*** kan iemand dit bericht verwijderen, het hoort in de 2026 overzicht post ***
De nieuwe Presage die vandaag geïntroduceerd werd, de SPB537 met Tonneau kast en 6R5H caliber:
*** kan iemand dit bericht verwijderen, het hoort in de 2026 overzicht post ***
De nieuwe Presage die vandaag geïntroduceerd werd, de SPB537 met Tonneau kast en 6R5H caliber:
Oeps, had ik niet gezien maar was er wel al bang voor. Even kijken of ik het bericht kan verwijderen…
Wel vreemd, ik had uiteraard de zoekfunctie eerst gebruikt maar had het ook daar niet gezien.
Het lukt me ook niet om het bericht te verwijderen: “Er is een fout opgetreden bij het verwijderen van dat topic. Neem contact op met de beheerder van de website.”
Misschien kan @junior ermee helpen inderdaad.
Kan gebeuren toch. De zoekfunctie is vrij basaal.
Ik vind 'm vet!
Ik weet niet of jij als content creator iets van feedback aan Seiko kan sturen, maar dit zou ik er van zeggen:
Seiko moet met hun donder, schande dat ik het zo zeg, eens ophouden met die skere, dikke uurwerken met een volkomen nutteloze 24-uurs display. Ontwikkel nou gewoon eens een handopwinder met Kleine Seconde. En maak 'm plat en bomb proof. Ik stel voor als ontwikkeling op het 6L platform.
Ik zou zelf als verzamelaar heel, heel erg graag een mooie Tonneau en een Seiko met emaille of porseleinen wijzerplaat kopen, maar Seiko is gewoon slecht bezig. Het horloge wat je toont is een mooi voorbeeld:
Maar dan:
De Presage Limited die ik had met emaille wijzerplaat, de SPB069 heb ik ook gewoon weg gedaan omdat dat ding veel te dik was. 13mm voor een time + date automaat is belachelijk. 40mm is nog een soort van overkomelijk, al had ik 'm als dressy piece liever in 38 gezien, maar zoiets mag nooit, nooit boven de 10 a 11mm uit komen.
En in het geval van tonneau kasten: doe eens een 8-9mm dikke handopwinder.
Ik zou rustig 3000 Euro op tafel klappen voor een betere iteratie van dit ontwerp met een plat uurwerk en hitte geblauwde wijzers. Als je ze niet wilt blauwen, maak ze dan gunmetal of zwart, ook prima. Maar niet dat plastieke skere blauw.
@junior , laat 'm nog even staan, ik vraag me af wat @GerardNijenbrinks zegt over feedback richting Seiko.
Iedereen kan Seiko informatie over persoonlijke inzichten sturen hoor, daar hoef je geen content creator voor te zijn. Maar dit is eigenlijk niets nieuws. Ik heb me over soortgelijke zaken die je hier aanhaalt in het verleden al vaak verwonderd, en zelfs ook aan geïrriteerd.
In mijn ogen zou Seiko het zoveel ‘beter’ kunnen doen met hun producten dan wat ze laten zien en presenteren. Maar ik heb ook geleerd wat voor een enorm technisch en marketing apparaat er achter het merk Seiko zit. Ik kan me niet indenken dat ik het beter weet als een mek wat eigenlijk al 140 jaar heel succesvol is.
Misschien ligt het in je opmerking ‘ik zou als verzamelaar’. De Seiko verzamelaar is niet degene die Seiko aan hun enorme omzetten helpt. Ze leveren producten die het bij het grote publiek goed doen, daar moeten de verkopen liggen. En dan moeten ze die ook nog op een manier produceren dat er goede winsten mee gemaakt kunnen worden. Wij, de verzamelaars, zijn een druppel op de gloeiende plaat, naar wie ze nooit zullen luisteren qua adviezen.
Als voorbeeld; 12,5 mm vind ik ook dik, maar is kennelijk prima voor het grote publiek. Het grote publiek ziet het verschil niet tussen geblauwde wijzers en blauw geverfde. En voor degenen die er wel wat van vinden heeft Seiko waarschijnlijk wel een mooi verhaal over geverfde wijzers gemaakt.
Kortom, laat Seiko lekker doen wat ze doen. Dat doen ze heel goed namelijk. En dat het dan niet allemaal voor jou en mij is, da’s dan maar zo. Voor de tiny kleine groep ‘verzamelaars/liefhebbers’ is er Credor. Heb je de nieuwe Gold Feather gezien; voldoet prima aan je wensen ![]()
Weer die 24 uurs subdial ![]()
Ik zag er ook geen goud aan inderdaad ![]()
Ik weet dat in Azië ook een andere opvatting heerst over de betere maat van een horloge. Zo zie je in K drama’s veel openlijke wealth signaling met voor mijn gevoel heel erg grote horloges.
Het enige punt is dat degene die niet vraagt zeker niet gaat krijgen. Niet geschoten, altijd mis, zeg maar.
Ik zei dat ik rustig 3000 Euro op tafel klap. 30.000 zijn voor mij bedragen die ik opzij zet voor dingen als auto’s. ![]()
Dat gezegd, een Credor goldfeather is m’n grail piece.
Trip down memory lane ![]()
Heb je die Heuer rattrapante czech nog (split second chronograph) met breguet spriral?
Die was van mijn oom toen hij je die gaf eind 2005 voor je steun etc ![]()
De nieuwe (stalen) Goldfeather die net geïntroduceerd is kost maar € 15.000,= hoor ![]()
Help me even. Ik heb een Heuer stopwatch, bedoel je die?
Die met het sand koortje en
![]()
Zo fijn ![]()
Ik moet nog eens naar Japan, kijken wat de tweedehands markt daar doet in winkels.