Nieuwe Seiko Sport divers

Net voor de kerst aangekomen:

Alvast verklappen… de rechter hoort niet op dit forum, deze is van 2007 !! Seiko heeft een heel beperkte oplage van SSportsdivers met een 7s36 uurwerk uitgebracht, geïnspireerd door de mooie exemplaren van vroeger.

De nieuw aangekomen rally diver heeft een wijzerplaat waarvan ik zeker weet dat ie goed is, en inmiddels ook een nieuwe bezel :slight_smile:

Hier de re-issue (10 atm) naast de voorloper 70 proof (38 jaar oud).
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat de oude nauwkeuriger loopt dan de nieuwe!! De oude loopt een fractie te langzaam (en dat mag ie van me), de nieuwe loopt behoorlijk te snel (en dat hoort minder te worden na een tijd dragen).

Nog even het setje.
Ik denk dat de Atlas-mod wijzers van een mapmeter gaat krijgen :smiley:

Mooi spul Rob! (tu)

Groet,
Werner

oeps, de re-issue is van 1997…

Prachtige klokjes.(tu)
Passen de wijzerplaten van alle Seiko 5 modellen probleemloos of moet je naar het kaliber nummer kijken ?

Er zitten pootjes aan de wijzerplaten, en helaas zijn die voor bijna elk caliber anders.

Holy shit, Rob, ik zit hier compleet te kwijlen achter de notebook!! ::o

:smiley:

Tijd voor…

Heren, ik ben wel geen mod, maar dit is een horlogeforum:#

van harte , mooie aanwinsten (tu)

wow, schitterende klokken! met dit soort schoonheden draag je graag t-shirts in de winter!

ik vroeg me al af of er reissues van mooie vintages gemaakt zijn! bij deze dus.

zou de “rotating ring” van de reissue passen op mijn oranje sports?

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,106708

Je kunt de rotating ring nog gewoon bestellen. Hoef je niet uit een re-issue te halen.

Re-issues:
SBSS001, SBSS003, etc. t/m SBSS021

Ik heb de wijzerplaat + wijzers van de SBSS017 ook, dat wordt ook nog een modificatie van een nieuwe model (er zitten 7s36 uurwerken in de re-issues)

Zozo, dat zijn er weer een paar voor de collectie! Ik vind die met die goud-groene plaat wel mooi.