Nieuwe Seiko shop op de Heiligeweg - Amsterdam

Hallo iedereen,

Liep ik vandaag door de Heiligeweg te Amsterdam, zag ik dat er een Seiko shop werd gebouwd. Ben benieuwd of ze enkel “westerse” versies gaan leveren…

Wow wat leuk. Nou ja dat kon ook niet uiblijven met al die verslaafden hier. :smiley:

GS GS GS GS GS GS GS please :smiley:

Eindelijk zijn ze dus begonnen met de verbouwing, dit nieuws was enige tijd geleden al bekend (tu)

En wie weet misschien wel monsters, Sumo’s enz.:slight_smile:

Reken maar op hoge prijzen! Die zullen waarschijnlijk nooit goedkoper zijn dan een doorsnee internetsite, laat staan goedkope aanbieders op eBay en Marktplaats. Toch wel leuk om even binnen te lopen en modellen te bekijken (om ze vervolgens een uur later via internet te kunnen bestellen :P)

Hennie Schreef:

En wie weet misschien wel monsters, Sumo’s enz.:slight_smile:

Nou eigenlijk liever niet als ik zo eerlijk mag zijn. Een van de leukste dingen aan die horloge’s vind ik het feit dat ze in NL niet officieel worden verkocht.

Van Rob van Monsterwatches heb ik begrepen dat de Seiko automaatjes in Nederland niet worden verkocht omdat Nederlanders er vanwege de aquratie (of eigenlijk het gebrek daaraan) snel met de horloge’s terug zouden komen. Hierdoor zouden de automaatjes niet winstgevend zijn in Nederland.

Wat mij betreft blijft het zo…

Coen Schreef:

Reken maar op hoge prijzen! Die zullen
waarschijnlijk nooit goedkoper zijn dan een
doorsnee internetsite, laat staan goedkope
aanbieders op eBay en Marktplaats. Toch wel leuk
om even binnen te lopen en modellen te bekijken
(om ze vervolgens een uur later via internet te
kunnen bestellen :P)

My thoughts exactly :slight_smile:

joram Schreef:

Hennie Schreef:


En wie weet misschien wel monsters, Sumo’s
enz.:slight_smile:

Nou eigenlijk liever niet als ik zo eerlijk mag
zijn. Een van de leukste dingen aan die horloge’s
vind ik het feit dat ze in NL niet officieel
worden verkocht.

Van Rob van Monsterwatches heb ik begrepen dat de
Seiko automaatjes in Nederland niet worden
verkocht omdat Nederlanders er vanwege de aquratie
(of eigenlijk het gebrek daaraan) snel met de
horloge’s terug zouden komen. Hierdoor zouden de
automaatjes niet winstgevend zijn in Nederland.

Wat mij betreft blijft het zo…

En toch heb ik al 1 winkel gespot met een Monster. Eentje in Hilversum, zo tegenover de Hilvertshof, Zeedijk heet die straat geloof ik, naam van 't winkeltje is Juwelencentrum. Prijs weet ik zo ff niet meer.

Jaap-Wim Schreef:

En toch heb ik al 1 winkel gespot met een Monster.
Eentje in Hilversum, zo tegenover de Hilvertshof,
Zeedijk heet die straat geloof ik, naam van 't
winkeltje is Juwelencentrum. Prijs weet ik zo ff
niet meer.

Klopt.
Daar heb ik van mijn allereerste monster de band op maat laten maken. Waren ze een half uur mee bezig en een week later lag ie los in mijn mouw.
Ze verkopen een monster met rubber band voor 285 euro (afgeprijsd). Dat lijkt me niet de goede prijs, ik vermoed dat ze zelf wat monsters parallel ingekocht hebben. Het is namelijk geen Seiko-dealer.
Bij Seiko kom je wel Big Bossen tegen (oranje en zwart, met rubber band) voor 350 euro. En de Sawtooth voor 385 ook af en toe.
Maar denk niet dat ze in zo’n winkel weten dat het een BigBoss is ;).

Foei:D

Genesis

als je nog een baan zoekt… http://www.seiko.nl/jobs.aspx

Groeten,

stefan

Stefanmol Schreef:

als je nog een baan zoekt…
http://www.seiko.nl/jobs.aspx

Groeten,

stefan

[quote=Seiko]Interesse?
Is je interesse gewekt, schrijf of mail voor 31 maart 2008[/quote]

Onder het mom; “beter laat dan nooit” :stuck_out_tongue:

oei dat had ik nog niet eens gezien, zouden ze nog niemand gevonden hebben?

Groeten,

Stefan

robbie409 Schreef:

.

Ze verkopen een monster met rubber band voor 285
euro (afgeprijsd). Dat lijkt me niet de goede
prijs, ik vermoed dat ze zelf wat monsters
parallel ingekocht hebben.

zo’n winkel heeft natuurlijk een bepaalde marge ( winkelpand, personeel, winst,…enz. ) En btw tarief. Zo kom je dus natuurlijk op een hogere prijs dan wat een internet handelaar vraagt.

Gisteravond was ik er. De vitrines stonden al vol maar waren net te ver weg om goed te kunnen kijken. Zeer frustrerend. De etalages waren nog leeg en de winkel was nog niet open. Het ziet er wel heel mooi uit hoor.

Vandaag even geweest. Aardige verkoper. Zag gelijk dat ik een Speedy had (ondanks dat ik hem op een Velcro-strap had)
Liggen een aantal Grand Seiko’s en een hoop Spring Drive’s. Voor de rest gewone collectie.
Die speciale Space-Seiko krijgen ze ook. Gaat wel 22000 euro kosten…

Gisteren was ik met mijn vriendin aan het winkelen in Amsterdam. Zag ik plotseling de SEIKO-winkel voor m’n neus. Omdat ik m’n vriendin die dag al meerdere malen ernstig had verveeld door lang te hangen in horlogewinkels, loosde ik haar meteen even in een tuttenwinkel en stapte ik de Seiko-winkel binnen. Was een erg aardige jonge verkoper waar ik snel mee aan de praat raakte. Heb diverse horloges gepast, waaronder een Grande Seiko en zelfs een Spring Drive! Wat een GEWELDIGE dingen zijn dat toch. Vanwege de grote interesse in de Seiko 5 op het forum, heb ik ook gevraagd of ik die mocht bekijken. Het is waar dat die dingen een geweldige afwerking hebben!

Deze winkel is echt een aanrader voor de Seiko-fans.

Vreemd. Ik heb geen seiko 5 gezien toen ik er was. Misschien niet goed gekeken. Ik zag in elk geval geen Monsters of Samourai’s. Ik heb geloof ik 1 automaat gezien. Ik persoonlijk was niet echt onder de indruk. De mooiste Seiko’s worden immers niet via de officiële kanalen verkocht in Nederland.

Dat de mooiste Seiko’s niet in Nederland worden verkocht, kan ik maar ten dele me je eens zijn, Marijn. Bij de Seiko shop hebben ze Grand Seiko bijvoorbeeld. Lang niet alle modellen (niet de wat mij betreft " Konings GS", de SBGW001), maar volgens mij is het een primeur dat GS buiten Japan (en delen Azie, zoals Hong Kong (=China)) verkocht wordt en ze hebben er wel een aantal. Springdrive hebben ze ook, ik meen overigens dat de juwelier waar Mr Omega (Ferrie Schweitzer) boven zijn atelier heeft, ook Springdrive verkoopt, als een van de weinige juweliers in Nld.