Nieuwe SEIKO SKX?

Ja ik ook :+1:, heb toevallig net een groene ceramische insert voor mijn SKX gekocht :grinning:

Kwam deze nog tegen.

2 likes

The death of a icon…
Vervangen door zo’n non ISO certified 100m water resistant prul. Zonde.
Zonde Seiko. Alles onder het Prospex logo met die lelijke X op de dial. De ene limited edition na een ander. Nu ook de SKX down scalen. You are about to lose a fan…

2 likes

De groene graag.
En duiken met een duikhorloge staat voor mij gelijk aan telefoneren met je mobiel,wie doet dat nog :sweat_smile:

7 likes

Die ISO6425 is niet alleen de waterdichtheid, en dan nog mag volgens die norm een WR van 10bar/100m worden aangehouden voor een minimum (en 25% extra voor het testen).
Het is vooral de rest van de testen die een ISO certificering voor een duikhologe duur maakt, want dat is individueel en niet een typegoedkeuring.

1 like

Weer wat geleerd! :sunglasses::+1:
Nog een reden dat het een rare actie is van Seiko…

Ik vind het geen geweldige actie, er is nu niet echt een vervanger voor de SKX. De turtle (en de Sumo en alles onder de MM eigenlijk) draagt veel groter. In het 100m Seiko 5 duikerlook segment hadden ze al genoeg aanbod. Vele modellen met duikerlook.

Dit zou inderdaad geen vervanger zijn maar een slap aftreksel van een icoon…

2 likes

Staat ook geen DIVERS meer op.
En zonder lume pip op de bezel kan het nooit een ISO diver meer zijn.

Als dit echt de vervanger van de SKX moet zijn heb ik een dikke vinger voor Seiko.

4 likes

De nieuwe Marine Master 300 heeft ook geen lume pip meer maar wel een fully lumed bezel. Is dat ook genoeg voor ISO certificatie? Moet haast wel toch? Kan mij niet voorstellen dat de nieuwe MM300 dat niet is namelijk.

1 like

Helemaal mee eens, so do I…

1 like

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de boardroom van Seiko heeft besloten de SKX lijn te vervangen nadat hun grote fan @RLC onlangs zijn SKX heeft verkocht.

Komaan mensen, als je nog een SKX wil, koop je die toch nog even. Het is geen verbruiksartikel die je regelmatig vervangt.
En zoals ik al noemde in een ander topic, liever een 4R36 met 100 meter dan een 7S26 met 200 meter.

5 likes

Ach ja. Ik vind hem wel mooi. En dat voor een paar ruggen. Wie doet je wat, toch?!

Ondanks alle frustratie zal het wel weer een klokkie worden dat -zowat, :wink: - ieder zichzelf respecterend forumlid eens bezit of in zijn kist heeft.

Wedje?

2 likes

Ik denk dat je een vergissing maakt.

3 likes

Dat dus.

ROFLOL. Juist! Die oude gulden tijd. Natuurlijk: een paar rooitjes (paar 100,-).

fl. 1.000,= was dat :wink:

1 like

Rooitjes zijn ruggen.

Je bedoelt een meier of snip. Jeweetwel, vier geeltjes. :grin:

3 likes

Of zoals @schoen het noemt…

3 likes

Of 10 joeten.

2 likes