Nieuwe Seiko

Ik stond op het punt om een seiko monster aan te schaffen tot ik deze in de etalage zag liggen. Nu twijfel ik welke ik het eerst aan zal schaffen :D.
Ik weet dat het twee verschillende types horloges zijn en ook qua prijs verschillend zijn.

De monster blijft een favoriet maar wat is jullie mening over deze nieuwe seiko?

Inderdaad beide niet te vergelijken, dus moeilijk om een keuze te maken. Als je beide horloge’s wilt hebben zou ik deze eerst kopen, een monster heb je daarna zo bij elkaar gespaard :smiley:

Ruud

persoonlijk ben ik niet zo weg van de monsters… (is dit gevaarlijk ?? )
deze seiko vind ik mooi alleen de maat van 40mm is wat krap.

voor alle monster liefhebbers , ik woon ook in parijs ofzo :smiley:

ik ben helemaal niet weg van kinetics ( is dit gevaarlijk ?? )
ik zou voor de mechanische monster ggaan.

voor alle kinetic liefhebbers, ik woon in verweggistan ofzo :smiley:

Ik zou het wel weten en voor deze snp gaan. Een briljant model met prachtige techniek. Ik moet me ook nog steeds inhouden om hem niet te kopen. Op ebay vanuit Singapore bijv. koop je hem bovendien met grote korting.

Voor de rpijs die de nieuwe in de winkle kost, kun je inderdaad via internet dezelfde kopen… + een monster.

Da’s een mooie oplossing :wink:

goh seamaster… dan kom ik een keertje naar je nieuwe speedmaster kijken hoor!

De Premier Kinetic (etc) is hier al 2x eerder in een draadje besproken… zoek daar ook even naar.

Eric, jij hebt 'm zo te lezen meteen in het echt gezien, dus moet je je van mijn mening maar niet zoveel aantrekken:

Mijn mening is dat ik 'm er op de poster fantastisch mooi vond uitzien, met al die diepte werking in de wijzerplaat enzo. Maar toen ik 'm in het echt zag viel 'ie me tegen. Nogal goedkoop er uit zien met die wijzers die eruit zien of ze uit folie zijn gestanst, enz. Heel subjectief, maar van mij hadden ze al die stalen applicaties op de wijzerplaat van een klein beetje getint metaal moeten maken!

Ik vroeg terloops naar het horloge waarvan een grote poster in de winkel stond toen ik ring kwam ophalen bij de juwelier. Ik weet niet of het vriendelijk service was of dat ze een neus had voor iemand met een horlogetik :wink: Het horloge werd gelijk uit de vitrine in de etalage gehaald en ook kreeg ik nog een brochure mee. Elke mening/smaak is inderdaad subjectief, ik vind het niet storend en wel bij het horloge passen de urenmarkering zijn van dezelfde dikte. Maar ik vroeg ook om jullie meningen dus toch bedankt voor je bijdrage.

Ik volg inmiddels een aantal veilingen op e-bay. Het prijsverschil tussen winkel en e-bay is idd dusdanig dat een monster er makkelijk bij kan. Ik zou er zelfs een gemodificeerde bij kunnen nemen.
Ik vind het echter leuk om zo nu en dan eens wat nieuws aan te schaffen (ter zelfbescherming)

Na een aantal dagen veilingen te hebben gevolgd en twee keer overboden te zijn. Is het me zaterdag gelukt om een veiling als hoogste bieder af te sluiten.
@ michel de verkoper kwam in dit geval idd uit singapore.
Nu wachten op de postbode

De monster blijft overigens op de verlanglijst en zal waarschijnlijk de volgende aankoop worden

Gefeliciteerd, en nu maar wachten … :smiley:

Ruud

Gefeliciteerd zeg. Ben benieuwd naar de “live” foto’s!

Jul 7, 2006 9:34 AM Op FedEx-voertuig voor bezorging EINDHOVEN NL

Volgens de tracking van FEDEX zit mijn pakje in de bus voor bezorging. Dus geen vertraging bij de douane.

Ben erg benieuwd, Met een beetje mazzel binnenkort dus polsfoto’s

Jawel gisteren keurig een pakketje van fedex ontvangen. Zie hier mijn nieuwe aanwinst vers uit singapore.
:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):slight_smile:

Dat is het voordeel van Fedex. Zij schieten het voor.
De acceptgiro komt over een maand ongeveer.

Zeg, daar zullen ze je toch wel een soort rekening voor geven?! Want m.i. moet je de kans hebben zoiets te weigeren, en dat moet natuurlijk aan de deur.

Mooi overigens, Eric, althans zo op je foto’s. Leuke secondenwijzer, die was mij in de vitrine nog niet opgevallen. Klopt het dat er geen ontspiegeld glas opzit? En zo te zien is 'ie in het donker dus gewoon niet afleesbaar, wel?

Mogen we weten hoeveel je hier nu ongeveer voor betaald hebt?

Helaas.
Je betaal ruim 7 euro voor het voorschieten en de de heffing die aan de belasting is afgedragen.

Voordeel is dat je het horloge snel hebt.

Wacht even… als ik jou dus ongevraagd en onverwachts iets heel duurs opstuur, dan mag jij daar over dokken zonder dat je daar iets over te zeggen hebt? Dat kan toch niet…

Je draait het om.

Je koop iets waar je de waarde van weet. En dat wordt vanwege de snelheid via fedex gestuurd.

Douane naait je ook als het via de post komt, je krijgt de rekening alleen direct.

Nee, ik draai niets om. Zoals jij het stelt geldt alleen in het geval dat je inderdaad zelf iets koopt en dat je altijd daar een vast percentage over betaalt.

Echter… als iemand een cadeau stuurt, dan moet de ontvanger daar ook voor betalen, tenzij de afzender dat doet (voor zover mogelijk). En je moet kunnen weten op wat voor kosten het accepteren van zo’n pakje je komt te staan voordat je het accepteert. Als dat in Nederland niet wettelijk zo geregeld is, dan heb je me nog een goeie reden aan de hand gedaan nooit meer naar het kouwe kikkerlandje terug te komen :wink: