Met dank aan @Aamon die dit ook had kunnen doen, uiteraard.
Leuke topic titel Chris, wordt gewaardeerd.
Alsmede wat jullie laten zien, word ook erg gewaardeerd…
Kom maar op, met alle nieuwe modellen van dit toonaangevende merk!
Kijk ernaar uit!
We wachten rustig af, afgelopen januari was perfect, we hebben de tijd.
Die chrono was mijn eerste Seiko nieuw in de winkel gekocht lang geleden.
Maar met zwemmen meteen vol met water zo jammer.
Sindsdien alleen maar duikers !
Oei, da’s idd erg
Hier ook bijna uitsluitend duikers. Maar ook die af en toe laten checken op WR.
Lieve Seiko,
In mijn jeugd was ik verliefd op je. Je bezel was mooi recht, de grijze markt hielp je behoorlijk met de prijs en je was kwalitatief echt goed. Inmiddels ben je een paar jaar ouder, en dat wordt zichtbaar. De jaren beginnen zijn tol te eisen op jou. Je glaasje wordt steeds minder hard en je bezel steeds schever. Steeds vaker schrijf je tekst met de lengte van liefdesbrieven op je dials. Dat deed je voorheen niet.
Maar Seiko, je hoeft voor mij niet te compenseren. Je mag er best zijn. Persoonlijkheden veranderen, zo ook die van jou. Ook jij moet uiteraard gezond blijven (winst maken). Ik houd nog steeds van je want je hebt bijzonder veel eigenschappen. Eerst ben je tacky, dan ben je dressy of bonkig of alles tegelijk. Ik geniet van dat flamboyante. Men wordt verliefd op elkaar door de ruwe randjes, dus ik accepteer dat jij niet perfect bent.
Dikke kus,
Een horlogeverzamelaar
Als in: Jij zag niet dat ie scheef zat.
Dat is op dit moment nog steeds dik in orde. Zeker, net als vroeger, als je de duurdere modellen uit de catalogus pakt.
Even los van het feit dat het totaal off topic is voor nieuwe releases van 2025 is dit natuurlijk nonsens van het zuiverste water. Hardlex blijft hardlex, maar ze bieden tegenwoordig een beste sloot horloges met saffier aan in de range van 900-350.000 Euro.
Even los van wat kinderziektes met de 6R3x uurwerken, heb je enige cijfermatige onderbouwing voor de bewering dat kwaliteit achteruit zou zijn gehobbeld? Ik verzamel en draag al zo’n 20 jaar Seiko, en heb eerder het idee dat de kwaliteit ook echt beter wordt.
Mijn SPB317, bijvoorbeeld, is weliswaar duurder dan een SKX, maar nondeju, dat merk je dan ook echt aan alles. Zelfs de schroefkroon is beter.
Ik vrees dat dit meer over de waard zegt dan zijn gasten.
Maar mag ik voorstellen dat je dit soort brieven gewoon aan Seiko stuurt in Schiedam, dan kunnen wij hier gewoon even over nieuwe modellen ouwenelen.
Bij voorbaat dank.
Liefde maakt blind
This item will be released on March, 2025.
MINIONS × SEIKO COLLABORATION WATCH LIMITED EDITION MADE IN JAPAN
$450.00 USD , ex import.
Misschien een mooie aanwinst voor @junior
Grappige tekst maar totaal niet akkoord met wat je zegt .
Seiko leverd nog steeds zeer veel kwaliteit en een zeer mooie afwerking (zeker voor wat je betaald).
Oke hardlex is geen saffier maar je moet niet al te duur gaan om saffier te krijgen dus ik snap je probleem niet .
En ja seiko moet gezond blijven maar dit doen ze nog steeds met alle liefde en respect voor de horloge’s, ze blijven innoveren en vooruit gaan dus ik ben met niet veel akkoord wat je zegt maar wel leuk geschreven.
Haha nice
Dat is Tim, de knuffel van Bob.
Hoop geld trouwens voor een reclame kinderhorloge!
Als je even zoekt op ‘Minions Watch’ kom je én leukere en goedkopere tegen. Ook duurdere trouwens, bijv. de ‘Konstantin Chaykin’. Weliswaar geen Seiko, maar ach …
Ik was je net voor geloof ik, regeltje aan mijn bericht toegevoegd …
Ik zie nu ook de de list bijna 14K is maar er pas één bij Bulang te koop stond voor ruim het dubbele. Leuk… maar ook weer niet zo leuk…
Voorstel topic;
Sinds 17 met horloges bezig, wat we dan maar zullen zien als ‘je jeugd’. Dus volgens @Hertje waren in 2020 de bezels correct uitgelijnd, waren ze veel beter van kwaliteit en de glazen harder…
Leuk verzonnen teksje, maar het slaat natuurlijk nergens op. Als je het nu over Seiko van voor 1975 had, had je misschien een punt. Maar eigenlijk ook dan niet…