Niet meer doen als ik aan de koffie zit, Ruud
Don’t eat yellow snow, man.
Mijn vrouw heeft deze 30mm dames modellen gepast in de GS boutique in Parijs. Ze zijn übercool. Ik wou dat Grand Seiko eens een 10,5mm platte 62GS voor heren uitbracht, en dan graag met een normale 28800 sweep, da’s genoeg.
Want de high-beat linksboven waar het een afgeleide van is is natuurlijk weer 40mm, een herenmodel, en dik.
Gelukkig slechts 13 stuks in plaats van de 100 waar GS normaliter al op gezeten zou hebben.
Ja of de zee bij Formentera gedurende een zonovergoten dag in juli.
En traditionele maatvoering. De orginele was 36.5 met een L2L van 41mm.
Een herintroductie met deze maten en dan idd lekker plat, zou werkelijk perfect zijn.
Mocht zelfs iets ruimer, maar niet de 40mm waarin ze blijven hangen.
SZSB035 / SZSB036
TiCTAC, een exclusieve horlogewinkel met vestigingen door het hele land, die sinds de opening van de eerste winkel in 1984 horloges met een nieuwe toegevoegde waarde introduceert, brengt op zaterdag 7 juni twee samenwerkingsmodellen uit met Seiko, de toonaangevende horlogefabrikant van Japan.
Model: SZSB035 (zilvergrijs) / SZSB036 (Brits groen)
Specificaties:
Mechanisch automatisch opwinden (met handopwinding / 4R35)
Uurwerk: Dagelijks tijdsverschil +45 seconden tot -35 seconden / Ongeveer 41 uur bij volledige opwinding / Secondewijzer stopfunctie / Aantal juwelen 23 juwelen / Met kalender (datum) functie
Kastmateriaal: roestvrij staal
Achterkant: transparante schroefdeksel van roestvrij staal
Voorruitmateriaal: Gebogen Hardlex
Waterdicht: Versterkte waterdichtheid voor dagelijks gebruik (10 ATM)
Bandmateriaal: Roestvrij staal, één-druk-drievoudig type (eenvoudige aanpassing)
- Kast- en bandmaat (ongeveer):
Lengte 48,0 mm, breedte 40,0 mm, dikte 11,0 mm, riembreedte 20,0 mm, gewicht 120 g, armomtrek 20,0 cm (maximaal)
Lekker dun!
Releasedatum: zaterdag 7 juni 2025
¥55.000
Lekker goedkoop!
( € 350 )
Ik vind ze allebei wel
Zelf heb ik de szsb006, ondanks velen horloges met betere afwerking blijft op een of andere manier deze Seiko mijn favoriet. Plaatje erbij:
Hij komt er aan:
Limited edition of 80 pcs
SLGB001
Evolution 9 Collection
USD 39,000.00
Jun.2025 Release
The automatic U.F.A. movement has an astounding annual rate of ±20 seconds, making it the most accurate wristwatch movement powered by a mainspring today.*
New release
Leverdatum: eind juni
SZQV040
SEIKO X NANO UNIVERSE
Artikelomschrijving
[2025 AW] Een origineel Seiko horloge geproduceerd door
SEIKO
Nano Universe. In tegenstelling tot eerdere chronograafseries heeft dit nieuwe model een vintage design.
■Speciale bestelpunten
・Een zwarte wijzerplaat met een matte textuur die doet denken aan een vintage design
・Het smaakvolle bruine olieleer is het hoogtepunt
■Ontwerp
・De kroon op de 3-uurspositie is versierd met een fijn ruitpatroon,
wat een speels tintje toevoegt
・De achterkant van de kast is voorzien van het originele logo
・De wijzers en indexen zijn gemaakt van Lumibrite, een fosforescerende verf, die volledige zichtbaarheid in het donker garandeert
■Kleuropties
・Verkrijgbaar in één kleur, bruin
■Fabrikantnummer: SZQV040
Verkoopprijs¥42.900
Leuk model!
Voor je vriendin of dochter…
( of je moeder of oma )
This item will be released on Oct, 2025.
SEIKO x MY MELODY
50TH ANNIVERSARY
COLLABORATION WATCH
-
Limited 2000
-
Made in Japan
-
Serial number engraved on the case back
-
Driving system: Quartz
-
Case Material: Stainless steel
-
Band material: Stainless steel
-
Glass: Curved Hardlex
-
Accuracy: ±15 seconds per month
-
Water Resistant: 10bar
-
Size: H34.8mm x W29.1mm x D7.9mm
$400
Kan ook voor mn vriend hoor.
Ik heb niks tegen een dot lekkere mannenliefde, maar dat horloge gaat me te ver.