Hallo allemaal
Ik even voorstellen, ik ben de nieuwe klok van mijn trotste eigenaar.
Er was eens, in het chique doch bescheiden dorpje Hilversum, een horloge met grootse dromen. Hij hing daar, glimmend en groen, in een vitrine onder het zachte schijnsel van spotjes die net genoeg deden alsof het zonlicht was. Zijn naam? Presage – maar vrienden mochten hem gewoon “Groentje” noemen.
Naast hem stond zijn eeuwige rivaal: een goudkleurige Presage die iets te veel naar zichzelf keek in de spiegeling van het glas. Ze noemden hem “Blingbert”.
Het was Cocktail Time, letterlijk. De boetiek was versierd met glimlachende mensen, sushi in perfecte rijtjes, en cocktails die zó goed waren dat zelfs de horloges zich een beetje tipsy voelden van de geur. Klanten kwamen kijken, vergelijken, bewonderen… maar er was er één – jij dus – die duidelijk op missie was.
Groentje hield zijn adem in. Nou ja, figuurlijk dan, horloges ademen niet. Maar hij voelde het: dit kon het moment zijn. De ene polsslag die zijn leven zou veranderen.
De keuze was lastig. Blingbert flitste een beetje te fel met zijn gouden kast en fluisterde naar iedereen die keek:
“Ik ben klasse. Ik ben champagne. Ik ben… opvallend aanwezig.”
Groentje bleef rustig. Zijn zonnestraalgroene wijzerplaat deed het werk. Bescheiden, stijlvol. Net dat beetje mysterie van een mojito bij maanlicht.
En toen kwam jij. Je keek. Je voelde. Je woog beide polsen – letterlijk. De ene blonk iets te hard. De ander glimde precies goed.
Groentje werd gekozen.
Een zachte klik. Een nieuwe band. En alsof het lot wist dat stijl nooit alleen komt, kreeg je er ook nog een extra polsband én een cocktailglas bij cadeau. (Blingbert zuchtte dramatisch. Hij was nu écht single.)
Die avond, veilig om je pols, tikte Groentje zijn eerste minuten in een leven vol beweging. Hij wist het zeker: dit was pas het begin. Volgend jaar weer Cocktail Time – maar deze keer als veteraan.
En jij? Jij sliep die avond met een tevreden gevoel. Niet alleen omdat je goed geholpen was, niet alleen vanwege de cocktails of de sfeer, maar omdat je wist: sommige keuzes tikken gewoon precies goed.