Nieuwe seiko!

Hallo iedereen. Ik ben geen actieve gebruiker van dit forum ,maar ik lees al wekenlang vanalles mee en vind het echt super om al die foto’s te zien van julie prachtige horloges! Echt super! Ik ben eigenlijk altijd al gek van horloges geweest, maar had altijd goedkope exemplaren van de markt. Maar ben toch een kein beetje aangestoken door jullie, dus bij deze: mijn eerste Seiko! Ben gewoon benieuwd wat jullie er van vinden. Het is een seiko sportura, maar dan damesmodel. sorry voor de slechte kwaliteit van de foto’s

Groetjes timmertje.

(tu)

Heel mooi hoor. Hoe groot is de diameter?

Mooie Seiko en staat goed om de pols.(tu)

Ziet er goed uit, maar je hebt hem om de verkeerde pols.

dank jullie wel, ben er ook erg blij mee. De diameter is 38mm.
en ik weet dat ik hem om de verkeerde pols heb… maar mijn rechter pols is een stukje dikker dan mijn linker. Had hem eerst om links en dat stond niet echt, bandje was te groot en als er een schakel tussenuit moest zat ie te strak. Om m’n rechter zit ie perfect!

Mooi hoor … nu doe je pas mee :slight_smile: Seiko is altijd top!

Mooie Seiko hoor, met die dauphine-wijzers!(tu)
Veel draagplezier!

Erg mooi! Die verveelt nooit :slight_smile:

Welkom timmertje. een Seiko is op dit forum altijd goed :sunglasses:

Dick

Ziet er goed uit!

Erg mooi! Zit er niet toevallig nog een verstel mogelijkheid in de sluiting van de band? Meestal 4 gaatjes waar je hem nog wat losser/strakker kunt zetten zonder er een schakel uit te halen.

Chique chrono, en lijkt me de juiste maat voor je polsomvang (tu)

Nee, kan niet ontdekken dat dat erop zit. Maar hij zit in principe prima om m’n rechterpols. En het maakt mij eigenlijk niet uit om welke pols hij zit :slight_smile:

Ja klopt, ik heb echt hele dunne polsjes… En het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind een groot horloge niet mooi daarbij. Dus dit is perfect! En toch lekker stoer.

Welkom en proficiat met je nieuwe aanwinst.

Heb je misschien een foto van de sluiting. Misschien dat we toch nog iets kunnen verzinnen? Veel Seiko vouwsluitingen met drukknopjes hebben geen fijnafstelling. Staat wel chiquer, maar mogelijk minder comfort.

Mooie en stoere aanwinst; geniet ervan!

Ik ben linkshandig en draag al m’n hele leven mijn horloges rechts. Nog nooit last van iets gehad hoor…
Mooie Seiko trouwens, veel plezier ermee!

sirksael Schreef:

Ik ben linkshandig en draag al m’n hele leven mijn
horloges rechts. Nog nooit last van iets gehad
hoor…
Mooie Seiko trouwens, veel plezier ermee!

Daar bestaat o.a. zo iets voor.

Maar och, ik draag ook dagelijk m’n horloges om de rechterpols… wanneer ik slaap :smiley:

Stoere Seiko hoor, gefeliciteerd
Harold