Nieuwe seiko?

Beste forumgangers,

Ik zou mij een seiko SRH005P1 willen kopen, nu had ik graag van jullie gehoord dat dit een degelijk horloge is, wat zijn de plus en minpunten van seiko? Is de band stevig e.d. Nu heb ik gehoord dat er feitelijk geen één horloge bijna juist loopt, dat deze allemaal 4a 5 seconden verschillen, is dit waar? graag jullie deskundige uitleg. Alvest bedankt.

Groetjes,
Robby

minpunten ? heeft seiko die dan ?

Mooie klok, de SRH005P1. Ik heb 'm ff op google gegooid en bekeken. Mooi!
Over de kwaliteit van Seiko hoef je je geen zorgen te maken. (tu) Dit is puur een kwestie van smaak. :slight_smile:

En als je een horloge wilt dat altijd de exacte tijd aangeeft, zonder enige speling, dan moet je een zendergestuurd horloge kopen.

Kinetics zijn wel gruwelijk precies…

Zeker kopen Robby, heel mooie techniek die kinetic van Seiko (technisch zeer interessant we leven wel in 2007 leve de vooruitgang:P) al zijn sommige horlogefreaks het daarmee natuurlijk niet mee eens…Ik heb zelf een Seiko Premier Perpetual loopt mooi gelijk en ziet er ook nog eens mooi uit, met de banden van Seiko is helemaal niets mis mee kan menig ander fabrikant nog een puntje aan zuigen,

Dus is het waar dat alle niet radiogestuurde klokken verschillen, ik wist dit helemaal niet…
Dus je koopt feitelijk bv een kinetic horloge en dan gaat deze nog niet juist? Dus passen jullie steeds jullie horloges aan de juiste tijd? Alvast bedankt voor de reacties.

Als je je stoort aan 1 seconde in de maand…

robbie409 Schreef:

Als je je stoort aan 1 seconde in de maand…

Dus kinetic is de meest precieze? Of is Rolex of Omega preciezer?

1 seconde per maand… dat is behoorlijk binnen de norm.

(Een 7s26 is soms al precieser dan een Rolex ;))

robbie409 Schreef:

1 seconde per maand… dat is behoorlijk binnen de
norm.

(Een 7s26 is soms al precieser dan een Rolex ;))

en voor dezelfde kostprijs gemaakt :smiley:

ik heb een sieko automaat van inmiddels 12 jaar oud en die loopt nog steeds waanzinnig goed :slight_smile:
Duurde wel een flinke tijd voordat ie aan mijn polsslag gewend was. Maar dat hoort zo bij een goede automaat.

Precisie vind ik inmiddels een relatief begrip. Mijn trouwe vriend Seiko SKX007 loopt op weekbasis minder dan 30 sec +. De Speedmaster van mijn broer is net terug van Omega voor een totale revisie en loopt nu op weekbasis +45 sec.
Robby0123 hoeft zich met zijn Kinetic geen zorgen te maken om precisie! :slight_smile:

Haha Rolex is echt niet precieser omdat die 30 tot 40 keer meer kost dan een Seiko (heb beide merken btw)

Genesis

???
Wennen aan een polsslag? Is dat zoiets als puppytraining? (heb net een pup, vandaar;))

Groeten, Tom Vreeken.