Nieuwe seiko's en een sicura

Collega’s,

Er zijn er weer een paar bijgekomen…

Eerst laat ik jullie de UFO zien die ik een paar weken geleden onzacht liet in contact komen met mijn terrastegels… Nieuw glaasje en bandje met rood stiksel besteld en geplaatst, nieuwe wijzers erop want die hadden hun beste tijd gehad en de kast even mooi gepolierd ! Vooral speciaal is voor mij de vermelding van mijn voornaam (Sam ) :wink:

nummer 2 is een seiko helmet in zwarte uitvoering, de vorm van de kast doet het! nieuw bandje eraan en de wijzers vervangen

En als laatste een sicura éénknops chrono die ik heel me heel leuk leek, loopt perfect, het bandje zit er net op. De gekleurde chronowijzer loopt steeds mee met het horloge, wanneer je de chrono start duw je op de rode knop en hij reset op nul zoadat je vanaf dan de minuten kan volgen. Extra info over de originaliteit is uiteraard welkom.

En last but not least een overzichtje van gans de verzameling in zijn dagelijks onderkomen, het bovenste laatje van het badkamerkastje…

Ziet er mooi uit en je verzameling verdient het om 1 voor 1 tentoongesteld te worden

Dat ziet er allemaal goed uit! (tu) Ik vraag me alleen af of het verstandig is je horloges te bewaren op de badkamer. Is dat niet veel te vochtig? Er gebeurt nogal wat met de atmosfeer daar als jij staat te douchen.

Had ik nog niet bij stilgestaan… Ben op zoek naar een manier om ze allemaal kwijt te kunnen…

Mijn beste,

Wat een fraaie verzameling horlogerie heb jij onder de gelederen Sam.
Het zijn stuk voor stuk klasse horloges welke zich met gepaste trots rekenschap kunnen geven over het voortschrijden der tijd.
Met name de Seiko UFO is in mijn optiek de kroon op je verzameling.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Leuke verzameling Sam (tu) Alleen de badkamer is niet de beste plaats om je horloges te bewaren.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten Sam, de collectie groeit gestaag :wink:
De badkamer lijkt me idd. de meest slechte plek om je horloges te bewaren.

mvg, Frans

Leuk setje(tu) Wat is dat voor een mooi oude chrono, links op de plank?
Ik hoop dat-ie iig heel erg waterdicht is in deze opbergruimte:D

Tom,
Dat is een chronographe suisse met 18k gouden kast, een erfstuk 2 jaar geleden volledig laten restaureren…
k heb m voorgesteld bij jullie in december 2009, ik krijg de link niet geplakt maar als je even bij zoeken kijkt kom je m wel tegen…

williams Schreef:

Tom,
Dat is een chronographe suisse met 18k gouden
kast, een erfstuk 2 jaar geleden volledig laten
restaureren…
k heb m voorgesteld bij jullie in december 2009,
ik krijg de link niet geplakt maar als je even bij
zoeken kijkt kom je m wel tegen…

Ik ga wel even zoeken, maar ik zou hem niet langer in de badkamer laten liggen…