Nieuwe Seiko Monster & Sumo

Zag onze beste @HanDavinci deze al posten in het Seiko Only topic, maar vind dat ze wel wat meer aandacht verdienen:

Seiko SZSC004 (https://item.rakuten.co.jp/asr/szsc004/)

Seiko SZSC005 (https://item.rakuten.co.jp/asr/szsc005/)

Gezellig samen:

Wat mij betreft top dat Seiko de Monster nog steeds levende houdt, vind het een van de gaafste divers die ze maken. En die kleur is gewoon briljant.

Beschikbaar in Japan op 14 februari 2018, automatische vertaling werkt niet op m’n telefoon, dus vul gerust aan met meer info indien beschikbaar. :slight_smile:

12 likes

mmm, mooie Sumo…

Ik wil de wijzerplaat van die Sumo hebben :joy:

6 likes

Kan je eindelijk een gave HULK Mod bouwen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooie Sumo, 52000 yen da’s 383 euro… :grimacing::+1:

1 like

ex btw en inklaringskosten… :slight_smile:

Ik ben blij dat ze de Monster weer gewoon met stick indices hebben gemaakt, zoals het heurt. Maar ja, dan is daar die lelijke X weer op de wijzerplaat, om nog maar te zwijgen van die rare datumloep. Het is me allemaal te druk, te lomp en te kermis-achtig eerlijk gezegd.

Ik ben dus gewoon totaal uitgekeken op Seiko duikhorloges, merk ik. Behalve de SLA017 en SKX007. Omdat dat gewoon rustige ontwerpen zijn zonder al te veel flauwekul die niet te groot worden.

Kortom: Geef mijn portie voor 478 Euro na import maar aan fikkie. Waarom is die monster trouwens even duur als die Sumo? Allebei een 6R15?

Prachtig.
Maar ik zou ze nooit dragen

Beide een 6R15! Verder zal ik je een antwoord schuldig moeten blijven. Wat me nog meer verbaast is dat ze relatief goedkoop zijn voor, wat ik heb begrepen, ‘limited’ editions.

2 likes

Wat ik jammer vind aan de Sumo bij nader inzien, is dat ie geen groene datumschijf heeft zoals de monster. Wat hebben mensen toch tegen de x verder?

1 like

Oh, hell ja. Een Seiko duikert met elegante lugs +1000!

1 like

Als je met elegant veel te lang bedoelt… Al 's een Sumo op leer gezien?

Ach, allemaal relatief…

Zijn al interessante discussies over geweest. Een duiker op leer. Persoonlijk liever niet.

Vind ik wel meevallen. Al moet ik zeggen dat ik een fetisj heb voor dergelijke ‘gedraaide’ lugs, zoals bij menig Omega te zien is. Polerouters vind ik om diezelfde reden ook geweldig; het is gewoon mijn favoriete kastvorm.

Je hebt sumo’s op leer en sumo’s op leer (van Ko) :sunglasses:

5 likes

Whoaaaaa, heel erg vet. Staat goed in groen!

1 like

Dat inzicht heb ik ook bereikt. Daarom doe ik bij mijn leren banden liever geen duikhorloge, tegenwoordig. :slight_smile:

Dat is inderdaad heel erg tof. Hoezeer ik de Speedmaster een cliché blijf vinden, de lugs zijn tranentrekkend fantastisch.

Daar noem je dan ook iets.

@Ko-Banden doet goede dingen, dat is helemaal waar. Ziet er strak uit, trouwens. Mooi, zo zonder lug gap.

3 likes

OOH SHIIIIIIIIIIIIIIIT

Dit is een kanshebber om mij toch weer aan de Sumo te krijgen!
(een ‘Grumo’? :fearful:)

1 like

Ik vind het meer een Turqumo.

1 like