors vond ogen en dragen. Jammer… Wel erg benieuwd naar de live foto’s. Wie weet…

11 likes

Die 6L voelde ook minder premium.
Dunner dan 6R maar wbt branding te close met midrange. Dat voelt zuur in een seiko van 3k

Die beeldvorming was er ttv de sla017 minder met een van de van GS afgeleide 8L uurwerk (uit mn hoofd) dat daarin zat.

1 like

Apart zeg die plactic stukken tussen band en “kast”
Ben wel benieuwd naar die geupdate sluiting.

1 like

Da’s geen plastic, maar ik denk staal en anders titanium (het horloge is van titanium); stond niet niet in de info. Die stukken tussen de band en de kast houden de bezel vast. Dus die kun je voor onderhoud eenvoudig verwijderen door die twee stukken aan de onderzijde van het horloge los te schroeven. Het is een monocoque constructie (dus zonder kastdeksel) en het uurwerk moet dus aan de voorzijde uit het horloge in geval van een service.

5 likes

Die paarse is cool! Wel lekker aan de prijs allemaal

1 like

Letterlijk. 16mm hoog. Man man man man man.

Maar wat erger is: Waarom staan er vokking zes (6!) regels tekst op die plaat?

Ik maak me er sterk voor dat het een 8L35 is met een andere veer er in, waardoor ze nu 3 dagen power reserve kunnen claimen.

Da’s gewoon van stal gehaald. Het is nog steeds een 28.800 bph uurwerk, het is nog steeds zo’n 6mm dik, en het resulteert in een Vanax die zo hoog is dat je 'm bijna als ruimtelift kunt gebruiken.

Ze moeten dat uurwerk de prullenbak eens in gooien, om op het platform van de 6L3x verder te ontwikkelen.

Dit soort luie shitzooi wil ik niet zien voor boven de 3000 ballen in een jubileumjaar. Als je een jubileum wilt vieren, doe het of fatsoenlijk, of doe het niet. Lafjes een andere plaat in een Marinemaster lepelen en dan hetzelfde dikke uurwerk voor nieuw verslijten is gewoon de luiheid voorbij.

4 likes

Mooi ding die SLA081, wel fors aan de prijs…
Leuk dat de monocoque terug is, maar ik begrijp de marinemaster terminologie niet zo goed meer evenals de positionering van de SLA079, waarvan ik dacht dat dit de “nieuwe” marinemaster was, maar dan met screwback en een wat slanker design.

1 like

Wat een hok. Letterlijk.

Ik ook. Ben heel benieuwd hoe die het in het echt doet.

Dat vind ik ook wat onduidelijk. Maar je hebt kennelijk Marinemaster en Marinemaster Professional, daar schijnt het verschil in te zitten. De Professional modellen zijn geschikt voor saturation diving, en hebben een wat ruimere diepte rating.

Maar dat was anders inderdaad, de Marinemasters waren eigenlijk allemaal vrij professionele modellen, geschikt voor saturation diving, maar tegenwoordig moet er dan dus kennelijk Professional bij staan.

En om het nog onduidelijker te maken waren de vorige serie Marinemasters ‘slechts’ 200 meter waterdicht, en zijn de nieuwe (60th anniversary) Prospex modellen wel 300 meter waterdicht, zoals vroeger de Marinemaster :laughing:

2 likes

600 meter…

Nee, die 600 meter is de Marinemaster Professional, de twee Anniversary Prospex modellen zijn 300 meter waterdicht.

Wat live foto’s van Monochrome:

En de Marinemaster:

12 likes

De kast van de GMT bevalt mij overigens beter dan de gewone SPB.
Sluit imo veel beter aan op de bracelet

2 likes