Nieuwe Seiko Prospex Monster en Sumo 2015 modellen

Deze wilde ik even met jullie delen. Misschien voor sommige al bekend.

De nieuwe Monster heeft nu het 6r15 uurwerk, geen dag aanduiding meer, maar wel een datumloupe.
Ook een nieuw referentie nr. Geen SKX, of SRP, maar SBDC (net als de Sumo, Shogun)

Dus SBDC023 en SBDC025

vierport uploaded this image to

Dan komen we bij de SUMO. SBDC027
Een limited edition van 2000 stuks. Een gedachtenis aan de eerste Seiko duiker van 50 jaar geleden 1965 (62MAS). Welk natuurlijk niet te evenaren is. De keuze voor de SUMO kast snap ik echt niet als je het origineel ziet.

vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to

Tja, ze zijn in ieder geval flink aan de prijs. Monster 310 euro excl. inklaring en de Sumo 475euro excl. Ik vind ze verder inspiratieloos.

Wat is nog meer te verwachten? Hij is al eerder langs geweest maanden geleden. De goudkleurige MarineMaster 300. Ook een limited Edition 1000 stuks. Deze is zeker interessant.
Prijs 2060 euro excl inklaring.

vierport uploaded this image to

Nog iets anders: BRIGHTZ

Hoog afgewerkte modellen. De SDGM serie is mooi. Deze heeft ook 3 limited (500 stuks)

De SARB065 cocktail is een oude bekende.

vierport uploaded this image to

Dat heeft BRIGHTZ SDGM007 Azabu Tailor overtroffen. De set wordt met drie banden geleverd.

vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to

Hier een filmpje van de andere Azabu Tailor Limited SDGM005.

Wow mooi spul, zu mijn trouwe monster niet snel inruilen op een prospex, het is en blijft gewoon een monstertje :slight_smile:

Leuk spul, maar ik vind mn monster jaws leuker dan deze nieuwe prospex monster.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2145312,2205952

Het is precies zoals je zegt: INSPIRATIELOOS!
Alleen die laatste, de Brightz met de blauwe wijzerplaat vind ik mooi, maar verder…Opvallend toch dat de hele wereld valt over de 20mm lugs van de Sumo, en dat Seiko daar volledig aan voorbij gaat, en stug door blijft gaan…Uitmelken, is het credo…! Derde generatie Monster, alles blijft bij het oude…
Ik word steeds een beetje minder fan van Seiko…:frowning:

Dick

Dick V Schreef:
------------------------------------------------------ Derde

generatie Monster, alles blijft bij het
oude…
Ik word steeds een beetje minder fan van
Seiko…:frowning:

Om t n beetje te relativeren, deze duiker monster moeten ze imho ook niet radicaal willen wijzigen. Alsof je n submariner ineens andere wijzers, wijzerplaat, kast, band etc geeft. Dan is t net alsof je n heel ander horloge monster noemt. Voor mij zijn de subtiele verschillen al meer dan voldoende. De no-day is al ‘huge’. En die pukkel kun je erop laten. Of niet :smiley:

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat als ze t te veel veranderen t niet meer aanvoelt als n monster. En er zijn genoeg andere ‘monsters’ (land, mini, etc) voor de variatie.

De Brightz spreekt mij het meest aan. Alhoewel de bandkeuze van Seiko niet de mijne is. Voor de rest is het idd niet echt vernieuwend. Eerdere edities met dag aanduiding vind ik persoonlijk mooier. Waarom zolang doorborduren op een suc6 watch!? Komt er na de 3e variant nog één!? Seiko moet de tijd vooruit blijven en niet telkens naar de flashbacks grijpen! :crystal_ball:

Thanks for sharing!

Zitten mooie modellen tussen hoor, met wat subtiele retro trekjes ertussen.
Maar idd, die nieuwe monsters zijn een misstap. Vond de tandjes van het laatste model een mooie verandering t.o.v. het eerste model, maar dit is toch wel heel snel weer een wijziging en teveel wijziging in mijn ogen.

En koooopen maar !

beter die monsters met die kroon op 4uur.

Ik vind het vorige model Monster heel wat mooier, en de eerste generatie is ook nog mooier dan deze 3e… Mijn voorkeur blijft dus (gelukkig voor de portomonee) bij de 2e generatie, welke ik hier gelukkig al heb :slight_smile:

De Brightz is erg mooi in mijn ogen, maar de bruine en witte band lijken me totaal niks op het horloge… De blauwe is wel mooi zo op de foto’s, maar de kwaliteit is dan ook nog maar de vraag…

De nieuwe vrienden van Seiko had ik al eens langs zien komen.

De nieuwe Monsters voegen m.i. ook niets toe, vind de nieuwe indices matig en ik houd niet van cyclopsen. Het uurwerk is wel top, maar de 4R in de huidige Monsters is ook goed, dus wat mij betreft een zinloze upgrade.

Ik vind de nieuwe Sumo wel een toffe wijzerplaat hebben, maar niet voldoende reden om toe te voegen aan de collectie naast mijn blauwe Sumo.

m2c

bor

Van de nieuwe Monster indexen overigens niet verkeerd staan. De Jaws vind ik gaver, maar net wat te scherp voor de rechthoekige metalen band. Ik heb de mijne daarom ook op een rubberen ‘kieuwen’ band.

Deze rechte indexen passen imho beter bij de metalen band en 't opgelegde met chromen randjes maakt de klok wat chiquer.

Ik vind die nieuwe Sumo limited edition toch wel heel mooi hoor. Er verschijnen steeds meer foto’s op het net, zoals deze van watchuseek

Gr Jomani

JoMaNi Schreef:

Ik vind die nieuwe Sumo limited edition toch wel
heel mooi hoor. Er verschijnen steeds meer foto’s
op het net, zoals deze van watchuseek

Ziet er aardig uit vanaf de zijkant, maar denk dat ik m v voren nog steeds dik zou vinden.

Ik ben meer fan van

Maar tja, smaken verschillen heh. Sommigen houden blijkbaar v dik…

:wink:

Best smalle polsen nog !

peaceloveandpitbulls Schreef:

Best smalle polsen nog !

Oeps, vergeten mee te photoshoppen :stuck_out_tongue:

marnix.moed Schreef:

JoMaNi Schreef:


Ik vind die nieuwe Sumo limited edition toch
wel
heel mooi hoor. Er verschijnen steeds meer
foto’s
op het net, zoals deze van watchuseek

Ziet er aardig uit vanaf de zijkant, maar denk dat
ik m v voren nog steeds dik zou vinden.

Ik ben meer fan van

http://www.shoesanddrama.com/wp-content/uploads/20
14/01/doutzen-kroes-bikini-vs-back-may-16.jpg

Maar tja, smaken verschillen heh. Sommigen houden
blijkbaar v dik…

http://2.bp.blogspot.com/_XP41-Wdtfp4/SXZ9eSL47eI/
AAAAAAAABiM/alP-L2X0lAw/s1600/fat%2Bgirl.jpg

:wink:

Hier mag je een ban van minimaal 2 weken voor krijgen! :+

Ontopic: ik vind de datumloupe op de nieuwe monster echt geen gezicht… Zonde, want het was zo’n mooi horloge.