Nieuwe SEIKO Prospex

Ik ben benieuwd hoe deze eruit gaat zien…

Volgens mij is Seiko iets te voorbarig geweest met het plaatsen…

1 like

Haha grappig dit

Benieuwd naar deze 200m Spring Drive. Wel een flinkerd weer

1 like

De foto laadt bij jou ook niet zeker?

2 likes

Volgens mij laadt die foto bij niemand…

1 like

Of het is een bewuste teaser…

1 like

Nee dat vermoedde ik al, jammer

2 likes

Een lekker makertje… kun je vast gaan sparen denken ze …:money_mouth_face:

1 like

Van mij mag SEIKO weleens komen met een mooie Spring Drive dresser. Bij voorkeur in titanium :slight_smile:

Met 44x51x15mm grootte en het woord “Prospex” in de beschrijving haak ik af.

Al draag ik nooit meer een horloge in dit leven, die wanstaltige X-en komen er bij mij niet in. Dit is nou een typisch gevalletje marketing-consultancy die mijn beleving van Seiko verneukt.

Het wachten is nu op de PADI versie.

giphy

1 like

idd, werk pc en Mac niet.

Heb je ze ook in het echt gezien? Ik vind het op plaatjes namelijk wel lelijk, maar in het echt stoort het me totaal niet.

Ja, ik heb ze in het echt gezien. Sterker nog, ik had een Baby Tuna met prospex logo er op. Op een gegeven moment stoorde het me minder, maar het blijft een Amerikaans aanvoelende verschrikking, dat “ProspeX” gelul. Voor de professional specifications…

giphy

Haha, je moest eens weten hoe Japans het is om dergelijke afkortingen te bedenken… is weinig Amerikaans aan in dit geval. Ik zou wat voorbeelden bedenken maar ik ben officieel aan het werk :slight_smile:

edit: het beste voorbeeld is natuurlijk pokemon maar ook ‘apamansion’ verdient wmb een prijs

2 likes

waarvan is dat dan een afkorting?? :yum:

1 like

Je had een horloge dat lijkt op een blik tonijn en dan klaag je over een kleine ‘X’ op de wijzerplaat? :joy:

Haha nee, ik snap je wel. Voor mij persoonlijk zou het geen dealbreaker zijn.

3 likes

“Apaato Manshion”, oftewel “Apartment Mansion”, wat eigenlijk gewoon “appartement groter dan een bezemkast” moet aanduiden

2 likes

Ik zou zo een X niet erg vinden, maar hield het dan voorbehouden aan de top. Voor extreem diepe duikhorloges, al dan niet met extra gadgets als heliumventiel ofzo.

Nu smijten ze het op zowat alles, en verliest het wat mij betreft het bijzondere. Net zoals op een gegeven ogenblik je een zowat geheel Chinees horloge Swiss Made zou kunnen noemen. Dat hebben ze ook aangescherpt.

En ‘echte’ duikerhorloges met iso certificering dragen al de benaming Cover, tov bv een Snzh53. Wat voegt dat Prospex er dan aan toe?

1 like

Het voegt marketing toe, verder geen fluit.

1 like

Ja, en dan vind ik t onnodig. Net als dat superlative van Rolex. Er was niks anders aan hun chronometer (voor wat ik er van begrepen had).
Ik meen dat ze daar nu wel verandering in hebben aangebracht.