Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

Ok, laat maar komen, ben benieuwd :+1:

Datum vastgesteld:

The 2025 spring/summer press conference is 5th of March.

3 likes

Ach, definieer “nieuwe modellen”. Afhankelijk van je definitie van “nieuw model” heeft Rolex bijvoorbeeld in de laatste 40 jaar maar 2 nieuwe modellen uitgebracht, de SkyDweller en de 1908. Wat me er aan doet denken: Definieer dan “veel” ook even. :slight_smile:

Dat Seiko voor de Japanse markt veel met pop culture doet, in termen van artiesten, manga, kledingzaken… dat vind ik prima. Sterker nog, misschien is dat wel de manier om de jeugd van tegenwoordig nog een beetje aan het horloge te houden.

Ik kan wel toegeven dat ik ook weinig met manga en zo heb, maar om Seiko te betichten van het uitbrengen van weinig nieuwe modellen… Dat is nog nooit in me opgekomen. :thinking:

3 likes

Tja definieer nieuw model Chris, als ik nu mijn sub 116613LB 40mm en geschreven met gouden letters, vergelijk met de (volgens Rolex nieuw model) 126613LB 41mm en witte letters. Dus volgens Rolex nieuw model. Vind ik mijn OUDE model 116613LB veeeel mooier :wink:.
Denk dat Rolex het dus niet eens met je zal zijn, ik ben het wel met je eens. Nieuw model 1 mm groter en met witte letters, aan mijn reet zou ik zeggen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

3 likes

Lekker man zo’n mooi doosje erbij, speciaal voor de dozen verzamelaars :wink:

2 likes

Ik zet 1 eurocent op een nieuw kleurtje van die afgrijselijke :stuck_out_tongue_winking_eye: alpinist met kompaskroon :face_vomiting:

2 likes

Ik ben wel benieuwd hoor. Want volgens mij was er vorig jaar niet echt een release van de complete catalogus, maar meer kleine releases door het hele jaar door.

1 like

Deal!

Die 1 eurocent ben je :100: procent kwijt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Tot morgen! :innocent:

3 likes

Ach, ik ben gewoon een beetje verwend, Seiko kan zo veel geweldige ontwerpen maken. Ik hoop misschien op een mooie nieuwe uitvoering van een classic. Waarschijnlijk moet de flow nog op gang komen. De nieuwe Marinemaster en de nieuwe Samurai vond ik typisch Seiko en erg mooi.
We zullen zien wat het voorjaar brengt.

3 likes

Van mij mogen ze juist oude modellen weer nieuw leven in blazen. Zoiets bijvoorbeeld:

8 likes

Daar is ie. 500 stuks limited. De rest laat ik weer aan @Aamon :slightly_smiling_face:

13 likes

Ik moet nog even nadenken over het groen maar verder erg geslaagd.

Wordt wel heel erg druk naar mijn mening.

3 likes

Quick release? modelnummer bekend?

Idd, zelfde mening
:zipper_mouth_face:

SPB493

Thanks @MarTime

Vrolijk footootje nog er bij:

Seiko Prospex SPB493J Land Alpinist GMT

Asia Limited Edition

“Hornbills”

Sale price€1.480,95 EUR

6 likes

Als aanvulling!

6 likes

Dit is ie.

2 likes

Introducing:

The Absolutely Wonderful

**Grand Seiko SBGH368 **

“Sakura Kakushi”

Price and Specs:

Model: Grand Seiko Sakura-Kakushi 18k Rose Gold 62GS

Ref: SBGH368

Case: 38mm diameter x 12.9mm thickness, 18k rose gold

Dial: Copper-pink inspired by Spring in Tohoku

Water resistance: 100m (10 bar)

Movement: Grand Seiko calibre 9S85, automatic, 37 jewels

Frequency: 36,000 vph (5 Hz)

Power reserve: 55h

Functions: Hours, minutes, seconds, date

Strap: Brown crocodile leather with 18k rose gold three fold clasp

Price: £31,200

Nice!

10 likes

Hij is heel mooi! De kleurencombo van de dial met het rose goud werkt erg goed. Maar ja…

Dat kan toch niet :see_no_evil: Voor dat geld moet je onder de 10mm zitten en een haute horlogerie afwerking van de movement hebben.

2 likes