Nieuwe Seiko :)

Het gaat hard met mijn Seiko verslaving…

Ik kwam deze horloge toevallig tegen in een winkel in Amsterdam en kon de verleiding niet weerstaan. Dit blijkt een redelijke nieuwe model te zijn - ik had hem in ieder geval nooit eerder gezien. Die is lekker groot (43mm), mooi afgewerkt en heeft het standaard 7S26 Seiko automatisch uurwerk. Ik twijfelde of ik de versie met de zwarte (SNKF11) of witte (SNKF09) wijzerplaat moest nemen maar heb uiteindelijk gekozen voor wit (wat afwisseling in mijn verzaameling is geen slechte zaak).

Hier wat snelle foto’s:

Ik ben verliefd… ik hoop dat jullie hem ook leuk vinden!

Seiko is altijd mooi ,prima keuze

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwste aanwinst. (tu).
Een mooi klassiek horloge. Frisse wijzerplaat met mooie verzonken dag- en datumweergave en een fraaie horlogeband welke er wezen mag.

Dus dat je hier verliefd op bent geworden kan ik mij ten zeerste voorstellen.
Maar laat die liefde niet te veel uit de pols lopen. Je ‘Seiko’ verslaving lijdt dan tot oneerbare handelingen zoals je foto‘s nu al aantonen: “sun 1 september” ipv “sat 1 september” :smiley: :smiley: :smiley:

Doch onthoud: “Liefde is op weg zijn naar je zelf te vinden in elkaar” .

Overigens staat er in het horlogemagazine 00/24 van deze maand een interessant artikel over de geschiedenis van ‘Seiko’

Orologio Signaturis Temporis

Oh, de schaamte! Ik had de verkeerde dagaanduiding niet eens gemerkt… :-s

Bedankt voor de complimenten. :slight_smile:

Vind ik een fout van de verkoper!!!
Je kunt toch op z’n minst een horloge goed op tijd en datum zetten…

Mooie Seiko, hij staat je goed (tu)

Veel plezier ermee!

mooie klok met een bijzondere lunette :slight_smile:

Heel leuk deze Seiko.
Het is een heel nieuw model inderdaad. Op www.seikoforum.com staan er ook een aantal gepost, zwart en blauw maar nog geen witte ! Wat kosten deze in Nederland ?(heel onbeschoft :wink: )

Heel onbeschoft inderdaad. :wink:

Ik heb er €200 voor betaald - volgens mij een goede prijs want ik heb ze ook in een Spaanse webwinkel gevonden en daar waren ze duurder. Ze kosten dus wat meer dan een Seiko 5 maar je krijgt er ook meer horloge voor terug (naar mijn mening). De bijgeleverde leren band is overigens van een zeer goede kwaliteit.

Die zie je niet vaak, leuke aanwinst.

Ruud

Wat een leuke aanwinst, ik wist ook heel niet dat ze mechanische Seiko’s verkochten in NL. Waar komt deze vandaan als ik vragen mag?

En uiteraard van harte met je nieuwe aanwinst! :smiley:

Dankjewel!

Ik heb hem gekocht bij juwelier Kraemer in de Kalverstraat in Amsterdam. Ze hebben daar ook wat mechanische Seiko 5 modellen.

Sinds vorige week ook eigenaar van een Seiko (SKX011) en bevalt me prima. Ik vind
dit model ook een mooi en volwassen uiterlijk hebben. Proficiat!

Mooi horloge, de zwarte band doet het er goed op, gefelicteerd!!

Groeten, Tom V.

Seiko…is altijd prima (tu)

Deze zijn nog niet zo heel lang aan de collectie toegevoegd, zelfs toegevoegd aan de nederlandse seiko collectie.

Uh, een vraagje: is de ring bovenop het horloge draaibaar ?? Het ziet er uit van wel, maar ik ben bang van niet.

Veel plezier ermee.

Dank je!

Je aanname klopt - die is niet draaibaar… maar ziet er heel goed uit. :wink:

Witte wijzerplaten hebben altijd iets speciaal…maar zijn soms moeilijk af te lezen.
Deze ziet er echter zeer duidelijk en “clean” uit.
Congrats !