Obere Reihe: Seiko Premier Herrenuhren SKP395P1, SKP393P1, SRK035P1, SRK036P1
Seikos erfolgreiche Global Elite Kollektion Premier besteht seit vielen Jahren aus Herren- und Damenuhren mit einem unverwechselbaren architektonisch angehauchten Art Déco Design. Die Uhren der bestehenden Linie geben weiterhin elegante Business Begleiter ab, während Seiko mit der neuen premier-Sortimentslinie dezente, besonders flache und anschmiegsame Uhren präsentiert. Der Reiz der seit Jahren erfolgreichen Linie liegt im Zusammenspiel moderner und klassischer Elemente im Design und der Technologie. Die neue Premier Line tritt mit ihren eleganten, sehr flachen Quarzuhren als Zweizeigermodell oder mit Kleiner Sekunde sowie Dreizeigeruhren mit Automatikantrieb optisch etwas zurückhaltender auf. Die Automatikuhren mit dem Seiko Kaliber 4R35, die zum automatischen Antrieb einen Handaufzug bieten und mit einem Sekundenstopp, einer 41-stündigen Gangreserve sowie, für einen optimierten Aufzug, mit dem Magischen Hebel ausgestattet wurden, sind mit Edelstahlgehäuse und Metall- oder Lederband erhältlich.
In de basis wel 'n strak model. Maar die uitstekende dingen waar de band aan de lugs bevestigd zit, vind ik niet heel mooi. En de wijzers zijn inderdaad ook niet geweldig.
Maar goed, ik was ook zeker geen fan van de eerdere Premier-modellen. Wel 'n behoorlijke koerswijziging, qua design.
Ok, beetje matig gehumeurd want de halve zondag moest ik de vaatwasser repareren. (als niet monteur). En nou mag Seiko het ontgelden.
Ik vind de wijzers niet zo mooi van vorm, net te weinig body (oppervlakte) in verhouding tot de rest, én niet zo mooi bij elkaar passen. Een nogal kleine subdial voor de kleine seconde naar mijn smaak, als je dan toch cijfers gaat afkappen maak dan de subdial wat groter.
De uitgebogen lugs zijn al genoemd. Dat de (C.Ward anyone) datumvensters ongeveer zo klein zijn als de wijzeras mag ook niet onvermeld blijven.
Zelf zou ik ook een minute-track missen, dat zou ik zelfs op een dresswatch willen (wat is het Nederlandse woord toch? Minutenindices??
Maar het ergste is… oh wacht, er zijn pluspunten: de maat is 38.2 en dat is tegenwoordig vermeldenswaard. En er zit saffier op. Dat de cijfers Romeins zijn is geschmacksache maar ze zijn wel mooi dun en lang dat maakt ze nog wel te pruimen (beetje zoals bij de Cellini ).
Maar dan. WEER:
Dat ja. Het stopt niet. Niet vanzelf. Het is niet af en toe maar 97% van de collectie…
oh en mensen die dit een prima lengte vinden: NIETES
Nu zijn de nieuwe Premier’s helemaal kansloos, met deze beauty in hetzelfde topic!
Deze gaat er bij mij zeker komen!!
(vooruit, dan mogen ze wel 1 misser maken met die Premier)