Nieuwe Seiko retro modellen

Seiko heeft enkele nieuwe retro modellen uitgebracht.

Wat specs:
45 mm
24 mm lug width
display case back
7s26 movement
50m water resist

De SNKN01 en SNKN02

Samen met de SNKM97

Zo komt er ook nog een andere goudkleurige (SNKM98)

en een zwarte (SNKM99)

Ze zijn groot…ongeveer even groot als een BFS :smiley:

Er komen ook nog enkele wat rondere retro modellen.

Vooral de SNKN01 vind ik zelf erg geslaagd (tu)

Leuk spul! Alhoewel ik meer van de echte vintage ben kunnen deze me ook bekoren :slight_smile:

Mij lijken ze erg groot maar is wel moeilijk te zien zo. Vooral de witte ziet er erg gelikt uit. Ik ben benieuwd hoe de gradient er in het echt uit ziet bij het zwarte model.

Ze zijn ook erg groot. Ze zijn vergelijkbaar met de modellenreeks die de bijnaam Big Freaking Seiko heeft gekregen. Zie de foto van de witte BFS.

Echt heel mooi. Maar waarom nou weer 45mm en 24mm lugs?! 40 was genoeg geweest. Dit is dus een “Reuzenvintage” Nou ja scheelt me weer geld. :smiley:

Dat komt er dan zo uit te zien.

Hele band zie je niet meer. Echt heel jammer.:frowning:

1 like

Ik weet niet… ik ben gek op retro modellen, maar dit “voelt” op de een of andere manier of het de plank mis slaat?

Waarom kan ik niet precies zeggen… formaat? gebrek aan lume? Maar iets past er niet.

Nou ja, even de camera verder van de pols vandaan houden en het valt weer een beetje mee :wink:

Mooi, maar 45 mm. is echt te groot.
42 mm. was beter geweest.

Ik vind ze mooi! Enig idee van prijzen…?

Dick

Ze zijn momenteel nog maar mondjesmaat te vinden. Van $139 tot $200+

Ik heb hier maanden geleden al een keer een plaatje van gezien, op een Aziatisch forum. Maar was toen helemaal niets over te vinden verder, op internet. Vond ze toen ook al erg leuk. Erg geslaagde retromodellen, imo. Vind vooral de SNKN01 super!:~ Ach met m’n Sumo om de pols, ben ik niet bang voor het formaat. Zeker niet met die korte lugs. Zie trouwens op Amazon staan dat ze 43,5mm zouden zijn…:S. Da’s nauwelijks groter dan een SKX007. Die wristshot elders in dit topic geeft een heel vertekend beeld. Ten eerste weet je de polsmaat van de persoon in kwestie niet. En ten tweede moet je vooral het artikel/topic van Ernie Romers op WUS eens lezen over dit onderwerp. Hij toont hierin heel goed aan hoe een wristshot (van nabij, dus) een horloge optisch met (volgens mij iets van) 20% vergroot. Daarom zien veel vintage horloges er op een wristshot geweldig uit, maar vallen ze in het echt toch vaak tegen (want klein).:wink: Maar baal hier wel weer een beetje van. Dacht dat ik bijna klaar was met Seiko’s kopen en was weer 'ns naar wat anders aan het kijken. Maar ja, dan komt dit toch weer voorbij…8-):slight_smile:
Toch bedankt voor het posten, Merl!(tu)

Haha, toch graag gedaan :slight_smile:
Ik maak me ook geen zorgen. Draag nog regelmatig mijn BFS en die past prima (tu)

Jammer van de MAATvoering…

Marco-T Schreef:

Ik weet niet… ik ben gek op retro modellen,
maar dit “voelt” op de een of andere manier of het
de plank mis slaat?

Waarom kan ik niet precies zeggen… formaat?
gebrek aan lume? Maar iets past er niet.

+1.

Niets aan toe te voegen alleen de diameter en lugwijdte al vind ik totaal niks waard.

Had een hele leuke kunnen zijn in 40mm…

Groeten.

Noel.

Die zwarte is inderdaad mooi. Maximale dat ik kan hebben is 45 mm :smiley: Hopelijk zijn ze net iets kleiner. Ik zeg knallen met die SNKN01 :~

n visser Schreef:

Marco-T Schreef:

Ik weet niet… ik ben gek op retro modellen,
maar dit “voelt” op de een of andere manier of
het
de plank mis slaat?

Waarom kan ik niet precies zeggen… formaat?
gebrek aan lume? Maar iets past er niet.

+1.

Niets aan toe te voegen alleen de diameter en
lugwijdte al vind ik totaal niks waard.

Had een hele leuke kunnen zijn in 40mm…

Groeten.

Noel.

Ik denk dat de wijzers te kort zijn. Ze zouden verder door moeten lopen.
Gr, Erik

+1

MartijnV Schreef:

Leuk spul! Alhoewel ik meer van de echte vintage
ben kunnen deze me ook bekoren :slight_smile:

Mijn beste,

Idem dito…!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

iemand wellicht een betere foto van om de pols? Hoewel het model en de kleuren mij erg aanspreken lijkt hij mij wel iet wat groot…

tourbillon_incabloc Schreef:

iemand wellicht een betere foto van om de pols?
Hoewel het model en de kleuren mij erg aanspreken
lijkt hij mij wel iet wat groot…

Je bedoelt een foto waarop het lijkt of hij niet zo groot is? Hahahaha.
Hij blijft groot helaas. Misschien kan Schmeink hem even passen.
Dit lijkt wel een opblaas pols.

1 like