Pas heb ik een nieuwe Seiko SRPD55 gekocht om te modden. Een nieuwe insert, nieuwe crystal en een nieuwe chapter ring. Verder niks…
Leek allemaal goed te gaan, tot ik het horloge om deed en zag dat de secondewijzer niet meer bewoog…
Uurwerk staat helemaal stil en opwinden heeft helaas geen effect. Heb hem open gemaakt maar geen rare dingen kunnen vinden. De kroon gaat er ook gewoon netjes in en handmatig de tijd verzetten gaat gewoon prima, evenals de datum.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of het de moeite waard is om naar een horlogemaker te gaan? Kosten hoger dan waarde horloge?
Loopt alleen de seconde wijzer niet en de rest wel of echt helemaal niks (geef het 5 min)? Dat is waar ik achter probeer te komen als niks het doet kan het echt van alles zijn zoals Peter aangeeft.
Staat helaas volledig stil. Ook buiten de kast loopt hij trouwens niet heb ik net even gecheckt. Wat is wijsheid? Horloge maker of een volledig nieuw uurwerk aanschaffen
Thanks voor de input allen! Er is iets heel vreemds gebeurt zojuist… ik gaf het horloge een paar tikken en hij klinkt ineens anders, lijkt nu wel te winden en begint ineens te lopen… Ik kijk even aan wat ie de komende dagen doet bij dragen en anders geef ik wel even een @.
Hij is uit de kast geweest. Er hoeft maar een klein vezeltje in het uurwerk te zitten op de verkeerde plek en hij stopt al. Schudden en klooien en het vezeltje verhuist, nooit meer last van of straks weer.