Nieuwe Seiko!

Een aantal dagen geleden heb ik mijzelf een nieuwe Seiko gekocht met een perpetual calendar. Wat is dit een fijn systeem. Nooit je tijd goed hoeven zetten, nooit op de datum te hoeven letten, horloge kan gewoon een jaar liggen en vervolgens automatisch goed gaan staan, geweldig! Helaas had ik hier natuurlijk ook geen geluk… Al na een paar dagen stond hij niet meer op de juiste tijd en datum, eventjes terug gegaan naar de juwelier dus. Vandaag mijn horloge weer opgehaald!

Normaal ben ik zelf van de Diver/sportievere horloges, maar deze sprong er voor mij echt uit. Ik heb gekeken naar een Maurice Lacroix, maar vond persoonlijk 1600 euro te veel en voegde te weinig toe. Uiteindelijk deze dus gekozen :heart:

Nu ben ik zelf niet zo tevreden over de juwelier, zoals in mijn voorsteltopic verteld werd, en ben nog steeds niet tevreden. Alleen voor garantie ga ik nog terug naar die winkel. Zoals op de foto te zien is niet het goede doosje (volgens Seiko zelf niet!). Daarnaast zoals op de foto hieronder tot mijn verbazing te zien is niet eens een garantiekaartje… Ik wist hier niet eens vanaf tot ik overal garantiekaartjes tegen kwam. Toch vreemd.

Nu langzaam maar weer eens op zoek gaan naar een nieuwe SKX007 of een 009 en verder zoeken naar mooie horloges, begin er geloof ik een beetje verslaafd aan te raken. Net verongeluk al een beetje zitten kijken naar een Maurice Lacroix Masterpiece en een Aikon Automatic. Dit gaat mijn bankrekening niet leuk vinden…

17 likes

Mooie klok! Proficiat!

Gefeliciteerd met een mooie aanwinst.

Veel draagplezier

Veel plezier met de hernieuwde aanwinst. :+1:

Ik zou even je camera op 3:4 zetten, de forumsoftware kan niet overweg met die extreme breedbeeld foto’s. :wink:

Van harte met deze mooie Seiko!

Dank jullie wel! Misschien gaat hij binnenkort de verkoop alweer in. Ik heb een mooi klokkie gezien in Samnaun, had daar nooit heen moeten gaan…

Nice, gefeliciteerd!

Hou wel in je achterhoofd dat de douane daar streng controleert en je mogelijk extra kosten in rekening brengt (invoer EU).

Ik heb daar vaker een horloge gekocht, nog nooit problemen mee gehad eigenlijk… Maar hoe gaan ze zien dat het horloge daar vandaan komt als ik hem direct draag?

(p.s, eerst even sparen of deze weer van de hand doen… Duurt waarschijnlijk nog wel even haha)

Jaren geleden bij het verlaten van het plaatsje uitgebreid gecontroleerd door de douane. Waarschijnlijk was de Suunto voor mezelf en de Swatch voor mijn zoon (en de hele goedkope tankbeurt) niet interessant genoeg en kon ik gewoon door. Misschien afhankelijk van de aanschafwaarde of het problemen geeft.

Ik zou het niet weten, mijn vader heeft daar ooit een IWC vandaan gehaald, niks mee van doen gehad… Scheelt een hoop t.o.v. hier, zeker de moeite waard…

1 like