Nieuwe Seiko modellen 2025. This time it's personal

Haha, kun je al vertellen of het een nieuw model is, of dat het gewoon een ander kleurtje van iets is?

1 like

Net voor ik op vakantie vertrok de kans gehad om deze te passen! Helemaal mijn type horloge niet, maar ik was ergens wel verkocht. Vrij plat, ligt mooi op de pols, mooie wijzerplaat. Toch niet gekocht, maar heb er wel al een paar keer aan terug gedacht. Jammer van de slechte foto, vuile lens helaas.

13 likes

Géén van beiden :sunglasses:

1 like

Hoe deed de datum het bij deze? Kwam deze tegen bij de lokale juwelier in Middelburg en vond de datum toch wel extreem uit het lood staan.

1 like

Was niks mis mee! Zwarte variant lag er ook maar niet gepast helaas.

2 likes

Die heeft weinig kracht gehad of is terug gedraaid gok ik. Even doordraaien en het euvel is verholpen.

Als het dat niet is, is de ster op de schijf, die er met frictie in zit, los. Dan moet die met de triebniet vastgezet worden. Lijkt mij sterk met een nieuw uurwerk, maar het zou kunnen.

Het blijft natuurlijk een 4r :wink:

Als het al een loszittende ster is, zal dit zeer zelden voorkomen. De kans dat er een tweede Gene kranz reissue is met dit euvel is waarschijnlijk 0. Ik zou deze graag van die locale juwelier met korting overnemen :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Lijkt mij niet per se een veelvoorkomend probleem.
Mijne is prima, en heb ook een zwarte om gehad die keurig was uitgelijnd.

13 likes

Op naar Middelburg dus??? :wink:

Ik denk ook dat het niet veel bijzonders is. Datum even doordraaien en daarna de wijzers verstellen en kijken hoe die de datumschijf daarna oppakt.

3 likes

Ha! Okee, ik ben nu wel erg benieuwd!

2 likes

Het is re-issue, een ( vernieuwde ) heruitgave van een bestaand model.

3 likes

Er komt sowieso een nieuwe Seiko alpinist uit met het nieuwe 6R55 movement inc dus 3 days op de dail

Green, lightBlue en Black.

1 like

Vertel!!!

Welke alpinist? Die met de kompasbezel of de laurel recreations?

1 like

:saluting_face:

Daar is er maar één van geweest in de laatste 15 jaar. Niet geheel toevallig in m’n bezit.

De moderne Laurel re-imaginings daarentegen, daar zijn er meer dan een paar van. :slight_smile:

1 like

Idem
:+1:

1 like

Ja die bedoelde ik eigenlijk

Gaaf ding, no date en hij was ultraperfect

1 like

Mwoah, ik heb wel profijt van de datum. Fijne implementatie, heel discreet, maar wel aanwezig als je 'm zoekt. Makkelijker dan op de telefoon kijken.

Aha! Nog een 62MAS allicht, was een verjaardag toch?

Wannneer kunnen we het nieuws verwachten? Ik ben jee benieuwd!

1 like

Na de zomer

Als je naar buiten kijkt
 dan lijkt het al herfst

1 like