Nieuwe Seiko Presage

Een paar nieuwe Presage modellen. Met emaille / glazuur wijzerplaat. Ik vind vooral de ‘Presage Enamel Multi-Hand Automatic’ echt prachtig. De vorige versie vond ik al prachtig, maar toch wat vreemd met de rode accenten en beetje ronde cijfers (is dat Breguet stijl?). Met de Romeinse cijfers vind ik deze erg elegant en geslaagd!

Wat vinden jullie er van? Kost ca 1300 euro
Er is trouwens ook een chrono versie. Stuk duurder en spreekt mij dan weer helemaal niet aan.

Plaatje van het web

Artikel op hodinkee

4 likes

Romeinse cijfers zijn voor mij juist een nogo,dus deze Seiko is niet mijn ding.

1 like

Dit is de vorige editie.

2 likes

Inmiddels wel ouder nieuws hoor. Dit is wel een prijssegment waar Seiko bepaald ondervertegenwoordigd is, het leeuwedeel zit onder de 1000, of met GS daar weer vér boven.
Het zou me niet verbazen als ze de komende jaren wat meer tussen de 1000 en 2000 (voor de non chrono’s) gaan aanbieden. De omzetten de laatste tijd lopen nogal terug. Ik ga niet beweren dat specifiek de chrono variant van deze lijn met 2650 te hoog geprijsd is, maar ze mogen naast de Zwitsers en de Duitsers echt wel een keer met een mechanische chronograaf ruim onder de 2000 komen.
Wel leuke kalibers 8R48 maar zeker ook de 6R27. Meer spul daarvan aub. Maar dan wel kleiner, 42mm zonder bezel vind ik echt te groot.

De chrono is 42mm idd, deze is 40mm

Ik wilde vooral vingerwijzen naar die 42’er maar was daardoor niet volledig :nerd:

Afgesneden cijfers is nooit echt mijn ding helaas.

1 like

+1

+1

Snap die hang naar quasi retro en wannabee vintage nooit zo goed…

1 like

Afgesneden cijfers, doodzonde.

Ik vind ze erg chique. Maar goed, past wel een beetje bij het prijssegment.
Dat emaille heeft wel wat.

Huh? Wat vind je er retro aan? De romeinse cijfers?
De powerreserve draagt in ieder geval niet bij aan retro gehalte.

1 like

Skitterend

Ik zeg nee!

De eerste Seiko automaat, de “Marvel” uit 1956:

Zie je powerreserve? :wink:

I stand corrected. :unamused: