Nieuwe Seiko's aan de Presage lijn toegevoegd

De Presage Cocktail Time

Vanaf Juni dit jaar :slight_smile:

.

.

.

40 mm, vanaf $ 450,00

Caliber 4R35
Vibrations: 21,600 vibrations per hour (6 beats per second)
Power reserve: 41 hours
Number of jewels: 23
Specifications
Stainless steel case
Box-shaped Hardlex crystal
Screw see-through case back
Diameter: 40.5mm, Thickness: 11.8mm
Water resistance: 5 bar
Magnetic resistance: 4,800 A/m
Stainless steel bracelet with deployment clasp with push button release
Calf strap with three-fold clasp with push button release
Approximate recommended retail prices in Europe: from 410 Euro

13 likes

De nieuwe cocktails :thumbsup:
Echt mooie moderne dressers…

3 likes

Mooi, die donkerblauwe dial. Ik vind het alleen jammer dat er ā€œpresageā€ op moet staan. Dus bewaar je SARB065’s, ik gok dat de prijs iets gaat stijgen.

1 like

De oude SARB065 had een dikte van 13.1mm, da’s duiker-dikte, als het ware. Dat de nieuwe een volle 1.3mm dunner is is een vooruitgang. Ook de kroon vind ik mooier gedaan.

Aan de andere kant zit hier een 4R35 uurwerk in, en ik ben zeer verknocht aan m’n 6r15 horloges. Dat, samen met de veranderde tekst, doen mij erg twijfelen.

5 likes

de dikte van de 065 komt met name door het bolle glas, de vraag is of ze dit met die 11.8 hebben meegerekend

Yup. ik zit te wachten op de eerste review met zijkant shots.

Er zitten meerdere leuke modellen bij. De donkerblauwe is cool, de ouderwetse cocktail kleuren zijn cool, dan is die donkergroene tof, en ook de rood-gouden met bruine sunburst is tof. En ik vind die beige met groene wijzers eigenlijk ook mooi.

Kortom… Eigenlijk zou ik gewoon alle bovenste vier scoren en dan die donkergroene onderste. Ik heb indicaties van 399 gezien. :slight_smile:

1 like

die zou ik ook kiezen

niet dat het donkergroen is volgens mij maar toch :wink:

anyway, eigenlijk willen we beiden deze:

5 likes

Groen grijzig bruin? Moeilijk te zien op renders, wat dat gaat worden…

Die dingen zijn wel 15 (!) mm dik.

De power reserve is best een aardige complicatie, maar deze is me te groot voor een wijzer die eigenlijk altijd op dezelfde plek staat.

Die blauwe plaat trekt me wel aan eigenlijk, meer dan de witte. Wel jammer dat er geen 6R15 meer in zit, inderdaad.

2 likes

Welke is dit, Ide?

Mooi die blauwe plaat! Ga het zeker in de gaten houden

1 like

Mooi die blauwe wijzerplaat … denk dat ik er wel graag een ander bandje omheen zou willen ipv de stalen zoals hij is afgebeeld

1 like

De SARW027

Ik heb een hele tijd naar de chocolade bruine zitten loeren:

Maar ofschoon ik Zeigerdatums mooi vind zit ik niet op een power reserve aan de voorkant te wachten. Hij is wat drukker, maar ik vind 'm wel mooi.

Ik voorzie een toekomst waarin er echter toch twee van die nieuwe presage cocktails komen, een van de gouden versies en een van de stalen versies. Welke blauw dat moet worden, dat gaan we nog zien.

2 likes

Die rosegouden met bruine dial is toch wel heel gaaf

1 like

Ontzettend gecharmeerd van deze nieuwe horloges. De kritiek over de tekst ā€˜Presage’ en de kroon deel ik, gelukkig, niet. Enkel jammer van de downgrade m.b.t. het uurwerk. Ben wel erg benieuwd naar de werkelijke hoogte van deze opvolgers, maar dat wordt nog even afwachten.

Het model met de ijsblauwe wijzerplaat, met of zonder power reserve indicator, staat in ieder geval op m’n wishlist. :grin:

1 like

Mooie horloges! Wel vreemd dat er geen saffier in zit.
Commercieel misschien handiger geweest.
Al kan het natuurlijk ook een commerciƫle/financiƫle keuze zijn om voor Hardlex te gaan :smile:.
Ben zeker benieuwd naar de eerste ā€œreal lifeā€ pics.
Gr.Wander

1 like

Die donkerblauwe is wel m’n ding ! Ik had hem wel liever op lederen band gezien maar bon, dat is snel verholpen :slight_smile:

1 like

Betekent dat verkoop in Europa via de normale kanalen? (waar komt het bericht vandaan?)

deze is erg verleidelijk.

Die blauwe is inderdaad heel mooi, ben benieuwd naar echte foto’s.
En moet zeggen dat die power reserve niet mis is. Subtiele wijzer, geen zo’n lelijk ding die de balans van je wijzerplaat helemaal om zeep helpt… gelukkig ben ik aan het sparen voor mn Nomos!

2 likes