Omdat dit gewoon een uitschuifbare (ipv uitklapbare zoals in veel Seiko sluitingen) duikextensie is. Het ziet er niet uit als je dit moet uitschuiven als adjustment.
Lelijk, goedkoop en de titel micro adjustment niet waardig.
Omdat dit gewoon een uitschuifbare (ipv uitklapbare zoals in veel Seiko sluitingen) duikextensie is. Het ziet er niet uit als je dit moet uitschuiven als adjustment.
Lelijk, goedkoop en de titel micro adjustment niet waardig.
Een uitschuifbaar systeem zoals dit is vrij gangbaar op duikershorloges. Het is inderdaad zichtbaar uitgeklapt als het in gebruik is, maar daar staat tegenover dat er vaak veel meer afstelling beschikbaar is in totaal dan bij andere systemen waar het uitschuifbare gedeelte “onzichtbaar” verwerkt zit in de sluiting zelf. Daardoor vervullen dit type sluitingen vaak een dubbele functie als fijnverstelling enerzijds en duikersextensie anderzijds. Lijkt me op een horloge zoals dit nog wel een correcte toepassing.
**Wat zie ik staan op de SEIKO website, **
naast de gloednieuwe SBEJ029/SPB519 ???
KIJK:
DEZE:
60TH ANNIVERSARY LIMITED EDITION
SBEJ027 / SPB509
MADE IN JAPAN JDM
This item will be released on June 6, 2025.
2025年6月 発売予定
Limited edition of 6,000 pieces
Model: SBEJ027
Made in Japan
3 Years International Warranty
Caliber Number: 6R54
Movement Type: Automatic with manual winding
Precision: +25 to -15 seconds per day
Power reserve: Approx. 72 hours(3 days)
Jewels: 24
24-hour hand (dual time display function), Stop second hand function
Case Material: Stainless steel (Bezel: Stainless steel with ceramic display)
Case Size: Thickness:13.3mm, Diameter:42.0mm, Lug-to-lug:48.6mm
Crystal: Sapphire crystal
Crystal Coating: Anti-reflective coating on inner surface
LumiBrite: LumiBrite on hands, index(es) and bezel
Clasp: Three-fold clasp with secure lock & push button release, solid & slide adjuster
Distance between lugs: 20
Water Resistance: 300m / 1000ft diver’s
Magnetic Resistance: 4,800 A/m
LIMITED EDITION on the case back
Serial number engraved on the case back
Unidirectional rotating bezel
Screw-down crown
Three-fold clasp with secure lock
Screw case back
$1,700
Review
Oe-lalaa
Oh die ziet er wel goed uit! Lijkt me wel een leuk vakantiehorloge!
Lekker obscure inside joke haha
Die blauwe is wel erg nice
Ik snap zeker wat je zegt hoor maar ze verkopen het heel duidelijk als een micro-adjustment en niet als een duikersextensie:
En dan is mijn punt: 1,5cm heeft niets meer met micro-adjustment te maken: als je 1,5cm nodig hebt dan schroef je een stapel schakels in je band om het passend te maken en gebuik je de micro-adjustment van 2mm om het passend te krijgen bij warmte.
Tja, of je tikt 'm maar één gaatje naar buiten als je pols wat opzet. Ze hebben het over trapjes van 2,5mm, dus dat lijkt me prima.
Of micro adjust nu in je clasp verwerkt zit of in je schakel, in alle gevallen krijg je of een dikke lelijke clasp, of iets wat zichtbaar uitschuift.
Zelf zet ik liever in op het vermijden van morbide overgewicht en een redelijke vochthuishouding. Dan kan ik lekker de Cartiers en GS horloges dragen zonder met een lelijke clasp rond te moeten lopen.
Maar om nu te willen pretenderen dat deze clasp van Seiko zo inferieur is… Ik weet niet of ik daar in mee kan gaan.
Seiko has announced four new Five Sports models.
The SRPL83 (SBSA303 JDM) has a blue sunburst dial,
the SRPL85 (SBSA305 JDM) has a black dial,
the SRPL87 (SBSA307 JDM) a yellow dial
and black strap,
and the SRPL89 (SBSA309 JDM) with orange dial and black strap.
All models have stainless steel cases measuring 42.5 x 13.9 x 46mm and utilize the 4R36 calibre.
These models are standard additions to the line up and are not limited.
Prijzen moet ik nog zoeken.
Nieuwe wijzers, not bad.
Dat klinkt inderdaad leuk. Heel erg tof. Misschien toch eens die 40mm emaille er uit bonjouren, en dan vervangen voor iets met een BoR.
Ooh kleinere presage’s? Colour me interested.
Wow… dat is wel erg interessant!
Opvallend dat er nu niemand commentaar heeft op de dikte bij een diameter van 36mm…