Nieuwe seiko's gearriveerd!

Na wat vakantie, tijd om de nieuwelingen aan jullie voor te stellen…

Eerst een seiko dresswatch een 6119-7400 met serienummer 172655, ben meer voor de 6138 en 39 modellen maar deze vond ik toch mooi, wijzertjes lagen er los in en de kast was wel wat beschadigd. Een nieuw bandje eraan in leder ( k vind metalen banden verschrikkelijk… ) de kast laten polieren en voilà…


De tweede is er ééntje die al een tijdje zocht, een 6139 met pepsi lunette, het is de 6005 met serienummer 379516 geworden, de onderste pusher kwam niet altijd terug en de lelijke metalen band vervangen door een leder exemplaar…


En dan nog een fotootje samen… commentaar over geboortejaren en andere weetjes zijn uiteraard zeer welkom!!

Mooi setje(tu) De chrono is bij mij favoriet!

De 6119-7400 is van July 1971.
Had ik het eerder geweten…ik heb hier nog een berg NOS Seiko horlogekasten met glazen, kronen, deksel, uurwerkringen en pakkingen liggen…
Dit model zal daar vast tussen zitten.

De 6139 is van july 1973…
Ik vermoed dat de wijzerplaat gerelumed is.
De rood/ blauwe bezel insert lijkt niet origineel.

Los hiervan: leuke aanwinsten, veel plezier ermee.

Nieuwe vintage Seiko’s zijn altijd goed,mooie exemplaren.
Even een vraagje.
Het bandje om de eerste die je toont,waar heb je die gevonden of welke fabrikant?
Zoek zoiets maar dan in het rood.

Leuke klokjes, alletwee.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind zo’n chrono beter tot zijn recht komen aan een mooie stalen band.
De Seiko 5 is helemaal perfect met dit fraaie bandje.

Ik heb mezelf net verwend met een vergulde Seiko 6309-8070 uit 1978.
Die zou ik graag aan een goudkleurig mesh band proberen, maar ik heb nog geen “gouden” 18mm mesh kunnen vinden…

GJ

je kunt het nog net door het poetswerk van jouw exemplaar zien dat deze 6119-7400 origineel een sunburst finish hebben:

hetzelfde als bij zijn voorganger, de 6106 DX versie:

ik heb nog een damesversie, en nog een herenversie met een andere wijzerplaat (waarvan ik niet weet of die combinatie wel origineel is)

(allemaal in afwachting van een servicebeurt :frowning: )

er is ook nog een goudkleurige versie. hebbik nie, goud vind ik lelijk.

ik vind dit model prachtig, dat was waarschijnlijk al duidelijk. jaren 70 in het kwadraat.
voor die tijd gigantische kast, kroon mooi weggewerkt in het hoekje van de 4.

heb je de lume al ontdekt?
zit op de kopse kanten van de index"blokken", goed te zien op de foto van de DX in de spiegelende binnenring.

veel plezier ermee!